Ο Λεωνίδας Καβάκος και η σύγχρονη κλασική μουσική

Ο Λεωνίδας Καβάκος και η σύγχρονη κλασική μουσική

Ο τρόπος που ο Λεωνίδας Καβάκος συγκροτεί το εκάστοτε πρόγραμμα των συναυλιών του είναι από μόνο του ένα θέμα ενδεικτικό της προσωπικότητάς του αλλά και των επιδιώξεών του απέναντι στο κοινό.

1' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο τρόπος που ο Λεωνίδας Καβάκος συγκροτεί το εκάστοτε πρόγραμμα των συναυλιών του είναι από μόνο του ένα θέμα ενδεικτικό της προσωπικότητάς του αλλά και των επιδιώξεών του απέναντι στο κοινό. Στην πρόσφατη συναυλία που διοργάνωσε ο Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (6/2), ο Λεωνίδας Καβάκος μαζί με τον μόνιμο συνεργάτη του, πιανίστα Ενρίκο Πάτσε προσέφερε ένα πρόγραμμα απαιτήσεων με εξαιρετική συγκατοίκηση έργων του ρομαντικού, νεωτερικού και σύγχρονου ρεπερτορίου. Εχει ενδιαφέρον πως συζητήθηκε ευμενώς το νεότερο από τα έργα του προγράμματος, ίσως γιατί πολλοί ήταν όσοι ανέμεναν με περιέργεια το έργο της σύγχρονης Φινλανδής συνθέτριας Κάγια Σααριάχο (γεν. 1952), έργο απαρτιζόμενο από τρεις μινιατούρες που ονομάζει Calices (Κάλυκες). Είχε προηγηθεί η Σονάτα για βιολί και πιάνο σε λα μείζονα του Σούμπερτ, η σονάτα για βιολί και πιάνο, αρ. 2 του Μπάρτοκ και θα ακολουθούσε η σονάτα για βιολί αρ. 2 σε ρε ελάσσονα του Σούμαν.

Το έργο της Σααριάχο, γραμμένο το 2009, ήταν δημιουργία κάθαρσης, ανάτασης και διαλογισμού. Μια αίσθηση ενός μουσικού αρχιτεκτονήματος, σαν δωμάτια του νου. Το ίδιο πρόγραμμα, ο Λεωνίδας Καβάκος παρουσίασε την περασμένη Τρίτη στην Αίθουσα Πιερ Μπουλέζ στο Βερολίνο, ενώ λίγο καιρό πριν (6/1), στο Μπάρμπικαν η Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου υπό τον Σάιμον Ρατλ και με σολίστ τον Λεωνίδα Καβάκο ερμήνευσε σε παγκόσμια πρώτη το κοντσέρτο για βιολί της Νοτιοκορεάτισσας συνθέτριας Unsuk Chin (γεν. 1961), η οποία –γοητευμένη από τον Καβάκο– του το αφιέρωσε. Οπως αναφέρει ο μουσικολόγος και διευθυντής του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής Αλέξανδρος Χαρκιολάκης, το πρόγραμμα των συναυλιών του Λεωνίδα Καβάκου είναι ποικίλο και διαφορετικό τόσο από άποψη κοντσέρτων όσο και μουσικής δωματίου. Ο ρόλος του Καβάκου είναι ευρύτερα διαπαιδαγωγικός απέναντι στο κοινό που πιστά τον ακολουθεί και που έμαθε με τα χρόνια να ακούει με προσήλωση, να μη βήχει, να μη διακόπτει. Αλλά και η μύηση στη σύγχρονη κλασική μουσική είναι σημαντική προσφορά. Το έργο της Κάγια Σααριάχο έμεινε στη μνήμη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή