Ο Τρούμαν και ο Τενεσί τα… λένε

Ο Τρούμαν και ο Τενεσί τα… λένε

Η βραβευμένη Λίζα Ιμορντίνο Βρίλαντ δημιουργεί ένα φανταστικό διάλογο ανάμεσα στους δύο συγγραφείς

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τι θα συνέβαινε αν ο Οσκαρ Ουάιλντ έβγαινε για καφέ με τον Αλμπέρ Καμύ; Ή αν ο Μολιέρος τα έλεγε κάποιο βράδυ με τον Σάμιουελ Μπέκετ; Τέτοιες φανταστικές συνομιλίες ανάμεσα σε συγγραφείς –και γενικότερα καλλιτέχνες– εξάπτουν πάντα τη φαντασία, στην περίπτωση ωστόσο του Τρούμαν Καπότε και του Τενεσί Ουίλιαμς είναι κρίμα που δεν υλοποιήθηκαν, αφού οι δυο τους υπήρξαν σύγχρονοι. Το σωστό βέβαια είναι να πούμε πως δεν υλοποιήθηκαν μπροστά σε κάμερα· Καπότε και Ουίλιαμς ήταν στην πραγματικότητα φίλοι και σε ένα βαθμό συνοδοιπόροι, παρόλο που η σχέση τους δεν υπήρξε πάντα ανέφελη μέσα στις δεκαετίες. 

Η βραβευμένη κινηματογραφίστρια Λίζα Ιμορντίνο Βρίλαντ ανέλαβε, πάντως, να διορθώσει την… παράλειψη, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο ντοκιμαντέρ-συνομιλία ανάμεσα στους δύο συγγραφείς, το οποίο θα προβληθεί στο πλαίσιο των 27ων «Νυχτών Πρεμιέρας», που ανοίγουν αύριο την αυλαία τους. Χρησιμοποιώντας το ευφυές εύρημα μιας συνέντευξης την οποία ο Καπότε και ο Ουίλιαμς είχαν δώσει σε διαφορετικούς χρόνους, στην ίδια όμως τηλεοπτική εκπομπή, το φιλμ της καταφέρνει να δημιουργήσει μια παράλληλη αφήγηση, που λειτουργεί σαν κεντρικός άξονας για όλα τα υπόλοιπα. 

Ο Τρούμαν και ο Τενεσί τα… λένε-1
Ο Τρούμαν Καπότε υπήρξε σπουδαίος συγγραφέας, αλλά και μεγάλος σταρ της εποχής.

Τα κοινά τους θέματα άλλωστε είναι πολλά: η έλλειψη αγάπης και αποδοχής στην παιδική τους ηλικία, η ομοφυλοφιλική σεξουαλική τους ταυτότητα, η ζωή στη Νέα Υόρκη αλλά και στον αμερικανικό Νότο, ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζουν τη φιλία και την αγάπη και άλλα. Ανάμεσά τους και οι εμβληματικοί χαρακτήρες που έχουν δημιουργήσει, όπως η Χόλι Γκολάιτλι στο «Breakfast at Tiffany’s» του Τρούμαν Καπότε ή η Μπλανς Ντιμπουά και ο Στάνλεϊ Κοβάλσκι από το «Λεωφορείο ο Πόθος» του Τενεσί Ουίλιαμς. Τους παραπάνω τους βλέπουμε τόσο μέσα από (σπάνιο) θεατρικό υλικό όσο και μέσα από τις μεταφορές των έργων στη μεγάλη οθόνη. «Οι μόνοι ηθοποιοί για τους οποίους έγραψα απευθείας τους ρόλους ήταν ο Μάρλον Μπράντο και η Αννα Μανιάνι» ακούμε τον Ουίλιαμς να λέει σε κάποιο σημείο, αναφέροντας ακόμη πως αρκετά από τα έργα του τροποποιήθηκαν στο σινεμά λόγω του πουριτανισμού της εποχής. Ο ίδιος περιγράφει την συγγραφή ως μια εμμονική κατάσταση, παρόμοια με τη χρήση ναρκωτικών ή αλκοόλ, κάτι το οποίο επιβεβαιώνει σχετικά με τον φίλο του και ο Καπότε. 

Εκείνος, από την πλευρά του, υπήρξε μεγάλος σταρ της εποχής και επίσης επιρρεπής στις κάθε είδους απολαύσεις· η χαρακτηριστική φωνή και το κοφτερό χιούμορ του αναδύονται ανάγλυφα μέσα από την ταινία, η οποία εκτός από τις συνεντεύξεις που προαναφέραμε, χρησιμοποιεί ακόμη πλήθος υλικού προκειμένου να αναδείξει και να συνδέσει τις δύο προσωπικότητες. 

Το «Truman & Tennessee: An Intimate Conversation» θα προβληθεί στις 28/9 στον κινηματογράφο Ριβιέρα, στις 8 μ.μ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή