ΕΛΛΑΔΑ

Αργεί η μετακίνηση του τραμ στο Φάληρο

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Η έναρξη δρομολογίων στο Νέο Φάληρο τοποθετείται τέλη καλοκαιριού ή αρχές φθινοπώρου, εάν τηρηθούν τα νέα χρονοδιαγράμματα. Το ίδιο διάστημα θα ξεκινήσουν και τα εμπορικά δρομολόγια προς τον Πειραιά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέα, περιορισμένης διάρκειας παράταση δόθηκε στα έργα μετακίνησης των γραμμών του τραμ στο Νέο Φάληρο, τα οποία ήταν προγραμματισμένα να ξεκινήσουν στις 17 Φεβρουαρίου. Στο μεταξύ, πριν από λίγες ημέρες ανατέθηκε σε πολιτικό μηχανικό η επιθεώρηση τμήματος της υπόγειας κοίτης του Ιλισού, κάτω από τις γραμμές του τραμ στο τμήμα μεταξύ Συντάγματος και Νέου Κόσμου (στάση Κασομούλη). Σημειώνεται ότι το εν λόγω τμήμα είναι κλειστό εδώ και ενάμιση χρόνο περίπου, καθώς κρίθηκε ότι υπάρχουν προβλήματα στατικότητας στην κοίτη του Ιλισού.

Και τα δύο έργα θα κρίνουν την έναρξη λειτουργίας του τμήματος Σύνταγμα - Νέος Κόσμος από τη μια, αλλά και την εμπορική λειτουργία της επέκτασης του μέσου προς τον Πειραιά, η οποία τεχνικά έχει ολοκληρωθεί. Τα έργα μέχρι το λιμάνι έχουν τελειώσει, όμως το τραμ δεν μπορεί να λειτουργήσει αν δεν ολοκληρωθεί η μετακίνηση των γραμμών του από τον Φλοίσβο μέχρι το Στάδιο Καραϊσκάκη, στο πλαίσιο της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ως προς τη μετακίνηση των γραμμών στο Φάληρο τα έργα θα ξεκινήσουν στις αρχές Μαρτίου.

Στην περίπτωση που τηρηθούν τα νέα χρονοδιαγράμματα, τα έργα μεταφοράς των γραμμών θα διαρκέσουν δύο έως πέντε μήνες. Κατά συνέπεια, υπολογίζεται ότι η γραμμή θα έχει ολοκληρωθεί εντός του θέρους. Με δεδομένη την αναγκαία περίοδο των δοκιμών, τα τέλη του καλοκαιριού ή οι αρχές του φθινοπώρου μπορεί να θεωρηθούν ένα εύλογο ορόσημο έναρξης των δρομολογίων στο Νέο Φάληρο. Το ίδιο διάστημα θα ξεκινήσουν και τα εμπορικά δρομολόγια προς τον Πειραιά.

Σημειώνεται ότι τα έργα επέκτασης του τραμ προς τον Πειραιά εκτελούνται από την «Αττικό Μετρό» με ανάδοχο τη ΘΕΜΕΛΗ. Ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2013 με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Φεβρουάριο του 2015. Μέχρι σήμερα έχουν αθροιστεί πέντε χρόνια καθυστερήσεων, δηλαδή, από 25 μήνες που είχαν οριστεί αρχικώς, τα έργα εκτοξεύθηκαν στους 85 μήνες. Από τα αποτελέσματα του ελέγχου στην κοίτη του Ιλισού θα εξαρτηθεί το εάν θα ανοίξει άμεσα το κλειστό τμήμα του τραμ Σύνταγμα - Κασομούλη ή εάν θα παραμείνει κλειστό μέχρις ότου ολοκληρωθούν οι απαραίτητες εργασίες επισκευών, που θα είναι αντικείμενο κάποιας μελλοντικής εργολαβίας (σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει η προηγούμενη κυβέρνηση, η ευθύνη των έργων βαρύνει την ΕΥΔΑΠ).

Το 2018

Το τμήμα Σύνταγμα - Κασομούλη του τραμ έκλεισε στις 19 Οκτωβρίου 2018, μία ημέρα μετά την έκτακτη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν ο τότε υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης και η τότε περιφερειάρχης Αττικής Ρ. Δούρου. Σύμφωνα με τους ίδιους, το κλείσιμο θα ήταν προσωρινό και μόνο για λόγους ασφαλείας προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες εργασίες στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού, η οποία βρισκόταν σε πολύ άσχημη κατάσταση, όπως δήλωσαν. Ωστόσο, η προηγούμενη κυβέρνηση δεν προχώρησε σε καμία απολύτως εργασία στην κοίτη του Ιλισού, ενώ παράλληλα επιτρεπόταν και η διέλευση μεγάλων οχημάτων επί του οδοστρώματος (στο τμήμα όπου διεκόπη η κυκλοφορία του τραμ), πολλά εκ των οποίων πιο βαριά από κάθε όχημα τραμ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ