Μια Σεβρολέτ στη Μυτιλήνη

1' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σίγουρα τα θηριώδη μοντέλα της Chevrolet δεν ήταν κατασκευασμένα για τα λιθόστρωτα καλντερίμια νησιωτικών οικισμών όπως της Μυτιλήνης του 1958. Αυτό δεν ενοχλεί καθόλου τον πάντα ευρηματικό Δημήτρη Χαρισιάδη, ο οποίος με τον φακό του αιχμαλωτίζει ένα χαρακτηριστικό στιγμιότυπο της παράδοξης συνύπαρξης δύο παράλληλων κόσμων στην ούτως ή άλλως μεταβατική Ελλάδα της εποχής: από τη μία πλευρά ο ορμητικός κόσμος της μηχανικής, που σηματοδοτεί το αύριο και μια πολλά υποσχόμενη ευημερία, και από την άλλη τα «σταθμευμένα» γαϊδουράκια, μια φωτογραφική αλληγορία για τον κόσμο που φεύγει, για το αγροτικό, περίκλειστο μικροσύμπαν του νησιού (και ολόκληρης της χώρας) πριν aπό την έλευση του τουρισμού.

Πάντως η Λέσβος είχε προλάβει να συνδεθεί με την ιστορία της αυτοκίνησης στην Ελλάδα, καθώς στην περιοχή Μπας Φανάρι της Μυτιλήνης ο Ιωάννης Κοντέλλης ανοίγει το 1919 το πρώτο κατάστημα εμπορίας των αυτοκινήτων Ford στη χώρα μας. Συμπτωματικά την ίδια χρονιά καταφθάνουν τα πρώτα Chevrolet στην Αθήνα, καθώς εγκαινιάζεται η ελληνική της αντιπροσωπεία στην οδό Βουλής 3. Τη δεκαετία του '50 η Chevrolet αποτελούσε τη δημοφιλέστερη αμερικανική εταιρεία στην Ελλάδα, με ισχυρή παρουσία και στην αγορά του ταξί. Όλα αυτά άλλαξαν απότομα λίγα χρόνια μετά, αρχικά το καλοκαίρι του 1958 και κυρίως μετά το 1966, όταν διαδοχικές αυξήσεις στη φορολογία των made in USA οχημάτων τα κατέστησαν απλησίαστα και ασύμφορα.  ■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή