Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Αφρικανές πολεμίστριες, ασίγαστο πάθος

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Αφρικανές πολεμίστριες, ασίγαστο πάθος

«Η γυναίκα βασιλιάς», «Φλεγόμενη θάλασσα». Μια περιπέτεια με πρωταγωνίστρια τη Βαϊόλα Ντέιβις και μια κορεατική επανέκδοση ξεχωρίζουν στις νέες ταινίες

3' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η γυναίκα βασιλιάς ★★½
∆ΡΑΣΗΣ (2022)
Σκηνοθεσία: Τζίνα Πρινς-Μπάιθγουντ
Ερμηνείες: Βαϊόλα Ντέιβις, Λασάνα Λιντς, Τζον Μπογιέγκα

Η πολυτάραχη και αιματηρή Ιστορία της αφρικανικής ηπείρου έχει τους δικούς της ήρωες και (προφανώς) ηρωίδες. Μια τέτοια υποδύεται η Βαϊόλα Ντέιβις, τη στρατηγό Νανίσκα, επικεφαλής ενός επίλεκτου σώματος πολεμιστριών του βασιλείου της Δαχομέης (σημερινό Μπενίν) τον 19ο αιώνα. Οταν μια νεαρή κοπέλα θα θελήσει να ενταχθεί στις τάξεις τους, θα κληθεί να περάσει μια σειρά από δύσκολες σωματικές και πνευματικές δοκιμασίες και κυρίως να κερδίσει την εμπιστοσύνη της θρυλικής στρατηγού, ενώ μία ακόμη σύγκρουση βρίσκεται προ των πυλών.

Το φιλμ της Τζίνα Πρινς-Μπάιθγουντ («Η παλιά φρουρά») ανακαλεί ώς ένα βαθμό το υπερηρωικό «Black Panther», στη γυναικεία του, φυσικά, εκδοχή, ωστόσο φροντίζει να μας θυμίσει πως εδώ έχουμε να κάνουμε με μια ιστορία βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα. Στο επίκεντρο των τελευταίων βρίσκεται το εμπόριο σκλάβων, το οποίο βλέπουμε να συνεχίζεται κανονικά, με τους ίδιους τους Αφρικανούς να πουλούν τους αιχμαλώτους των πολέμων τους. Υπακούοντας σε έναν διαφορετικό κώδικα ηθικής, η Νανίσκα θα κάνει τα πάντα προκειμένου να διατηρήσει την τιμή των συμπολεμιστριών και την ελευθερία του λαού της.

Οι σκηνές δράσης είναι άρτιες, με εντυπωσιακές χορογραφίες μάχης, και τη Βαϊόλα Ντέιβις να αποδεικνύει πως μπορεί με την ίδια άνεση να χειριστεί τόσο το σπαθί όσο και τον λόγο. Από ένα σημείο και έπειτα, ωστόσο, ο ρυθμός γίνεται πιο αδύναμος, ενώ και ο κοινωνικός-ιστορικός σχολιασμός παραμένει αρκετά επιφανειακός και «αμερικανικός».

Φλεγόμενη θάλασσα ★★½
ΘΡΙΛΕΡ (2021)
Σκηνοθεσία: Τζον Αντρέας Αντερσεν
Ερμηνείες: Κριστίν Θορπ, Ρολφ Κρίστιαν Λάρσεν

Η νορβηγική δημιουργική ομάδα των γεμάτων σασπένς «Το κύμα» και «Σεισμός» ολοκληρώνει(;) την άτυπη τριλογία καταστροφής με ένα φιλμ έντονων περιβαλλοντικών αναφορών. Μισό αιώνα μετά την ανακάλυψη των χρυσοφόρων κοιτασμάτων πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα, από τις εκατοντάδες γεωτρήσεις, ο πυθμένας μοιάζει πλέον με ελβετικό τυρί. Οταν μια πλατφόρμα εξόρυξης καταρρέει, οι έρευνες μιας χειρίστριας υποβρυχίων ρομπότ οδηγούν στην ανακάλυψη μιας τρομακτικής επερχόμενης καταστροφής. Σύντομα, μάλιστα, αυτή ξεκινάει να γίνεται πραγματικότητα, με τον αγαπημένο της πρωταγωνίστριας να βρίσκεται εγκλωβισμένος στον βυθό.

Οπως και οι προηγούμενες σκανδιναβικές ταινίες που αναφέραμε, έτσι και αυτή του Τζον Αντρέας Αντερσεν χειρίζεται σχεδόν άψογα τα στοιχεία της έντασης και της αγωνίας, μεταδίδοντάς τα και στον θεατή. Η ίδια η καταστροφή απεικονίζεται με άρτια ειδικά εφέ, ενώ ενδιαφέρον έχει και ο χειρισμός της κρίσης από όλους τους εμπλεκομένους (αρχές, δημοσιογράφους, εταιρείες κ.ο.κ.). Η σκηνοθεσία, από την άλλη, θα μπορούσε να είναι περισσότερο εφευρετική, όπως και το σενάριο, που δεν πετυχαίνει να ξεφύγει από τις συμβάσεις του είδους.

Bad Guy ★★★½
∆ΡΑΜΑ (2001)
Σκηνοθεσία: Κιμ Κι-Ντουκ
Ερμηνείες: Γιάε Χιέο Τζο, Γον Σέο

Η πιο αμφιλεγόμενη από τις ταινίες του Κορεάτη δεξιοτέχνη Κιμ Κι-Ντουκ κυκλοφορεί σε ψηφιακά αποκατεστημένη επανέκδοση. Ο Χαν-Γκι, επικεφαλής μιας συμμορίας στην περιοχή με τα κόκκινα φώτα, βλέπει στον δρόμο τη νεαρή φοιτήτρια Σουν Χουά και ένα ασίγαστο πάθος ξυπνάει μέσα του. Οταν αυτή τον απορρίπτει, εκείνος καταστρώνει ένα σχέδιο προκειμένου να πετύχει την εκπόρνευσή της. Εγκλωβισμένη πια σε ένα από τα «σπίτια», αναγκάζεται να δουλέψει, ενώ ο Χαν-Γκι την παρακολουθεί από ένα κρυφό παράθυρο. Η μεταξύ τους σχέση, ωστόσο, θα πάρει σύντομα απρόσμενη τροπή. Ο Κιμ Κι-Ντουκ καταδύεται στα βάθη των ανθρώπινων επιθυμιών και ενστίκτων, δημιουργώντας ένα φιλμ με πολύ σκληρή επιφάνεια, αλλά ταυτόχρονα και έναν πυρήνα λεπτότατης ευαισθησίας και ανθρωπιάς. Οι δε αποφάσεις των πρωταγωνιστών δεν εντάσσονται πάντα στο πνεύμα της λογικής, αλλά επιτάσσονται από τα πάθη της στιγμής και έναν κατά βάση καταπιεσμένο ερωτισμό. Ο θεατής, από την πλευρά του, βρίσκεται συνεχώς μπροστά σε μια διαρκή πρόκληση, είτε σε επίπεδο εικόνας είτε σε επίπεδο νοήματος, με αποκορύφωμα το φινάλε της ταινίας, το οποίο προκάλεσε και τις περισσότερες αντιδράσεις.

Ο έρωτας τα αλλάζει όλα
ΚΟΜΕΝΤΙ (2021)
Σκηνοθεσία: Μάγια Φορμπς, Γουάλας Βολοντάρσκι
Ερμηνείες: Σιγκούρνι Γουίβερ, Κέβιν Κλάιν

Η Σιγκούρνι Γουίβερ πρωταγωνιστεί σε μια γλυκόπικρη κομεντί, βασισμένη στο ομώνυμο μπεστ σέλερ μυθιστόρημα της Αν Λίρι. Η Χίλντι Γκουντ είναι μια ευφυής μεσίτρια και απόγονος των μαγισσών του Σάλεμ, η οποία έχει μεγάλη αδυναμία στο κρασί και στα… μυστικά της. Η τακτοποιημένη καθημερινότητά της, ωστόσο, διαταράσσεται όταν εκείνη επανασυνδέεται με τον Φρανκ (Κέβιν Κλάιν), έναν παλιό έρωτά της από το Γυμνάσιο. Κάπου εκεί, θαμμένα συναισθήματα, καθώς και οικογενειακά μυστικά χρόνων, έρχονται στην επιφάνεια, ενώ η ίδια η Χίλντι αναγκάζεται να κάνει αυτό που απέφευγε εδώ και δεκαετίες: να έρθει αντιμέτωπη με τον εαυτό της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή