Σταρ και influencers εν καιρώ πανδημίας και ο ιός ως στρατηγική μάρκετινγκ.

«Είναι πολύ τρομακτικό και μπερδεμένο. Ένιωσα επτά φορές ότι έχω μολυνθεί τις τελευταίες μέρες, αλλά τελικά απλώς ήταν πολύ πνιγηρή η ατμόσφαιρα στο σπίτι». Πολλά δεν περιμέναμε ότι θα ακούσουμε ή θα ζήσουμε ποτέ, αλλά τελικά συνέβησαν όλα αυτές τις τελευταίες, παράξενες μέρες. Πρώτον, μια τέτοια πανδημία. Δεύτερον, τέτοιες δηλώσεις από επωνύμους. Ο Λίαμ Γκάλαχερ, πρώην frontman των Oasis και θρύλος της βρετανικής ποπ, που απάντησε με αυτή τη φράση σε φαν που τον ρώτησε στο twitter ποια η γνώμη του για την κατάσταση με τον κορονοϊό, ακούγεται αστείος, αλλά θα μπορούσε να είναι ένας από μας. Πόσες φορές θερμομετρηθήκατε τις τελευταίες μέρες, σίγουροι ότι έχετε ανεβάσει πυρετό, ενώ τελικά ήταν απλώς η ιδέα σας;


Ρίτα Γουίλσον και Τομ Χανκς


Στην αρχή οι millennials του έδωσαν το παρατσούκλι «boomer doomer» ή «boomer remover». Ο κορονοϊός εμφανίστηκε ως απειλή για τους άνω των 60 και η γενιά των baby boomers (μεταξύ 56 και 74 ετών) ήταν το βασικό target group του. Στην πορεία, όμως, έδειξε και την προτίμησή του στους επωνύμους. Από τη Χριστίνα Μπόμπα και τη Φαίη Σκορδά στα καθ’ ημάς μέχρι τον Τομ Χανκς και τη Ρίτα Γουίλσον (μάλλον πάλι στα καθ’ ημάς), τον Τζάστιν Τριντό και τη γυναίκα του, το τέως Bond girl Όλγκα Κιριλένκο, τον Ίντρις Έλμπα και αρκετούς αθλητές της Premier League και του NBA, ο COVID-19 χτυπάει τον έναν διάσημο μετά τον άλλο. Προφανώς δεν έχει να κάνει με προτίμηση. Οι επώνυμοι, Έλληνες και ξένοι, έχουν μεγαλύτερη δυνατότητα να εξεταστούν και ιδιωτικά, ενώ συνηθίζουν να έχουν επαφές με περισσότερους ανθρώπους από τους «κοινούς θνητούς».


Όλγκα Κιριλένκο


Ο ιός ως στρατηγική μάρκετινγκ

Σύντομα η ανακοίνωση του θετικού αλλά και του αρνητικού τεστ έγινε μόδα μεταξύ των επωνύμων. Σταρ και influencers μπήκαν γρήγορα στο παιχνίδι. Παρότι δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μόδα ένας δυνητικά θανατηφόρος ιός, στην εποχή των κοινωνικών δικτύων, του «μοιραζόμαστε τα πάντα», των ποστ και των instagram stories, της ανάγκης για συνεχή προβολή και επικοινωνία, ήταν αναπόφευκτο ο κορονοϊός να θυμίζει νέο προϊόν με εξαιρετική στρατηγική μάρκετινγκ, που καταφέρνει να διεισδύσει σε όλα τα κοινά. Τώρα, ακόμα κι αυτοί που δεν έχουν (ακόμα) διαγνωστεί με τον ιό, βρίσκουν κάτι να πουν στα σόσιαλ τους προκειμένου να παραμένουν relevant, ευαισθητοποιώντας και τους φαν τους για την ανάγκη παραμονής στο σπίτι. Δεν λείπουν και τα «παρατράγουδα» φυσικά. Αμερικανίδα influencer, για παράδειγμα, ανάρτησε βίντεο κατά το οποίο γλείφει τη λεκάνη τουαλέτας αεροπλάνου στο πλαίσιο ενός «corona virus challenge», ενώ σε άπειρες περιπτώσεις οι πληροφορίες που μεταδίδουν επώνυμοι και επιδραστικοί είναι λανθασμένες έως και επικίνδυνες.  


Τζάρεντ Λίτο


Πιο τυχερός από όλους ο Τζάρεντ Λίτο, ίσως ο μόνος άνθρωπος στον πλανήτη που δεν είχε πάρει είδηση τι συνέβαινε μέχρι πριν από μερικά 24ωρα. O ηθοποιός βρισκόταν για 12 ημέρες στην έρημο, σε απομόνωση, χωρίς κινητό και επικοινωνία με άλλους ανθρώπους και, όπως έγραψε στο twitter του με το που ξανασυνδέθηκε, επέστρεψε σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο από εκείνον που άφησε μερικές ημέρες πριν. Πόσο Τζάρεντ Λίτο εκ μέρους του... ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ