Εξετάσεις οδήγησης νέου τύπου

Εξετάσεις οδήγησης νέου τύπου

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η καθυστέρηση στη νομοθέτηση του νέου συστήματος εξέτασης υποψηφίων οδηγών από το υπουργείο Υποδομών έβγαλε για ακόμη μία φορά τους δασκάλους οδήγησης στους δρόμους. Οι εκπαιδευτές συγκεντρώθηκαν χθες το πρωί με τα οχήματά τους έξω από το υπουργείο Υποδομών στου Παπάγου από όπου ξεκίνησαν πορεία διαμαρτυρίας μέχρι τη Βουλή. Αντιδρούν στην αποχή των εξεταστών από τη διεξαγωγή εξετάσεων. Οι εξεταστές διαμαρτύρονται για την κατάργηση του επιδόματος που λαμβάνουν για τις εξετάσεις οδήγησης, παρά το γεγονός ότι με το νομοσχέδιο που προωθείται προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή παρατείνεται το ισχύον καθεστώς καταβολής του επιδόματος στους εξεταστές, με αναδρομική μορφή. Η αποχή, όμως, των εξεταστών στερεί από τους εκπαιδευτές το μεγαλύτερο μέρος της εργασίας τους, καθώς όσο δεν διενεργούνται εξετάσεις, δεν πραγματοποιούνται και μαθήματα των υποψηφίων. Η υπόθεση με το επίδομα των εξεταστών κρατά πάνω από έναν χρόνο, με το υπουργείο Υποδομών να «λύνει» κάθε 6μηνο περίπου το ζήτημα με τροπολογίες που καταθέτει σε νομοσχέδια και προβλέπουν τη διατήρηση του επιδόματος των εξεταστών. Το νέο νομοσχέδιο, ωστόσο, προβλέπει σημαντικές αλλαγές με μεγαλύτερη την κατάργηση των ελεγκτών από την Περιφέρεια, καθώς διαμηνύεται ότι θα δημιουργηθεί νέο, ανεξάρτητο σώμα ελεγκτών.

Το σχέδιο νόμου «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών και οδηγών και άλλες διατάξεις για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις», που αναμένεται να κατατεθεί τις προσεχείς ημέρες στη Βουλή, στοχεύει στην αναβάθμιση του συστήματος δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών και των θεωρητικών εξετάσεων.

Βασική καινοτομία του νέου συστήματος είναι η εισαγωγή νέων τεχνολογιών στο σύνολο της αλυσίδας εξέτασης. Η θεωρητική εξέταση (σήματα) έχει γίνει μηχανογραφημένη εδώ και χρόνια, ωστόσο, μεταξύ των αλλαγών που προωθούνται είναι η εισαγωγή κάμερας στις αίθουσες διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων, καθώς έχουν παρατηρηθεί παρατυπίες και σε αυτό το σκέλος. Το καταγεγραμμένο υλικό, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, προστατεύεται αυστηρά από οποιαδήποτε παρέμβαση, ενώ με υπουργική απόφαση θα οριστούν οι λεπτομέρειες που διασφαλίζουν την προστασία των προσωπικών δεδομένων των υποψηφίων. Τα δεδομένα ήχου και εικόνας θα αποθηκεύονται σε ηλεκτρονικά αρχεία, στα οποία θα μπορεί να ανατρέχει ένα νεοσύστατο σώμα. Θα εδρεύει στο υπουργείο Υποδομών και θα αναλαμβάνει τη διεξαγωγή δειγματοληπτικών ελέγχων ώστε να επιβεβαιώνει την ορθότητα της διαδικασίας.

Η εισαγωγή κάμερας και μικροφώνων μέσα στα οχήματα των εξεταστών πραγματοποιείται με στόχο τη μαγνητοσκόπηση και την ηχογράφηση του συνόλου της εξέτασης, ενώ ταυτόχρονα, ο εκπαιδευτής εξέρχεται του οχήματος κατά τη διάρκειά της.

Οσον αφορά τη διαδικασία της δοκιμασίας προσόντων (πρακτικής εξέτασης) του υποψήφιου οδηγού, αυτή θα διενεργείται σε δύο στάδια. Στο πρώτο στάδιο (πορεία) θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης του υποψήφιου οδηγού. Εφόσον περάσει με επιτυχία αυτό το στάδιο, ο υποψήφιος εξετάζεται κατά το δεύτερο στάδιο στις υπόλοιπες δοκιμασίες (ελιγμοί κ.λπ.). Η εξέταση θα πραγματοποιείται σε διαφορετική ημέρα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή