ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Η Σιγκαπούρη ανοίγει μια νέα σελίδα στη Φόρμουλα 1

i-sigkapoyri-anoigei-mia-nea-selida-sti-formoyla-1-2045346

Εξι στροφές πριν από την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1, η Σιγκαπούρη υποδέχεται το Γκραν Πρι αυτό το Σαββατοκύριακο, φιλοξενώντας τη μονομαχία των Νίκο Ρόσμπεργκ και Λούις Χάμιλτον για την κατάκτηση του τίτλου. Το νυχτερινό Γκραν Πρι, αποκαλούμενο από πολλούς ως «Μονακό της Ασίας», αναμένεται να προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις και διεξάγεται λίγες μόνο μέρες μετά την ανακοίνωση μεγάλων αλλαγών στις σπουδαιότερες ομάδες της F1.

Σημαντικότερη αλλαγή απ’ όλες, καθώς σηματοδοτεί και το τέλος μιας μεγάλης εποχής, είναι η αποχώρηση του Λούκα ντι Μοντετζέμελο από την προεδρία της Φεράρι στην οποία βρισκόταν για 23 ολόκληρα χρόνια. Ο 67χρονος επιχειρηματίας ανέφερε πως «είναι το τέλος μιας εποχής. Αποφάσισα να αποχωρήσω από τη θέση του προέδρου έπειτα από 23 υπέροχα χρόνια. Αρχικά, να πω ένα ευχαριστώ στους ανθρώπους της Φεράρι στις εγκαταστάσεις, τα γραφεία, τις πίστες και σε όλα τα σημεία πώλησης σε όλο τον κόσμο. Είναι πραγματικά οι αρχιτέκτονες της ανάπτυξης της εταιρείας, έχουμε μαζί πολλές αξέχαστες νίκες».

Ο Μοντετζέμελο φαίνεται να πληρώνει το «μάρμαρο» για την κατηφόρα που έχει πάρει η Φεράρι τη φετινή χρονιά, ως αποτέλεσμα αρκετών αλλαγών στον τρόπο λειτουργίας των μονοθεσίων, με την εταιρεία να μην έχει προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις. Ο τρόπος διεξαγωγής έχει αλλάξει αρκετά, και ιδίως κατά τη φετινή χρονιά οι περιορισμοί στις κούρσες επηρεάζουν κατά πολύ την τελική έκβαση των αγώνων. Προφητική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και η δήλωση του Μοντετζέμελο τον περασμένο Μάρτιο, όταν, αναφερόμενος στις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί, παρομοίασε τους οδηγούς της Φόρμουλα 1 με ταξιτζήδες: «Απεχθάνομαι τον τρόπο με τον οποίο οδηγούν οι τωρινοί πιλότοι της Φόρμουλα 1. Είναι σαν να οδηγούν ταξί σκεπτόμενοι συνεχώς τις παραμέτρους μιας όσο τον δυνατόν περισσότερο οικονομικής οδήγησης. Βλέπεις κάποιον να προπορεύεται και δεν είσαι σίγουρος αν είναι πραγματικά πρώτος, με όλες τις εξωαγωνιστικές παραμέτρους να παραμονεύουν. Προτιμούσα τον προηγούμενο τρόπο διεξαγωγής των αγώνων, στον οποίο όλοι οδηγούσαν στα όρια του μονοθεσίου και του εαυτού τους». Η αποζημίωση του Μοντετζέμελο έφθασε στα 27 εκατομμύρια ευρώ και ο Ιταλός αντικαθίσταται από τον διευθύνοντα σύμβουλο της FIAT Chrysler Σέρτζιο Μαρκιόνε.

Με λίγους αγώνες να απομένουν και τον δεύτερο Λούις Χάμιλτον (216 βαθμοί) να προέρχεται από τη νίκη στο Γκραν Πρι της Ιταλίας, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Νίκο Ρόσμπεργκ (238 βαθμοί) αγνοεί τη νίκη από τον αγώνα της Γερμανίας στις 22 Ιουνίου. Η μάχη είναι αμφίρροπη και το αποτέλεσμα των επόμενων αγώνων θα κρίνει την πορεία του τίτλου που είναι απίθανο να φύγει από τα χέρια της Μερσέντες. Τρίτος στη βαθμολογία είναι ο Ντάνιελ Ρικιάρντο (166 βαθμοί) της Ρέντ Μπουλ, που πανηγύρισε δύο συνεχείς νίκες πριν από την επικράτηση του Χάμιλτον στην Ιταλία. Στους κατασκευαστές, πρώτη και με μεγάλη διαφορά είναι η Μερσέντες έχοντας 454 βαθμούς, ακολουθούμενη από τη Ρεντ Μπουλ που έχει 272 και τη Γουίλιαμς που έχει 177.

Ακριβώς κάτω από τη Φεράρι, στην έκτη θέση, είναι η ΜακΛάρεν που πραγματοποίησε μια σπουδαία μεταγραφή στο πόστο του αρχιμηχανικού, με τον Πίτερ Προδρόμου της Ρεντ Μπουλ Ρέισινγκ. Ο Προδρόμου βρισκόταν και στο παρελθόν στο επιτελείο της ΜακΛάρεν, ωστόσο τα τελευταία χρόνια ήταν ο επικεφαλής των μηχανικών της Ρεντ Μπουλ, έχοντας παίξει καταλυτικό ρόλο στην επιτυχία που σημείωσε η ομάδα τα τελευταία χρόνια. Στις πρώτες του δηλώσεις, ο Προδρόμου ανέφερε πως «είναι φανταστικό που επιστρέφω στη ΜακΛάρεν. Εχω εμπειρία από πρώτο χέρι για το πάθος, την προσοχή και την ικανότητα της ομάδας. Ηδη έχω δει τον ενθουσιασμό και τη θετικότητα που υπάρχει για να επιστρέψει στις νίκες και στους τίτλους».

Ως προς την επόμενη χρονιά, επιβεβαιώθηκε το καλεντάρι των 20 αγώνων για το 2015, μετά τη συνεδρίαση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Το νέο πρωτάθλημα θα ξεκινήσει στις 13 Μαρτίου 2015 στην Αυστραλία και θα ολοκληρωθεί στις 29 Νοεμβρίου στο Αμπου Ντάμπι.