ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πωλήσεις 5,31 δισ. στο εννεάμηνο η Coca-Cola

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Σε επίπεδο εννεαμήνου ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας ανήλθε σε 1,71 δισ. κιβώτια, αυξημένος κατά 1,8%.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης των πωλήσεων της Coca-Cola HBC AG προκάλεσαν οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες σε αρκετές χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται ο όμιλος. Το πρόσημο, πάντως, διατηρήθηκε θετικό τόσο σε επίπεδο τρίτου τριμήνου όσο και σε επίπεδο εννεαμήνου. Για το τέταρτο τρίμηνο η διοίκηση του ομίλου αναμένει επιτάχυνση της ανάπτυξης σε μια σειρά χωρών, κυρίως στις αναδυόμενες και αναπτυσσόμενες αγορές. Το 2020 ο όμιλος ετοιμάζεται να τοποθετήσει στην αγορά νέα προϊόντα, ενώ δηλώνει ανοικτός σε νέες εξαγορές.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες η Coca-Cola HBC AG, ο όγκος πωλήσεων κατά το τρίτο τρίμηνο του 2019 διαμορφώθηκε σε 622,4 εκατ. κιβώτια, αυξημένος κατά 1,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018. Σε επίπεδο εννεαμήνου ο όγκος πωλήσεων ανήλθε σε 1,71 δισ. κιβώτια, αυξημένος κατά 1,8%. Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ενισχύθηκαν με υψηλότερο ρυθμό από τον όγκο πωλήσεων. Ειδικότερα, στο τρίτο τρίμηνο του 2019 διαμορφώθηκαν σε 1,96 δισ. ευρώ σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, καταγράφοντας αύξηση 3,4% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2018. Σε επίπεδο εννεαμήνου τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 5,31 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση επίσης 3,4% σε σύγκριση με το εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2018.

Οι όγκοι πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκαν κατά 1,2% στο γ΄ τρίμηνο του 2019 καταγράφοντας επιτάχυνση συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο και την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Αντιθέτως, στις αναπτυσσόμενες αγορές υποχώρησαν κατά 4%, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχαν σημειώσει ισχυρή αύξηση κατά 11,3%. Η πτώση αυτή οφείλεται κυρίως στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικράτησαν τον Αύγουστο στις σημαντικότερες χώρες όπου δραστηριοποιείται ο όμιλος. Οι όγκοι πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 3% ή κατά 0,8% εάν εξαιρεθεί η εξαγορά της σερβικής βιομηχανίας Bambi. Η συνεχιζόμενη αύξηση του όγκου πωλήσεων σε Ρουμανία, Ουκρανία και Νιγηρία αντιστάθμισε κατά ένα μέρος την πτώση του όγκου πωλήσεων στη Ρωσία λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στη χώρα. Πάντως, κατά τον σχολιασμό των αποτελεσμάτων με τους οικονομικούς αναλυτές, η διοίκηση του ομίλου επεσήμανε ότι αναμένει πολύ καλύτερη προοπτική για τη ρωσική αγορά του 2020.

Στην Ελλάδα, η οποία συμπεριλαμβάνεται στις ανεπτυγμένες αγορές, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, με την πτώση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών να οφείλεται εν μέρει στις ενισχυμένες πωλήσεις ενόψει των αυξήσεων των τιμών του Ιουλίου. Ισχυρή δυναμική παρατηρείται στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενηλίκους (πρόκειται για τα προϊόντα Schweppes), ενώ από την άλλη στην κατηγορία των χυμών καταγράφηκε πτώση του όγκου πωλήσεων κατά μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνει η διοίκηση της Coca-Cola HBC AG στα νέα προϊόντα, προαναγγέλλοντας νέες γεύσεις στην κατηγορία των «φυτικών γαλακτοκομικών» Adez. Πολύ θετικά είναι επίσης τα πρώτα αποτελέσματα της κυκλοφορίας του Coca-Cola Energy, του πρώτου ενεργειακού ποτού υπό το σήμα της Coca-Cola.

Σε ερώτηση, τέλος, των αναλυτών για το ενδεχόμενο νέων εξαγορών, η διοίκηση του ομίλου απάντησε: «Είμαστε αρκετά απασχολημένοι με αυτό και διερευνούμε έναν αριθμό πραγμάτων». Υπενθυμίζεται ότι το 2019 η Coca-Cola HBC AG εξαγόρασε τη σερβική εταιρεία αλμυρών και γλυκών σνακ Bambi και την ιταλική εταιρεία Acque Minerali (ή Lurisia), η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού και των αναψυκτικών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ