ΜΟΥΣΙΚΗ

Ηχογραφώντας στην καραντίνα μαζί με φίλους

ichografontas-stin-karantina-mazi-me-filoys-561572476

Elton John
The Lockdown Sessions
Minos EMI

Ούτε ξέρουμε και ούτε θα μάθουμε πόση ακριβώς μουσική παίχτηκε ή γράφτηκε, ερασιτεχνικά ή επαγγελματικά, στη διάρκεια της πρώτης καραντίνας. Ακόμη και από τα άλμπουμ που κυκλοφόρησαν επισήμως, όλο και κάτι θα έμεινε εκτός, αν δεχθούμε ως αληθή την έκρηξη της ψυχοθεραπευτικής καλλιτεχνικής δημιουργίας που υποτίθεται ότι το lockdown πυροδότησε. Μπορούμε πάντως να υποθέσουμε το εξής: κάποιοι δημιουργοί κινήθηκαν ενδοσκοπικά, ενώ άλλοι αναζήτησαν την πολύτιμη συνάφεια με τους ομοτέχνους τους.

Ο Ελτον Τζον ανήκει στους δεύτερους. Αν ένα πράγμα χαρακτηρίζει τον τελευταίο του δίσκο, «Lockdown Sessions», που κυκλοφόρησε στις 22 Οκτωβρίου, είναι ο εκλεκτικισμός των συνεργασιών του, που περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα ηλικιών και ιδιωμάτων. Μπορεί κανείς να ακούσει το χορευτικό «Cold Heart», όπου η Dua Lipa αναμειγνύει παλιά σουξέ του Ελτον Τζον (όπως «Rocket Man», «Kiss the Bride», «Sacrifice» και «Where’s the Shoorah?»), αλλά και ένα ντουέτο με τον Στίβι Γουόντερ στο «Finish Line», που κινείται σε spiritual μονοπάτια.

Στο ίδιο άλμπουμ υπάρχει μια ντίσκο διασκευή του «It’s a Sin» των Pet Shop Boys, καθώς και μια εκτέλεση του «Nothing Else Matters» των Metallica, με τη Μάιλι Σάιρους στα φωνητικά, τον Γιο-Γιο Μα στο τσέλο και τον Ελτον Τζον –που αλλού– στο πιάνο.

Μέχρι και ο Εντι Βέντερ των Pearl Jam εμφανίζεται, ερμηνεύοντας το γκλαμ ροκ κομμάτι «E-Ticket», αλλά και η Στίβι Νικς των Fleetwood Mac ή ο Τσάρλι Πουθ, του οποίου η ερμηνεία στο «After All» θυμίζει τις οσκαρικές μπαλάντες που είχε γράψει ο Ελτον Τζον για τον «Βασιλιά των λιονταριών» της Ντίσνεϊ. Και αν όλα αυτά ακούγονται σαν μπερδεμένα συστατικά ενός συνόλου αποσπασματικού, ας μην ξεχνάμε ότι ο Ελτον Τζον είναι ο μουσικός που πέρασε το διάστημα 1970-1996 βλέποντας κάθε χρόνο και από ένα τραγούδι του στον κατάλογο επιτυχιών του περιοδικού Billboard, αποδεικνύοντας έτσι ότι και να προσαρμόζεται στις τάσεις ξέρει και να τις διαμορφώνει.  

Για τον ακροατή, το αποτέλεσμα θυμίζει κάτι σαν ένα σύγχρονο μουσικό βαριετέ· για τον ίδιο τον Ελτον Τζον, που στο ξεκίνημά του, μαζί με τον σταθερό κατόπιν συνεργάτη του Μπέρνι Τόπιν, έπαιζε και έγραφε μουσική για άλλους, το «Lockdown Sessions» έχει μια επιπλέον αξία: «Υπήρχε κάτι αλλόκοτα οικείο», έλεγε σχετικά ο Βρετανός, «όταν ηχογραφούσα το άλμπουμ. Στα τέλη του ’60, εργαζόμουν ως session μουσικός. Το να δουλεύω με διαφορετικούς καλλιτέχνες στην καραντίνα, μου το θύμισε. Είχα διαγράψει έναν ολόκληρο κύκλο, ήμουν και πάλι session μουσικός. Και ήταν ακόμη υπέροχο».