ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ηλιόλουστα ’50s, πολύχρωμη Αθήνα

«Μην ανησυχείς αγάπη µου», «Broadway». Η νέα ταινία της Ολίβια Γουάιλντ και το ντεμπούτο του Χρήστου Μασσαλά ξεχωρίζουν στις προβολές της εβδομάδας

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ηλιόλουστα ’50s, πολύχρωμη Αθήνα

Μην ανησυχείς αγάπη µου ★★½
ΘΡΙΛΕΡ (2022)
Σκηνοθεσία: Ολίβια Γουάιλντ
Ερµηνείες: Φλόρενς Πιου, Χάρι Στάιλς, Ολίβια Γουάιλντ

Αρτι αφιχθείσα από το Φεστιβάλ Βενετίας, η νέα ταινία της ηθοποιού και σκηνοθέτιδος Ολίβια Γουάιλντ («Booksmart») είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με άρωμα δεκαετίας 1950 αλλά και σύγχρονο πρόσημο. Πρωταγωνιστές εδώ είναι η Αλις (Φλόρενς Πιου) και ο Τζακ (Χάρι Στάιλς), ένα νέο ζευγάρι που μετακομίζει σε μια ειδυλλιακή κλειστή κοινότητα, κάπου στην ηλιόλουστη Καλιφόρνια. Οι σύζυγοι εκεί απασχολούνται σε ένα άκρως μυστικό κυβερνητικό πρότζεκτ, ενώ οι γυναίκες τους περνούν τη μέρα μεταξύ νοικοκυριού και δροσιστικών κοκτέιλ.

Γενικώς το αλκοόλ ρέει άφθονο στην ταινία της Γουάιλντ, η οποία ξεκινάει συστήνοντας την ονειρεμένη καθημερινότητα ενός φαινομενικά ιδανικού ζευγαριού. Ολα αυτά φυσικά απλώς μας υποψιάζουν ακόμη περισσότερο πως κάτι δεν πάει καλά, με την Αλις να βρίσκει τελικά την άκρη του μίτου, που θα μας οδηγήσει στις αποκαλύψεις. Η φωτογραφία του φιλμ είναι εκθαμβωτική, το ίδιο και μερικές πολύ καλοστημένες σκηνές, ωστόσο το σενάριό του παραμένει κάπως προβλέψιμο και αρκετά επιφανειακό, δίνοντας περισσότερη έμφαση στο σύγχρονο κοινωνικό του σχόλιο –που έχει βασικά να κάνει με την πατριαρχία– και λιγότερο στην ουσία του ως θρίλερ.

Broadway ★★½
∆ΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Χρήστος Μασσαλάς
Ερµηνείες: Ελσα Λεκάκου,Φοίβος Παπαδόπουλος, Χρήστος Πολίτης

Ο Χρήστος Μασσαλάς («Copa-Loca») κάνει το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του ενορχηστρώνοντας μια αλμοδοβαρικού τύπου εξτραβαγκάντσα στους δρόμους της σύγχρονης Αθήνας. Εδώ βέβαια δεν υπάρχει η τουριστική πλευρά της πόλης αλλά εκείνη του παρηκμασμένου κέντρου, με καρδιά το παλιό θέατρο Broadway, το οποίο έχει μετατραπεί σε ορμητήριο μιας εκκεντρικής παρέας περφόρμερ-πορτοφολάδων. Οταν ωστόσο ένα νέο πρόσωπο μπαίνει στη ζωή τους, η ισορροπία θα διαταραχθεί και οι πάντες θα μπουν σε κίνδυνο. Ο Μασσαλάς αποτίει προφανώς φόρο τιμής στη «Γλυκιά Συμμορία» του Νικολαΐδη, βάζοντας ταυτόχρονα το queer στοιχείο στο επίκεντρο της προσοχής. Οι ήρωές του είναι απόλυτα σύγχρονοι, αν και ο κοινωνικός σχολιασμός του δεν προχωράει σε μεγάλο βάθος· αντιθέτως, ευπρόσδεκτη είναι η καλτ χρυσόσκονη που φέρνει μαζί της η παρουσία του θρυλικού «Γιάγκου Δράκου», Χρήστου Πολίτη, ή ο ρόλος-έκπληξη του Λάκη Γαβαλά.

Η συγκάλυψη ★★★
ΘΡΙΛΕΡ (2021)
Σκηνοθεσία: Μάρτιν Ζαντβλιέτ
Ερµηνείες: Ούλριχ Τόµσεν, Ζάκι Γιούσεφ, Σόφι Τορπ

Από την παραδοσιακή «δύναμη» των αστυνομικών θρίλερ, Δανία, μας έρχεται αυτή την εβδομάδα μια αρκετά αξιόλογη ταινία. Ο ντετέκτιβ Καρλ επιστρέφει στην ενεργό δράση έπειτα από μια τραυματική εμπειρία, αναλαμβάνοντας μια φαινομενικά απλή υπόθεση: ένα νεαρό αγόρι εντοπίζεται καθώς προσπαθεί να μπει παράνομα στη χώρα, έχοντας στην τσέπη του το διαβατήριο ενός άνδρα από χρόνια εξαφανισμένου και κατηγορουμένου για παιδοφιλία. Ο μικρός αρνείται να συνεργαστεί, όμως ο μηχανισμός των εξελίξεων μπαίνει σύντομα σε λειτουργία, αποκαλύπτοντας ένα σκοτεινό σχέδιο ενορχηστρωμένο από πολύ μεγαλύτερα συμφέροντα. Ο σκηνοθέτης Μάρτιν Ζαντβλιέτ δημιουργεί ένα ατμοσφαιρικό θρίλερ, το οποίο χρειάζεται αρκετά προσεκτική παρακολούθηση, ωστόσο ανταμείβει τον θεατή με τις ανατροπές και το σασπένς του. Σημαντικό μερίδιο στην επιτυχία έχει και ο πρωταγωνιστής Ούλριχ Τόμσεν, ο οποίος ερμηνεύει έναν αστυνομικό με ελάχιστες κοινωνικές δεξιότητες αλλά υψηλό αίσθημα καθήκοντος, που καθορίζει και τις πράξεις του.

Φτερά και πούπουλα ★★½
ΣΑΤΙΡΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Οµάρ Ελ Ζοχάιρι
Ερµηνείες: Σάµι Μπασούνι, Μοχάµεντ Αµπτ Ελ Χαντί

Από την Αίγυπτο μας έρχεται ένα γεμάτο μαύρο χιούμορ φιλμ, το οποίο σατιρίζει την πατριαρχική οργάνωση της αραβικής χώρας. Μια λαϊκή οικογένεια ζει υπό δύσκολες συνθήκες σε ένα φτωχικό διαμέρισμα. Τα πράγματα ωστόσο θα γίνουν ακόμη χειρότερα όταν στη διάρκεια μιας γιορτής, έπειτα από ένα «μαγικό» κόλπο που πάει στραβά, ο πατέρας εξαφανίζεται αφήνοντας στη θέση του ένα ζωντανό… κοτόπουλο. Πλέον η μητέρα θα αναγκαστεί να αναλάβει εκείνη δράση ερχόμενη αντιμέτωπη με κοινωνικές συμβάσεις και προκαταλήψεις.