ΘΕΑΤΡΟ

«Ο θάλαμος αρ. 6», για την έννοια του εγκλεισμού

ΟΛΓΑ ΣΕΛΛΑ

Σε ένα δημόσιο ψυχιατρείο εκτυλίσσεται η συγκλονιστική ιστορία του Αντον Τσέχοφ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το κακό νέο είναι ότι η παράσταση θα παίζεται ώς την Κυριακή 24/5. Το πολύ καλό νέο, όμως, είναι ότι θα συνεχιστεί από τον ερχόμενο Οκτώβριο, στον ίδιο χώρο, στη Β Σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας.

Και πρέπει να κάνετε ό,τι μπορείτε για να δείτε αυτή τη συγκλονιστική νουβέλα του Αντον Τσέχοφ, με τον τίτλο «Ο θάλαμος αρ. 6» (κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Γκοβόστη» σε μετάφραση Αρη Αλεξάνδρου), έτσι όπως τη σκηνοθέτησε η Γιολάντα Μαρκοπούλου.

Η οποία ξεκίνησε ν’ αναζητά ένα έργο με θέμα τον εγκλεισμό «με αφορμή μια επίσκεψή μου στις γυναικείες φυλακές της Θήβας. Δεν μου βγήκε το υλικό που ήθελα για το θέατρο-ντοκουμέντο και έψαχνα να βρω κάτι άλλο που να ενσωματώνει αυτό το θέμα».

Σ’ ένα δημόσιο ψυχιατρείο εκτυλίσσεται αυτή η συγκλονιστική ιστορία του Τσέχοφ, με τον γιατρό Ράγκιν από τη μια πλευρά και τον έγκλειστο ψυχιατρικό ασθενή Γκρόμοφ. Μόνο που ο Τσέχοφ δεν ενέταξε σ’ αυτό το κείμενο μόνο το θέμα του εγκλεισμού, αλλά και πολλά άλλα: τη σχέση του ατόμου με την κοινωνία, τη διαχείριση της εξουσίας και τον τρόπο που βγάζουμε από πάνω μας τις ευθύνες, την κοινωνική προσαρμογή, το πώς κυριαρχούν οι μέσοι όροι και το πώς συντελούνται και επικρατούν οι κοινωνικές συμβάσεις, την αντίδραση του κοινωνικού συνόλου στη διαφορετικότητα, και πολλά άλλα, διαρκή, παντοτινά και παρόντα σε κάθε κοινωνία. Η Γιολάντα Μαρκοπούλου, με την καθοριστική βοήθεια της Αλεξάνδρας Σιάφκου και του Αριστοτέλη Καραμάνου (σκηνικά-κοστούμια) μεταμόρφωσε απροσδόκητα αυτόν τον μικρό και δύσκολο σκηνικό χώρο, εκμεταλλεύτηκε κάθε τετραγωνικό του και τον απογείωσε. «Τα εκμεταλλευτήκαμε όλα, το φουαγιέ, το πίσω μπαρ, ώστε ν’ ανοίξει λίγο. Τον χρησιμοποίησα με τρόπο που να δέσω όσο μπορώ περισσότερο τον χώρο με το κείμενο». Και η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ να φανταστώ αυτή την παράσταση σε άλλον χώρο πλέον. Και με την καθοριστική συμβολή της Ελσας Ανδριανού, αυτή η νουβέλα από λογοτεχνία έγινε θέατρο.

Οι τέσσερις ηθοποιοί (Νίκος Γιαλέλης, Νίκος Κυριακίδης, Μιχάλης Μουλακάκης, Παναγιώτης Παναγόπουλος) έκαναν τα βασικά πρόσωπα του έργου και κάποια περιφερειακά, πάντα με την ίδια ευστοχία και την ίδια αμεσότητα. Και ανέδειξαν με επιτυχία το πικρό χιούμορ του Τσέχοφ.

​​Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, στις 9 μ.μ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ