ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Κόντρα ρόλος για έναν σερ του σινεμά

Ο Μάικλ Κέιν επιστρέφει ως στριφνός, αθυρόστομος συγγραφέας

kontra-rolos-gia-enan-ser-toy-sinema-561494758

Best Sellers ★★★
ΔΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Λίνα Ρέσλερ
Ερμηνείες: Μάικλ Κέιν,
Ομπρεϊ Πλάζα, Ελεν Γουόνγκ
 
Μια ιστορία βγαλμένη από τον λογοτεχνικό μικρόκοσμο και τη μυθολογία του έρχεται αυτή την εβδομάδα, έχοντας μάλιστα στο επίκεντρο τον μεγάλο Μάικλ Κέιν. Ο βετεράνος ηθοποιός υποδύεται εδώ τον Χάρις Σο, έναν μισάνθρωπο, αλκοολικό συγγραφέα, ο οποίος ζει απομονωμένος με μοναδική παρέα την αγαπημένη του γάτα. 

Ολα αυτά μέχρι να τον ανακαλύψει η Λούσι, νεαρή κληρονόμος ενός εκδοτικού οίκου που βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και στον οποίο ο Σο τυχαίνει να χρωστάει ένα βιβλίο από παλιότερο συμβόλαιο. Εκείνος έχει μόλις τελειώσει ένα μυθιστόρημα, το οποίο απεχθάνεται, ωστόσο τα σωρευμένα χρέη θα τον κάνουν να δεχτεί την έκδοσή του και να λάβει μέρος στην περιοδεία για την προώθησή της. Οπως είναι αναμενόμενο, η τελευταία θα αποδειχθεί σκέτη κόλαση.

Δεσμός πατέρα-κόρης

Η πρωτάρα στη σκηνοθεσία Λίνα Ρέσλερ γνωρίζει το βασικό ατού της ταινίας, που είναι προφανώς ο πρωταγωνιστής της, και ορθώς ποντάρει πάνω του. 

Ο Μάικλ Κέιν διαπρέπει ως στριφνός, βρωμόστομος συγγραφέας, μια συμπεριφορά ωστόσο που έχει τις ρίζες της (και) στα τραύματα του παρελθόντος. Καθώς η περιοδεία προχωράει, αυτά, μαζί και με άλλα ακόμη μυστικά, θα έρθουν στην επιφάνεια, με τον Χάρις και τη Λούσι να αναπτύσσουν έναν ιδιότυπο δεσμό πατέρα – κόρης.
Ολα τα παραπάνω το φιλμ τα φιλτράρει μέσα από ένα κατά κανόνα ισορροπημένο σχήμα χιούμορ και συγκίνησης, με το σπιρτόζικο σενάριο να μην αφήνει χάσματα, ενώ ταυτόχρονα στοχεύει σε μια σειρά σύγχρονων ζητημάτων, τόσο γύρω από την τέχνη όσο και την ίδια τη ζωή. 

Η λογοτεχνική παραγωγή, «κατανάλωση» και γενικότερα η έννοια του βιβλίου τον 21ο αιώνα είναι ένα από αυτά, με τη Λούσι να προσπαθεί –μάταια– να εξηγήσει στον ηλικιωμένο συγγραφέα τη σημασία της προωθητικής καμπάνιας για τις πωλήσεις του βιβλίου. Οταν πάντως εκείνος υιοθετεί μια πιο… εναλλακτική προσέγγιση στις παρουσιάσεις –προτιμά τις βρισιές από την ανάγνωση αποσπασμάτων– το κοινό των σόσιαλ μίντια τον αποθεώνει· από την άλλη, κανείς από τους μιλένιαλ θαυμαστές του δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για το ίδιο το έργο του.

Η δεύτερη διάσταση της ταινίας είναι η καθαρά ανθρώπινη: και οι δύο ήρωες έχουν βιώσει την απώλεια και αποτελούν με τον τρόπο τους αουτσάιντερ, που, ως γνωστόν, πάντα γοητεύουν. Η μεταξύ τους σχέση και επικοινωνία μπορεί να μην είναι ακριβώς ανέφελη, ειδικά στις αρχές, ωστόσο θα εξελιχθεί σε ευεργετική και για τους δύο.