Βόλτα στην Ελλάδα με οδηγό το σινεμά

Βόλτα στην Ελλάδα με οδηγό το σινεμά

Προβολές σε δέκα τοποθεσίες. Η δράση της Ενωσης Σκηνοθετών – Παραγωγών φέρνει σπουδαίες ταινίες στους τόπους όπου γεννήθηκαν

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ποιος δεν θυμάται τον Γιώργο Αρμένη έξω από το θρυλικό σκυλάδικο «Βιετνάμ», κάπου στους αγρούς του Κιλκίς, να προστάζει: «Ηλία, ρίχ’ το», στο «Ολα είναι δρόμος» του Παντελή Βούλγαρη· ή τον Γιάννη Ζουγανέλη και τον Αργύρη Μπακιρτζή να συζητούν για το… ιστορικό συνέδριο της Βόλβης, στο «Ας περιμένουν οι γυναίκες» του Σταύρου Τσιώλη; Αυτές, όσο και άλλες εμβληματικές ταινίες του ελληνικού σινεμά, είναι συνδεδεμένες –εκτός των άλλων– και με τους τόπους που γυρίστηκαν. Με αυτό κατά νου, η Ενωση Σκηνοθετών – Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ) ξεκινάει από αύριο Σάββατο μέχρι τις 23 Σεπτεμβρίου ένα ταξίδι στα «Landmarks», ακριβώς δηλαδή στα συγκεκριμένα τοπόσημα της έβδομης τέχνης. Το κάνει δε με τρόπο άκρως κινηματογραφικό: ένα αυτοκινούμενο όχημα, φορτωμένο με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό, θα γυρίσει την Ελλάδα ως κινούμενο θερινό σινεμά, κάνοντας στάσεις για να προβάλει τις ταινίες εκεί όπου γεννήθηκαν.

Χαμένη λεωφόρος

«Η δράση της “Χαμένης λεωφόρου”, που δημιουργήθηκε από την προηγούμενη διοίκηση της ΕΣΠΕΚ, έγινε με πολύ μεράκι για τις ταινίες και άφησε σημαντικό αποτύπωμα σε πολλαπλά επίπεδα, έχτισε ένα κοινό. Θεωρήσαμε πως πλέον το επόμενο βήμα είναι να βγούμε εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης, εξερευνώντας τη σχέση των ταινιών με τον τόπο που γεννήθηκαν. Η σύνδεση αυτή ήταν και ένα από τα βασικά κριτήρια επιλογής των συγκεκριμένων φιλμ· παράλληλα θέλαμε να έχουμε ποικιλομορφία και για αυτό υπάρχουν έργα παλιότερα και πιο σύγχρονα, διαφορετικού ύφους, καλλιτεχνικών μέσων κ.ά.», μας λέει ο διακεκριμένος σκηνοθέτης και μέλος του Δ.Σ. της ΕΣΠΕΚ, Αγγελος Φραντζής.

Εκτός του Κιλκίς (17.9) και της Βόλβης (18.9), το κινητό σινεμά θα κάνει ακόμη στάση στη Λαμία (12.9), τόπο γυρισμάτων της «Μπαλάντας της τρύπιας καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη, στη Βίτσα της Ηπείρου (20.9), όπου συστήθηκε ο Θόδωρος Αγγελόπουλος με την «Αναπαράσταση», στην Κέρκυρα (21.9), όπου τοποθετείται το «Μελόδραμα» του Νίκου Παναγιωτόπουλου και αλλού. Η αρχή πάντως θα γίνει από την Αττική, στην «Κινέττα» (10.9) του Γιώργου Λάνθιμου και στη συνέχεια στην Αθήνα. Εκεί αυτή την Κυριακή (11.9) θα προβληθούν τρία πολύ ξεχωριστά φιλμ της Εύας Στεφανή: το «Αθήναι», ένα πανόραμα προσώπων που συχνάζουν στον σταθμό Λαρίσης, το πειραματικό «Ακρόπολις», αλλά και το σκυλίσιο ημερολόγιο του «Χειρογράφου».

«Πρόκειται για τρεις ματιές πάνω στην Αθήνα, πολύ διαφορετικές μεταξύ τους, αλλά εξίσου ενδιαφέρουσες», σημειώνει ο Αγγ. Φραντζής και συνεχίζει σχετικά με το σύνολο των ταινιών: «Μέσα από το βλέμμα κάθε κινηματογραφιστή, ο εκάστοτε τόπος μεταμορφώνεται σε μια αντανάκλαση του ίδιου του δημιουργού. Ο τρόπος, για παράδειγμα, που ο Γιώργος Πανουσόπουλος έχει φιλμάρει τα Λουτρά Καϊάφα στο “Ταξίδι του μέλιτος” (14.9) είναι πολύ χαρακτηριστικός. Εξίσου ιδιαίτερη θα αποδειχθεί πιστεύω και η προβολή της ταινίας στον ίδιο τόπο έπειτα από τόσα χρόνια».

Η είσοδος σε όλεςτις προβολές των «Landmarks» είναι ελεύθερη για το κοινό. Περισσότερες πληροφορίεςσχετικά με τις ακριβείς τοποθεσίες και τις ώρες προβολής μπορούν να αναζητηθούν στο kathimerini.gr.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή