ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μείωση μεγεθών εμφάνισε η ΦΑΓΕ εντός του 2019

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με μείωση πωλήσεων και κερδών έκλεισε το 2019 για τη ΦΑΓΕ, με τη γαλακτοβιομηχανία να αποδίδει την αρνητική αυτή εξέλιξη στον έντονο ανταγωνισμό που υπάρχει στην κατηγορία του γιαουρτιού και στις πιέσεις που ασκεί το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων. Για την τρέχουσα χρονιά, πάντως, ο προβληματισμός μεταφέρεται στο πεδίο του κορωνοϊού, με τη ΦΑΓΕ να διατυπώνει στην οικονομική της έκθεση ανησυχία για το ενδεχόμενο διαταραχής της εφοδιαστικής αλυσίδας και αύξησης των τιμών, λόγω πιθανών ελλείψεων ή καθυστέρησης παράδοσης προμηθειών, σε πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η ΦΑΓΕ, οι πωλήσεις της το 2019 διαμορφώθηκαν σε 494,3 εκατ. δολάρια ΗΠΑ έναντι 551,9 εκατ. δολάρια το 2018, καταγράφοντας μείωση 10,4%. Σύμφωνα με την εταιρεία, η πτώση αυτή οφείλεται στη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 3,2%, στη μείωση κατά 5,1% της καθαρής τιμής πώλησης σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται η ΦΑΓΕ και τρίτον, στην ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ και της στερλίνας.

Ο ανταγωνισμός στις τιμές είχε ως συνέπεια να μειωθεί η αξία πωλήσεων στις τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η ΦΑΓΕ (κατά 13,1% στις ΗΠΑ, κατά 11,8% στην Ελλάδα και κατά 5% στο Ηνωμένο Βασίλειο), ενώ αυξήθηκε κατά 2,1% στην Ιταλία. Ο όγκος πωλήσεων, από την άλλη, μειώθηκε στις ΗΠΑ κατά 8,7%, αυξήθηκε, όμως, κατά 4,6% στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά 10% στην Ιταλία και κατά 1,9% στην Ελλάδα. Στις ΗΠΑ, η ΦΑΓΕ αποτελεί τον τέταρτο παίκτη στην κατηγορία του γιαουρτιού με την εταιρεία, πάντως, να υποστηρίζει ότι το μερίδιό της υποεκτιμάται από τις εταιρείες ερευνών αγοράς.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι η έβδομη εταιρεία συνολικά στο γιαούρτι και η τέταρτη στο γιαούρτι ελληνικού τύπου, στην Ιταλία κατέχει την πέμπτη θέση, ενώ στην Ελλάδα παραμένει ο ηγέτης στο γιαούρτι με μερίδιο 22,3% ως προς τον όγκο και 22,6% ως προς την αξία. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 84,7% του τζίρου της ΦΑΓΕ πραγματοποιείται εκτός Ελλάδας.

Τα μεικτά κέρδη της γαλακτοβιομηχανίας διαμορφώθηκαν σε 183,7 εκατ. δολάρια το 2019, καταγράφοντας μείωση 20,7% σε σύγκριση με το 2018, ενώ τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν το 2019 σε 21,4 εκατ. δολάρια έναντι 22,1 εκατ. δολαρίων το 2018.

Οσον αφορά αφορά την επίδραση του κορωνοϊού, η ΦΑΓΕ κατ’ αρχάς δεν παραλείπει να τη συμπεριλάβει στις αβεβαιότητες και στους κινδύνους της τρέχουσας οικονομικής χρήσης. Η κυριότερη ανησυχία της εταιρείας έγκειται στο ενδεχόμενο αύξησης του κόστους παραγωγής. Συγκεκριμένα, η ΦΑΓΕ αναφέρει στην οικονομική της έκθεση: «Η πρόσφατη εκδήλωση της πανδημίας του COVID-19 ενδέχεται να προκαλέσει σημαντικές διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση της τιμής συγκεκριμένων συστατικών και πρώτων υλών που χρησιμοποιούμε για τα προϊόντα μας. Αν και προμηθευόμαστε πρώτες ύλες από μια μεγάλη γκάμα προμηθευτών και πιστεύουμε ότι μπορούμε να προμηθευτούμε και από εναλλακτικούς προμηθευτές εάν χρειαστεί, δεν μπορούμε να παρέχουμε διαβεβαιώσεις ότι θα καταφέρουμε να αποκτήσουμε αυτές τις προμήθειες σε ικανοποιητική τιμή ή ότι δεν θα αυξηθούν οι τιμές. Το εάν θα μετακυλίσουμε αυτές τις αυξήσεις στους πελάτες μας θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες ανταγωνισμού και τις μεθόδους τιμολόγησης στις διάφορες αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε».

Για περισσότερη αρθρογραφία, γίνετε συνδρομητής στην έντυπη Καθημερινή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ