Η γέννηση ενός δράκου

3' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντικά οφέλη για το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά φέρνει η «γέννηση» αυτή την εβδομάδα της China Cosco Shipping Corporation. Του πολυεθνικού ναυτιλιακού ομίλου που δημιουργεί η συγχώνευση της China COSCO Holdings με την μέχρι τώρα ανταγωνίστριά της, China Shipping Group. Η νέα εταιρεία θα αρχίσει επισήμως την λειτουργία της την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου και οι εκδηλώσεις στη Σαγκάη και το Πεκίνο για τον εορτασμό της γέννησης του νέου αυτού κινεζικού δράκου επιλέχτηκε να γίνουν αυτήν την πρώτη εβδομάδα του νέου κινεζικού έτους σε μια κίνηση ενδεικτική της σημασίας που προσδίδει το Πεκίνο στην αναδιάρθρωση των ναυτιλιακών του επιχειρήσεων.

Οι δυο εταιρείες θα σταματήσουν να ανταγωνίζονται μεταξύ τους κάτι που θα αποτελούσε πολυτέλεια δεδομένων των υφεσιακών χαρακτηριστικών στο παγκόσμιο εμπόριο. Παράλληλα δημιουργείται ένα εθνικός πρωταθλητής που είναι ο 4ος μεγαλύτερος στο είδος τους στον κόσμο σε όρους μεταφορικής δυναμικότητας προσπερνώντας τις ανταγωνίστριες Hapag-Lloyd και Evergreen Marine. Μπροστά του θα παραμείνουν οι AP Moeller Maersk, MSC Mediterranean Shipping Company και CMA CGM. Η China Cosco Shipping Corporation θα έχει υπό τον έλεγχο της επίσης το δεύτερο μεγαλύτερο στόλο διεθνώς σε όρους πλήθους πλοίων, σύμφωνα με την Clarksons Research Services και το «TOP 100» της Alphaliner. Με βάση τις εκτιμήσεις της Barclays η αξία του ενεργητικού του ενοποιημένου σχήματος ανέρχεται στα επίπεδα των 75 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Πάνω απ΄ όλα όμως η China Cosco Shipping Corporation θα ελέγχει το μεγαλύτερο μερίδιο των τακτικών δρομολογίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Κάτι που αφορά άμεσα τον Πειραιά αφού η αναπτυξιακή προσπάθεια της Cosco στο ελληνικό λιμάνι και η κοινή πλέον διαχείριση των στόλων και των δρομολογίων των δυο κινεζικών ομίλων που συγχωνεύονται αναμένεται να φέρει εδώ περισσότερα φορτία, εξηγεί μιλώντας στην «Κ» ο Εμπορικός Διευθυντής, της θυγατρικής της Cosco στην Ελλάδα ΣΕΠ ΑΕ, Αναστάσιος Βαμβακίδης. Όπως σημειώνει διεθνώς η τάση είναι για ολοένα και μεγαλύτερα πλοία και τεχνολογικά αρτιότερα τερματικά φορτοεκφόρτωσης και εκ των μεσογειακών λιμένων μόνον ο Πειραιάς συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά για τη εξυπηρέτηση τους αλλά και την ευνοϊκότερη γεωγραφικά θέση.

Oμως δεν θα είναι όλα απλά για τον εκκολαπτόμενο κινεζικό δράκο που ακούει στο όνομα China Cosco Shipping Corporation. Οι δύο «γονείς» του ανήκουν σε διαφορετικές διεθνείς συμμαχίες τακτικών γραμμών. Και η αυτονόητη επιδίωξη του Πεκίνου ο νέος όμιλος να ανήκει ολόκληρος σε μια θα πρέπει να τύχει των εγκρίσεων των αμερικανικών και ευρωπαϊκών αρχών ανταγωνισμού Με δεδομένο προς προ ενάμιση έτους περίπου το Πεκίνο τορπίλισε την προσπάθεια των ευρωπαίων ανταγωνιστικών ομίλων να ιδρύσουν την συμμαχία P3 πολλοί ανησυχούν για ενδεχόμενα «αντίποινα». Να σημειωθεί πως μια συμμαχία δίνει τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται πελάτες μιας εταιρείας από πλοία και δρομολόγια άλλης σύμμαχου εταιρίας χαρίζοντας συνέργιες σε κόστη αλλά και πληρότητα κάλυψης δικτύου. Πληροφορίες από τις Βρυξέλες αναφέρουν πως ήδη η AP Moeller Maersk διατυπώνει ενστάσεις…

Oλες οι εξελίξεις αυτές λαμβάνουν χώρα σε μια περίοδο κατά την οποία το Πεκίνο οικοδομεί το «νέο δρόμο του μεταξιού» δαπανώντας δισεκατομμύρια δολάρια σε υποδομές από την Ασία έως και την κεντρική Ευρώπη όπου η Κίνα θέλει να προωθεί μέσω του Πειραιά και του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου τις εκ της Ασίας προερχόμενες εξαγωγές.

Oπως σημειώνουν στην «Κ» διπλωματικές πηγές από το Πεκίνο η China Cosco Shipping Corporation ετοιμάζεται να αυξήσει το παγκόσμιο δίκτυο και το μερίδιο αγοράς του και να προωθήσει την ηγετική του θέση στην παγκόσμια βιομηχανία των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων. «Με διευρυμένο χαρτοφυλάκιο τερματικών ο όμιλος περιέρχεται σε άριστη θέση για την επέκταση και τη βελτιστοποίηση του δικτύου τερματικών του στα πλαίσια της στρατηγικής του "Going Global” και για να πραγματοποιήσει νέες επενδύσεις στο μέλλον, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας του» .

Το σύνολο των εξελίξεων σε σχέση με τις παραπάνω επιδιώξεις αφορά ασφαλώς τα μάλα την Ελλάδα. Όπως εξηγούσε προ έτους στον νεοεκλεγέντα τότε πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα ο Πρέσβης της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα Zou Xiaoli «το “κεφάλι του δράκου” της ελληνοκινεζικής οικονομικής συνεργασίας είναι ο Πειραιάς. Και για να ανοίξει τα φτερά του και να πετάξει ο δράκος, πρέπει πρώτα να σηκώσει το κεφάλι».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή