ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Οικιακή ψυχαγωγία

Μετά τον θρίαμβο του Μπονγκ Τζουν Xο με τα «Παράσιτα» την περασμένη εβδομάδα στα Όσκαρ, μας δίνεται μια καλή ευκαιρία να ρίξουμε μια ματιά στο κάτω μισό της κορεατικής χερσονήσου, η οποία σε επίπεδο πολιτισμού μπορεί να εξάγει πρωτίστως δημοφιλή ποπ τραγούδια με αλλόκοτες χορογραφίες, ωστόσο αποτελεί μια παγκόσμια δύναμη, πλέον, στον κινηματογράφο. Ο Μπονγκ Τζουν Xο (που είναι υπεύθυνος και για το προπέρσινο και πολυσυζητημένο «Okja» και παλιότερα για τα «Mother» και «Μνήμες εγκλήματος») είναι μόνο ένας από τους αρκετούς Νοτιοκορεάτες σκηνοθέτες που έχουν αφήσει το στίγμα τους στο σινεμά του τρέχοντος αιώνα. Αναφέρω ενδεικτικά τους Παρκ Τσαν Γουκ («Oldboy», «Lady Vengeance», «Η υπηρέτρια»), Κιμ Κι Nτουκ («Ολομόναχοι μαζί», «Άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνας και... άνοιξη») και Τσανγκ Ντονγκ Λι («Burning», «Poetry»). Σύνδεση της σύγχρονης εποχής με την παράδοση, βία, σαρκασμός, ποιητικότητα. 

Εν τω μεταξύ, πριν από τέσσερα χρόνια, η Νοτιοκορεάτισσα Χαν Κανγκ κέρδισε το βραβείο Μπούκερ για το μυθιστόρημά της «The Vegetarian», το οποίο δεν έχει μεταφραστεί ακόμα στα ελληνικά – και η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν πολλές εκδόσεις στη γλώσσα μας, αν κάποιος επιθυμούσε να ασχοληθεί με τη λογοτεχνία της Νότιας Κορέας.Yπάρχουν κάποιες, πάντως, και μάλιστα καλές, όπως το «Η εγκαταλελειμμένη πριγκίπισσα» (εκδ. Καστανιώτη) του Χουάνγκ Σοκ Γιονγκ, που αφηγείται την οδύσσεια ενός κοριτσιού με αφετηρία τη Βόρεια Κορέα, ή το «Πατσίνκο» (εκδ. Ίκαρος), μια επική σάγκα της Λι Μιν Τζιν, η οποία βέβαια μεγάλωσε στις ΗΠΑ και γράφει στα αγγλικά. Κυκλοφορούν επίσης από τις εκδόσεις Διόπτρα τα διεθνή μπεστ σέλερ της Χουάνγκ Σαν Μι («Η κότα που ονειρευόταν να πετάξει» κ.ά.), ενώ σε λίγες μέρες αναμένεται να κυκλοφορήσει το αστυνομικό θρίλερ «Καλός γιος» (εκδ. Μεταίχμιο) της φημισμένης Γιου Τζέονγκ Τζέονγκ. ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ