Το 2015 προβλέπεται ευοίωνο για την κρουαζιέρα στον Πειραιά

Το 2015 προβλέπεται ευοίωνο για την κρουαζιέρα στον Πειραιά

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θετικό προβλέπεται να είναι το 2015 για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς φέτος αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την επέκταση του λιμανιού της κρουαζιέρας. Πρόκειται για μια επένδυση της τάξεως των 136 εκατ. ευρώ, η οποία χρηματοδοτείται σε ποσοστό 95% από την Ε.Ε. Τα παραπάνω ανέφερε η διοίκηση του ΟΛΠ, με αφορμή την άφιξη του πρώτου κρουαζιερόπλοιου για το νέο έτος. Πρόκειται για το πλοίο «MSC Sinfonia», το οποίο κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά το Σάββατο.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης, το νέο έργο επέκτασης του λιμανιού της κρουαζιέρας πρόκειται να καταστήσει τον Πειραιά τον μεγαλύτερο κόμβο κρουαζιέρας της Ανατολικής Μεσογείου, καθώς θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό των πλέον σύγχρονων και μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, μήκους μεγαλύτερου των 300 μέτρων. Σημειωτέον ότι ο ΟΛΠ διατηρεί και φέτος σταθερά τα τιμολόγιά του στην κρουαζιέρα.

Πάντως, αυτό που δεν αλλάζει είναι ο τρόπος καταγραφής των επιβατών κρουαζιέρας στον ΟΛΠ, καθώς καταγράφονται διπλά, μέσω του συστήματος των αφιξοαναχωρήσεων. Ετσι, με βάση τα στοιχεία του οργανισμού, τα τελευταία χρόνια (το 2014 δεν αποτελεί εξαίρεση) οι αφιξοαναχωρήσεις επιβατών ανέρχονται σε 2 εκατ. (επιβάτες που αφίχθησαν και αναχώρησαν με κάποιο κρουαζιερόπλοιο), έναντι μόλις 600.000 το 2004, έτος διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων. Επί της ουσίας ο πραγματικός αριθμός είναι πολύ χαμηλότερος, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον Πειραιά, αλλά και γενικά στην Ελλάδα, είναι τύπου transit, αφορά δηλαδή διερχόμενα πλοία που έχουν ξεκινήσει από λιμάνια εκτός Ελλάδας και απλώς κάνουν στάσεις σε λιμάνια της χώρας. Αυτούς τους επιβάτες ο ΟΛΠ τους καταγράφει δύο φορές, όταν φτάνουν κι όταν αναχωρούν από το λιμάνι.

Αλλωστε, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία των διαφόρων θεσμικών φορέων κρουαζιέρας (π.χ. CLIA), ο συνολικός αριθμός επισκεπτών κρουαζιέρας στην Ελλάδα διαμορφώνεται περίπου σε 2,1 – 2,3 εκατ. ετησίως, με τα νησιά των Κυκλάδων (Μύκονος και Σαντορίνη κυρίως) να αποτελούν τους δημοφιλέστερους προορισμούς, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στη Μεσόγειο γενικότερα. Πάντως, σύμφωνα με πρόσφατες αναφορές φορέων της αγοράς, σε πρόσφατη κοινή συζήτηση για το μέλλον του κλάδου που πραγματοποιήθηκε μέσω κοινής πρωτοβουλίας των υπουργών Ναυτιλίας και Τουρισμού, κ.κ. Μιλτ. Βαρβιτσιώτη και Ολγας Κεφαλογιάννη, το 2015 θα σηματοδοτήσει τη μείωση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων κατά 20%-25%, όπως προκύπτει από τα μέχρι στιγμής στοιχεία.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε η δημιουργία ενός ενιαίου φορέα στον οποίο να συμμετέχουν εκπρόσωποι των αρμόδιων υπουργείων και παράγοντες της αγοράς, με την επωνυμία «Εθνικό Συμβούλιο Κρουαζιέρας». Στόχος του φορέα αυτού είναι η λήψη αποφάσεων σε κεντρικό επίπεδο, ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες επίλυσης των καθημερινών προβλημάτων που δημιουργούνται. Πάντως, ενόψει και των επικείμενων εκλογών, η δημιουργία του εν λόγω φορέα φαίνεται ότι θα παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες. Το ζήτημα πάντως είναι σημαντικό, καθώς αποτελεί πάγιο αίτημα της αγοράς η ύπαρξη ενός φορέα αρμόδιου για θέματα κρουαζιέρας, έναντι των σημερινών 5-6 συναρμόδιων υπουργείων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή