Αλλη μία από τις ξένες κινηματογραφικές παραγωγές που γυρίστηκαν αυτό το καλοκαίρι στη χώρα μας βρίσκεται στην τελική ευθεία της, προκειμένου να τη δούμε ολοκληρωμένη στις αίθουσες. Ο λόγος για τη «Χαμένη κόρη» της Μάγκι Τζίλενχαλ και του Netflix, η οποία αναμένεται να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο προσεχές Φεστιβάλ Βενετίας, ενώ όπως ανακοίνωσε εχθές η πλατφόρμα, η ταινία θα φτάσει στις αίθουσες τον Δεκέμβριο, λίγο πριν από (και) τη διαδικτυακή της κυκλοφορία.
Μαζί με το πρόγραμμα, πάντως, στη δημοσιότητα δόθηκαν και οι πρώτες φωτογραφίες-στιγμιότυπα του φιλμ, το οποίο γυρίστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου στις Σπέτσες, αν και μάλλον από… σπόντα. Συγκεκριμένα, η παραγωγή επρόκειτο να ξεκινήσει γυρίσματα στο Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ, ωστόσο οι περιορισμοί της πανδημίας οδήγησαν σε ριζική αλλαγή σχεδίων και σκηνικού, με το τελευταίο να γίνεται πια μεσογειακό.
Αλλωστε και το ομώνυμο βιβλίο της Ελενα Φεράντε, στο οποίο βασίζεται η ταινία, ξετυλίγει την πλοκή του στη γειτονική Ιταλία, που όμως τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχει αποδειχθεί λιγότερο φιλόξενη κινηματογραφικά από τη χώρα μας.
Οσο για το τι θα δούμε στην οθόνη, από την επίσημη υπόθεση του Netflix, διαβάζουμε τα εξής: «Μόνη σε παραθαλάσσιες διακοπές, η Λήδα αποκτά εμμονή με μια νεαρή μητέρα και την κόρη της, βλέποντάς τις καθημερινά στην παραλία. Φθονώντας μερικώς τον ισχυρό δεσμό τους (και τη φωνακλάδικη, φοβερή ευρύτερη οικογένειά τους), η Λήδα κατακλύζεται με τις δικές της έντονες αναμνήσεις, γεμάτες φόβο και σύγχυση από τα πρώτα χρόνια της μητρότητας. Μια παρορμητική πράξη θα σοκάρει τη Λήδα και θα τη στείλει νοητικά σε έναν παράξενο, τρομακτικό κόσμο, όπου θα αναγκαστεί να αντιμετωπίσει τις ασυνήθιστες επιλογές που έκανε σαν νέα μητέρα μαζί με τις συνέπειές τους».
Την κεντρική πρωταγωνίστρια ερμηνεύει η βραβευμένη με Οσκαρ Ολίβια Κόλμαν, ενώ δίπλα της έχει επίσης λαμπερά ονόματα, όπως η Ντακότα Τζόνσον, ο Εντ Χάρις, η ανερχόμενη Τζέσι Μπάκλεϊ, ο Πίτερ Σάρσγκαρντ, αλλά και οι «δικοί» μας, Πάνος Κορώνης (τον είδαμε πρόσφατα και στο «Μπέκετ», ξανά του Netflix) και Αλέξανδρος Μυλωνάς.
Η σκηνοθέτις
Οσο για τη Μάγκι Τζίλενχαλ, αυτή είναι η πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα, με την Αμερικανίδα ηθοποιό να δηλώνει τα εξής: «Δεν έχω νιώσει ποτέ πιο ζωντανή και “παρούσα” στη ζωή μου, από την εμπειρία ως σκηνοθέτις. Υπάρχουν πολλές ενδιαφέρουσες γυναίκες που δεν συμφωνούν μαζί μου, ωστόσο πιστεύω ότι υπάρχει γυναικεία κινηματογραφική ματιά – και προσωπικά με συναρπάζει το τι σημαίνει όλο αυτό. Δεν νομίζω ότι είχαμε την ευκαιρία να την εξερευνήσουμε στο παρελθόν».
Η ίδια μίλησε για «αποκαλυπτική» εμπειρία σχετικά με την πρώτη ανάγνωση του βιβλίου της Φεράντε, ενώ παραδέχθηκε πως της πήρε σχεδόν ένα μήνα για να συντάξει την επιστολή με την οποία ζήτησε από τη συγγραφέα να της παραχωρήσει τα δικαιώματα της κινηματογραφικής μεταφοράς. Εκείνη συμφώνησε, υπό τον όρο να είναι η ίδια η Τζίλενχαλ που θα καθόταν στη σκηνοθετική καρέκλα.