ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην ελληνική αγορά σιδηροδρόμων μπαίνει η Grup Feroviar Roman

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το πρώτο βήμα για την είσοδο στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά φαίνεται ότι ολοκλήρωσε η ρουμανική εταιρεία Grup Feroviar Roman (GFR), η οποία ζήτησε και έλαβε έγκριση για λειτουργία στην Ελλάδα από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).

Σημειώνεται ότι ο όμιλος Grampet, στον οποίο ανήκει η GFR, επιδιώκει τη δραστηριοποίησή του σε ακόμη επτά ευρωπαϊκές χώρες. Ετσι, με την έγκριση από τoν Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA) και από τη ΡΑΣ για την Ελλάδα, η είσοδος του ομίλου σε Βόρεια Μακεδονία, Μαυροβούνιο, Σλοβενία, Σλοβακία, Τσεχία, Βέλγιο και Ολλανδία καθίσταται πλέον εφικτή. Η GFR έχει ήδη καταθέσει αίτημα στη ΡΑΣ προκειμένου να λάβει άδεια για να χρησιμοποιήσει δύο μηχανές έλξης από την Ρουμανία. Ωστόσο, επειδή το συγκεκριμένο τροχαίο υλικό είναι παλαιό, απαιτούνται συγκεκριμένες πιστοποιήσεις και εγκρίσεις από το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών, τις οποίες και η εταιρεία πήρε, ενώ εκκρεμούν οι αντίστοιχες εγκρίσεις από την Ε.Ε. Επίσης, η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία διαπραγμάτευσης με τη ΓΑΙΑΟΣΕ για τη μίσθωση μιας ηλεκτράμαξας.

Στο μεταξύ, πριν από λίγες ημέρες η Επιτροπή Ανταγωνισμού έδωσε το πράσινο φως στη διαδικασία εξαγοράς της Pearl (Piraeus Europe Asia Rail Logistics) από την Ocean RailLogistics, θυγατρική της Cosco Shipping.

H Pearl παρέχει υπηρεσίες διαμεταφοράς εμπορευμάτων, σιδηροδρομικής διαμεταφοράς και logistics, μέσω του Πειραιά και των υπόλοιπων ελληνικών λιμένων προς την Κεντρική Ευρώπη.

Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε Ολομέλεια αφορά την έγκριση ουσιαστικά της απόφασης για απόκτηση κοινού ελέγχου της Pearl από την Ocean. Πρακτικά, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι η εν λόγω συγκέντρωση, η οποία αφορά την παροχή υπηρεσιών διαμεταφοράς εμπορευμάτων, την παροχή υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων και την παροχή υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δεν θίγει τις συνθήκες ανταγωνισμού. Ειδικότερα, αναφέρεται ότι «δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους
αγορές τις οποίες αφορά».

Για περισσότερη αρθρογραφία, γίνετε συνδρομητής στην έντυπη Καθημερινή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ