Μεγάλο γεγονός τα Ποσειδώνια που γίνονται κάθε δύο χρόνια στις αρχές Ιουνίου και εκατοντάδες κυριολεκτικά τα πάρτι και οι δεξιώσεις που γίνονται στο περιθώριο της διοργάνωσης. Καταφθάνουν λοιπόν στην Ελλάδα γι’ αυτή την εκδήλωση εκατοντάδες σκάφη, είτε ιδιόκτητα είτε ναυλωμένα, με κορυφαία στελέχη και πλοιοκτήτες και άλλους επιχειρηματίες. Τα περισσότερα εξ αυτών επιδιώκουν να δέσουν ή να αγκυροβολήσουν αρόδο στους πιο διακεκριμένους όρμους της αθηναϊκής Ριβιέρας. Θαλάσσιες περιοχές ήδη επιβαρυμένες τα μάλα. Μεταξύ αυτών και ο κόλπος της Βουλιαγμένης. Και μοιάζει έτσι κάθε δεύτερο Ιούνιο με χριστουγεννιάτικο δέντρο όπως άλλωστε και τον Ιούλιο και τον Αύγουστο από τους συνήθεις υπόπτους – πλοιοκτήτες… Aρα ήταν αναμενόμενη η απόφαση του λιμενάρχη Σαρωνικού, που πήρε ΦΕΚ χθες και με την ευκαιρία θα ισχύει μέχρι και τον Σεπτέμβριο προκειμένου να μπει λίγη τάξη στις θάλασσες. Λείπει βεβαίως, για λόγους που χρήζουν ίσως διερεύνησης, η συμπερίληψη στην απαγόρευση και των γειτονικών κόλπων που επίσης τόσο στα Ποσειδώνια, όσο και καθ’ όλη τη διάρκεια πλέον της σεζόν, στενάζουν από σκάφη. Η απαγόρευση αφορά την αγκυροβολία πλοίων, ανεξαρτήτως σημαίας, την πόντιση πάσης φύσεως αγκυροβολίων – σημείων πρόσδεσης, έως και την 30ή Σεπτεμβρίου 2024.
Δικαίωση
Την ερχόμενη Τετάρτη αναμένεται να ανακοινωθεί και επισήμως η τοποθέτηση του νέου διευθύνοντος συμβούλου της Hellenic Train. Το ίδιο όμως αναμένεται να συμβεί και με την αναγγελία για τον νέο πρόεδρο ο οποίος θα είναι ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος. Για τον κ. Ζηλιασκόπουλο αποτελεί μία ηθική δικαίωση μετά την ανεκδιήγητη συμπεριφορά του υπουργού Μεταφορών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ το 2015, Χρήστου Σπίρτζη, o όποιος αρνείτο να συναντηθεί μαζί του επί εξάμηνο, παρά μια σειρά εκκρεμοτήτων που αντιμετώπιζε τότε ως διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τελικά αντικαταστάθηκε χωρίς να μπορέσει να ολοκληρώσει το επενδυτικό έργο που έτρεχε τότε η εταιρεία των σιδηροδρόμων. Βεβαίως η συγκυρία κατά την οποία αναλαμβάνει τώρα την προεδρία του διοικητικού συμβουλίου δεν είναι η καλύτερη. Και ως εκ του ρόλου του οι αρμοδιότητές του θα είναι περιορισμένες. Ακόμα και έτσι όμως έχει καλή γνώση όλων των προβλημάτων στα ελληνικά τρένα. Τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου θα αναλάβει και επίσημα ο Roberto Rinaudo, ο οποίος την τελευταία οκταετία ήταν επικεφαλής της θυγατρικής της Trenitalia στη Γαλλία που εκτελούσε τις γραμμές μεταξύ Γαλλίας και Ιταλίας.
Δεν συνεχίζει με Pepsico
Εξαιρετικά απίθανο θεωρείται να ανανεωθεί η συμφωνία για την παραγωγή των αναψυκτικών Ηβη (συσκευασίες σε κουτί) από την ΕΨΑ η οποία είχε αναλάβει το σχετικό συμβόλαιο με την Pepsico στις αρχές του 2023. Το συμβόλαιο υπενθυμίζεται ότι είναι τριετές και όταν έγινε –πριν την εξαγορά της ΕΨΑ από το fund SMERC– έδωσε σημαντική ένεση ρευστότητας στη βολιώτικη βιομηχανία. Τότε μάλιστα δεν είχε αποκλειστεί το ενδεχόμενο να επεκταθεί η συνεργασία ΕΨΑ-Pepsico σε περισσότερους κωδικούς. Η είσοδος του SMERC στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΨΑ και ο νέος επενδυτικός σχεδιασμός αλλάζουν τα δεδομένα. Η ανανέωση της συμφωνίας με την Pepsico θεωρείται ότι θα στερήσει παραγωγική δυναμικότητα από την ΕΨΑ και για αυτό δεν προκρίνεται από τη νέα διοίκηση της τελευταίας.
Ο περυσινός απολογισμός για τους Ινδούς
Με ζημιές ύψους 3,897 εκατ. ευρώ έκλεισε το 2023 για την GMR Airports Greece, τη θυγατρική του ινδικού ομίλου ο οποίος συμμετέχει στην κοινοπραξία κατασκευής του νέου αερολιμένα στο Καστέλι Ηρακλείου. Θυμίζουμε ότι στην κοινοπραξία αυτή συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο με ποσοστό 45,90%, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 32,46% και η GMR Airports με 21,64%. Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα της περσινής χρήσης επιβαρύνθηκαν κυρίως με καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα ύψους 3,63 εκατ. ευρώ (έναντι 1,966 εκατ. ευρώ το 2022) ως απόρροια της έκδοσης από την εταιρεία κοινού εξασφαλισμένου ομολογιακού δανείου, μέχρι 60,5 εκατ. ευρώ για την εκπλήρωση των οικονομικών της υποχρεώσεων που σχετίζονται με την από 21/02/2019 Σύμβαση Παραχώρησης. Η διοίκηση της GMR πρότεινε οι περσινές ζημιές να συναθροισθούν με τις σωρευμένες ζημιές των προηγούμενων χρήσεων, ύψους 3,281 εκατ. ευρώ. Αξίζει να αναφέρουμε ότι πέρυσι διευρύνθηκε το φάσμα υπηρεσιών που προσφέρει η GMR Airports. Ειδικότερα συμφωνήθηκε όπως η εταιρεία αναλάβει την παροχή συμπληρωματικών υπηρεσιών, μέσω πρόσθετου εξειδικευμένου προσωπικού της. Επίσης, στις 16/6/2023, το Δ.Σ. ενέκρινε το σχέδιο σύμβασης συμβούλου λειτουργίας αεροδρομίου, υπό τους όρους και σε συμμόρφωση με τη σύμβαση παραχώρησης. Μέσω του σχεδίου ανατίθενται στην εταιρεία, ένεκα της διεθνούς επιπέδου εξειδικευμένης τεχνογνωσίας και του έμπειρου προσωπικού που διαθέτει ο όμιλος της «GMR Airports Limited», ορισμένες συμβουλευτικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες τεχνικής φύσης που σχετίζονται άμεσα με τη λειτουργία του αεροδρομίου. Η GMR Airports προέβη σε σχετική διαπραγμάτευση με την εταιρεία παραχώρησης και το τελικό κείμενο της σύμβασης υπεγράφη στις 7/8/2023. Αξίζει να αναφέρουμε ότι έχει ήδη υλοποιηθεί σχεδόν το 30% των κατασκευών στον νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚΕ), ποσοστό το οποίο αναμένεται να προσεγγίσει το 50% μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Πραγματική μεταρρύθμιση
Η αλήθεια είναι ότι ο προβληματισμός για το εάν θα ολοκληρωθούν έγκαιρα –έως τα τέλη του 2025– τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης εντείνεται διαρκώς. Ωστόσο, υπάρχουν ευτυχώς και τα καλά παραδείγματα, όπως ο ενιαίος ψηφιακός χάρτης που παρουσίασε, χθες, ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός παρουσία του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη στο «Στ.Νιάρχος». Πρόκειται ουσιαστικά για το πρώτο μεγάλο ψηφιακό έργο ύψους 55 εκατ. ευρώ που ολοκληρώθηκε, έχοντας τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης. Μέσω δηλαδή της πλατφόρμας που έχει δημιουργηθεί, κάθε πολίτης θα έχει πρόσβαση σε πληροφορίες για το τι ισχύει σε σχέση με όλα τα απαραίτητα στοιχεία μίας αδειοδότησης, ανά περιοχή, κάτι που αποτελούσε διαχρονικό αίτημα όσων επέλεγαν να τοποθετήσουν τα λεφτά τους στην Ελλάδα. Μέχρι σήμερα δηλαδή, παρέμενε συγκεχυμένο το τι επιτρέπεται, τι απαγορεύεται, ποιοι όροι ισχύουν και ποιες προϋποθέσεις για να υλοποιήσει κάποιος μια ανάπτυξη σε μια έκταση. Ως αποτέλεσμα πολλές επενδύσεις ναυαγούσαν ή μπλέκονταν επ’ αόριστον στα γρανάζια της δικαιοσύνης.
Αναλαμβάνει την ανακαίνιση
Το έργο της ανακαίνισης κτιρίου της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων πρόκειται να υλοποιήσει η ΜΕΤΚΑ. Το ακίνητο έχει επιφάνεια 2.500 τ.μ., ενώ το έργο της αναβάθμισης θα έχει προϋπολογισμό μισού εκατομμυρίου ευρώ. Σημειωτέον ότι η δαπάνη θα καλυφθεί μέσω χορηγίας του ομίλου Μυτιληναίος που είχε καταθέσει τη σχετική πρόταση δωρεάς στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας τον περασμένο Νοέμβριο.
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει.Για να σχολιάσετε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας (όνομα, επώνυμο) στο λογαριασμό σας.Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ». Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.