Ο χορός ξαναμπαίνει σε… κίνηση

Ο χορός ξαναμπαίνει σε… κίνηση

3' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυτή την περίοδο οι χορογράφοι, Ελληνες και προσκεκλημένοι από το εξωτερικό, δουλεύουν πυρετωδώς με τις ομάδες τους για τις παραστάσεις που θα δούμε στους χώρους της Πειραιώς 260. Στο πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών περιλαμβάνονται 18 παραγωγές χορού, και η αρχή είναι δυναμική. 

Ο Ιούνιος ξεκινά με το έργο «The Roots – Transmission» (4-5/6) από τον Γάλλο χορογράφο Καντέρ Ατού και την ομάδα Accrorap, που ενθουσίασε στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Καλαμάτας το 2019. O Aτού είναι ο πρώτος χορογράφος που προέρχεται από τη σκηνή του χιπ χοπ και έγινε διευθυντής του Εθνικού Χορογραφικού Κέντρου, του La Rochelle στη Γαλλία. Εκπροσωπεί τη γενιά Γάλλων καλλιτεχνών που έδωσαν στο χιπ χοπ αισθητική διάσταση, ενώ δεν σταματά να πειραματίζεται συνδέοντας τον σύγχρονο χορό με τη χορευτική τέχνη του δρόμου, που απαιτεί από τους χορευτές δύναμη, αντοχή και ακροβατικές δεξιότητες. 

Η συγκεκριμένη παράσταση ζωντανεύει την προσωπική ιστορία του δημιουργού με το χιπ χοπ και είναι εμπνευσμένη από χρόνια περιπλανήσεων ανά τον κόσμο, «ένα μουσικό, ποιητικό και αφαιρετικό ταξίδι» όπως λέει ο ίδιος. Η ομάδα Accrorap αποτελείται από χορευτές που ξεχειλίζουν από ενέργεια, χωρίς αυτό να σημαίνει πως υπολείπονται σε εκφραστικότητα. Για την ελληνική εκδοχή του έργου, ο χορογράφος έχει συνεργαστεί με επαγγελματίες Ελληνες street dancers. 

Με αφετηρία τον Ατού, το Φεστιβάλ Αθηνών ανοίγει τις πόρτες του στο χιπ χοπ και στη street dance κουλτούρα, με τον κύκλο «Layers of Street», μια  ενότητα δράσεων που περιλαμβάνει χορευτικά Battles και live street events. Για όσους αγαπάμε τον χορό, η γνωριμία με τις διαφορετικές όψεις της χιπ χοπ χορευτικής κουλτούρας έχει αρχίσει εδώ και λίγα χρόνια. Αυτή η νέα τάση παρουσιάζει κατά καιρούς μικρά διαμάντια. Φέτος στην Πλατεία της Πειραιώς 260 περιμένουμε τους Dyptik, έξι Γάλλους χορευτές με εμπειρία στη street dance. Για τις ανάγκες της παράστασης «D-Construction» (19-20/6) θα στηθεί στον προαύλιο χώρο μια τεράστια μεταλλική κατασκευή – ένα «κλουβί» που άλλοτε προστατεύει και άλλοτε περιορίζει όσους βρίσκονται μέσα, οι οποίοι θα χορέψουν υπό τους ήχους αραβικής μουσικής με σύγχρονο beat. 

Ο χορός ξαναμπαίνει σε… κίνηση-1
Ο Γάλλος χορογράφος Καντέρ Ατού και η ομάδα Accrorap παρουσιάζουν τις «Ρίζες». Επάνω δεξιά, στιγμιότυπο από τα «Μοιρολόγια» των Βέλγων χορογράφων Κουν Αουγκουστέινεν και Ροζάλμπα Τόρες Γκερερό. Κάτω δεξιά, στιγμιότυπο από το «Clear Midnight» της Μαρίας Κολιοπούλου με την ομάδα «Πρόσχημα». 

Η πρεμιέρα μιας διεθνούς συμπαραγωγής γίνεται με το έργο «Lamenta/Μοιρολόγια» (15-16/6). Δύο διάσημοι Βέλγοι χορογράφοι, ο Κουν Αουγκουστέινεν και η Ροζάλμπα Τόρες Γκερερό, ύστερα από έρευνα, μεταγράφουν παραδοσιακά μοιρολόγια της Ηπείρου στο πεδίο του σύγχρονου χορού. Εννέα Ελληνες χορευτές με εμπειρία σε παραδοσιακούς χορούς, μαζί με Ελληνες και ξένους μουσικούς, ενώνουν τις δυνάμεις τους στη σκηνή με το καλλιτεχνικό δίδυμο Siamese Cie, σε μια παράσταση που στη συνέχεια θα ταξιδέψει στο Φεστιβάλ της Αβινιόν. 

Ελληνικές ομάδες

Ο Ιούνιος περιλαμβάνει στο πρόγραμμά του παραγωγές και από ελληνικές ομάδες. Η Μαρία Κολιοπούλου και η ομάδα Πρόσχημα παρουσιάζουν το «Clear Midnight» (7 και 9/6), μια παράσταση στην οποία χορευτές-περφόρμερ με και χωρίς κινητική αναπηρία και προβλήματα όρασης συνθέτουν ένα έργο όπου κυριαρχεί η εκστατικότητα του σώματος. Ο μήνας κλείνει με το «Mauθ» (24-25/6) της χορογράφου Σοφίας Μαυραγάνη σε μουσική σύνθεση της Μάρθας Μαυροειδή, δυο δημιουργών που συνεργάστηκαν με επιτυχία στο παρελθόν εξερευνώντας τη μουσικότητα του σώματος και τη φωνή ως δομικό στοιχείο της σωματικής έκφρασης. 

Από τις παραστάσεις που έχουμε σημειώσει στο ημερολόγιό μας έστω κι αν έρχονται το φθινόπωρο –τότε το Φεστιβάλ Αθηνών θα υποδεχθεί δυνατά διεθνή ονόματα– αναφέρουμε την πρώτη εμφάνιση στην Ελλάδα του Ισπανού χορογράφου Μάρκος Μοράου με το «Pasionaria» (20-21/9), μια χορευτική παραγωγή με έντονη θεατρικότητα, εντυπωσιακά σκηνικά, κοστούμια και φωτισμούς. 

Τον Οκτώβριο, και πάλι για πρώτη φορά στην Ελλάδα, παρουσιάζει τη δουλειά της η Ισραηλινή χορογράφος Σαρόν Εγιάλ, στο τρίτο έργο μιας τριλογίας με θέμα τον έρωτα. Στο «Chapter 3: The Brutal Journey of the Heart», τα ειδικά σχεδιασμένα κοστούμια από τη Mαρί Γκράτσια Τσούρι, καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Dior, που μοιάζουν με ολόσωμα τατουάζ, επιτείνουν την εντύπωση ενός αισθησιακού ονείρου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή