Αρχαιολογικοί χώροι: Ο ταύρος της Κνωσού για… το ψυγείο

Αρχαιολογικοί χώροι: Ο ταύρος της Κνωσού για… το ψυγείο

Αυξήσεις στα έσοδα των πωλητηρίων στους αρχαιολογικούς χώρους.

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η καλή εικόνα της φετινής τουριστικής περιόδου αντανακλάται και στα έσοδα των πωλητηρίων των μεγάλων αρχαιολογικών χώρων, που ανταγωνίζονται –και ορισμένες φορές ξεπερνούν– εκείνα του 2019. Οπως δείχνουν τα στοιχεία, από τα πωλητέα είδη αυτά που μοσχοπουλιούνται είναι τα μικρά και οικονομικά αναμνηστικά, όπως τα μαγνητάκια, που δεν υπήρχαν στα πωλητήρια του ΥΠΠΟΑ τα προηγούμενα χρόνια.

Αρχαιολογικοί χώροι: Ο ταύρος της Κνωσού για… το ψυγείο-1

Πτωτικές τάσεις εμφάνισε το πωλητήριο στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου για τον Ιούλιο, της τάξης του 15% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019, κάτι που εν μέρει αιτιολογείται και στη μειωμένη προσέλευση του κόσμου στις φετινές παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών («Κ», 7/8/2022). Μείωση εσόδων σε ποσοστό 27% εμφάνισε και το πωλητήριο της αρχαίας Ολυμπίας, το οποίο βρίσκεται προς το παρόν εντός του μουσείου. Στελέχη του ΟΔΑΠ έχουν παρατηρήσει ότι πολλές φορές οι ξένοι επισκέπτες, ειδικά όσοι έρχονται με κρουαζιερόπλοια, μετά την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο δεν προλαβαίνουν να μπουν και στο μουσείο και να κάνουν αγορές. Γι’ αυτό και ένα από τα νέα πωλητήρια που θα συστήσει ο οργανισμός θα είναι πλησίον του αρχαιολογικού χώρου.

Αρχαιολογικοί χώροι: Ο ταύρος της Κνωσού για… το ψυγείο-2Στους δύο εμβληματικούς χώρους της Αθήνας, την Ακρόπολη και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, η σύγκριση των εσόδων δεν δίνει την πλήρη εικόνα, διότι τα δύο πωλητήρια ήταν κλειστά ή υπολειτουργούσαν τον Ιούλιο του 2019. Πάντως, φέτος έκλεισαν τον μήνα με έσοδα 30.200 ευρώ (ΕΑΜ) και 22.100 ευρώ (Ακρόπολη).

«Οι μεγάλες αφίξεις τουριστών παρατηρήθηκαν από τα μέσα Ιουλίου, οπότε εκτιμούμε ότι τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο θα έχουμε ακόμη μεγαλύτερα έσοδα», λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Χαριτάτου, μέλος του Δ.Σ. του ΟΔΑΠ και υπεύθυνη για τα πωλητήρια του οργανισμού. Υπογραμμίζει επίσης τη μεγάλη προσπάθεια του ΟΔΑΠ να αποκτήσει τη νέα εταιρική του ταυτότητα με τον τίτλο «Ελληνική Πολιτιστική Κληρονομιά» (Hellenic Heritage) και καλαίσθητα προϊόντα όλων των ειδών και για όλα τα βαλάντια.

Το τελευταίο μεταφράζεται στα γνωστά μας μαγνητάκια και στη δημιουργία 140 διαφορετικών ειδών, που καλύπτουν 50 αρχαιολογικούς χώρους. Μπορεί η ιδέα να μην ακούγεται εντυπωσιακή, αλλά τον τελευταίο χρόνο πουλήθηκαν 40.000 τεμάχια και απέφεραν έσοδα 69.500 ευρώ. Στις προτιμήσεις των επισκεπτών ακολουθούν τα χαρτικά με έσοδα 37.000 ευρώ και τα παιδικά είδη με έσοδα 91.500 ευρώ.

Πιο ολοκληρωμένη εικόνα θα έχουμε στις αρχές του φθινοπώρου και, βέβαια, εκτίμησή μας είναι ότι τα έσοδα θα βελτιωθούν ακόμη περισσότερο όταν μπει σε λειτουργία το πολυαναμενόμενο e-shop του οργανισμού.

Αρχαιολογικοί χώροι: Ο ταύρος της Κνωσού για… το ψυγείο-3

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή