No moussaka today

Μεσημέρι Κυριακής, οικογένεια μάλλον από κάποια σκανδιναβική χώρα έχει απλώσει στο γρασίδι πετσέτα θαλάσσης, έχει ανοίξει συσκευασίες με ελίτσες, παξιμαδάκια, μάλλον χαρουπιού, αν κατάλαβα καλά, ένα κομμάτι γραβιέρα, ντοματίνια και χαλβά

1' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεσημέρι Κυριακής, οικογένεια μάλλον από κάποια σκανδιναβική χώρα έχει απλώσει στο γρασίδι πετσέτα θαλάσσης, έχει ανοίξει συσκευασίες με ελίτσες, παξιμαδάκια, μάλλον χαρουπιού, αν κατάλαβα καλά, ένα κομμάτι γραβιέρα, ντοματίνια και χαλβά. Ναι, χαλβά. Ολα από γνωστό ντελικατέσεν του κέντρου της Αθήνας που πουλάει εξαιρετικά ελληνικά προϊόντα από κάθε γωνιά της χώρας.

Το πικνίκ εξελίσσεται σε ένα από τα πιο δροσερά μέρη της πόλης, τον Εθνικό Κήπο, όπου αν κανείς περπατήσει τις τελευταίες μέρες θα συναντήσει πλήθη τουριστών και θα ακούσει όλες τις γλώσσες. Σε όλο το κέντρο, από το Μοναστηράκι και την Πλάκα μέχρι το Σύνταγμα, τον Λυκαβηττό αλλά και παραπέρα, σε γειτονιές που δεν έφθαναν μέχρι πρότινος οι τουρίστες, αλλά τώρα υπάρχει, βλέπετε, το Airbnb.

Γενικότερα, αυτό που συμβαίνει φέτος με τον τουρισμό στην Αθήνα είναι πρωτοφανές. Τι βάζουν όμως στις αποσκευές τους φεύγοντας από την Αθήνα οι ξένοι επισκέπτες; Τι παίρνουν πίσω στις χώρες τους που μπορεί να παίξει και τον ρόλο του «πρεσβευτή», συγκινώντας και άλλους να επισκεφθούν την Αθήνα;

Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα που παίρνουν μαζί τους οι ξένοι είναι πια τελείως διαφορετική από το κοντινό παρελθόν. Σε επίπεδο φαγητού, προϊόντων, παρουσίασης, ντιζάιν, έχουν γίνει άλματα τα τελευταία χρόνια. Ειδικότερα στο φαγητό υπάρχει τρομερή ποικιλία και ποιότητα, ελληνικότητα που προσφέρεται στις σωστές δόσεις, με φαντασία και έμπνευση, ακομπλεξάριστα, πρώτες ύλες που πωλούνται σε πολύ όμορφες συσκευασίες – επιτέλους μάθαμε από το ιταλικό παράδειγμα.

Ακόμη και το παραδοσιακό τσολιαδάκι έχει γίνει ένας post modern τσολιάς, το γκρικ σουβενίρ έχει απογειωθεί από νέους σχεδιαστές που επαναπροσδιορίζουν την έννοια του σουβενίρ και η εμπειρία που προσφέρεται στον επισκέπτη έχει ποιότητα και μια ωραία ιστορία να αφηγηθεί. Σε ένα από τα πιο ευφάνταστα μηνύματα που είχα δει σε T-shirt, σε κατάστημα του κέντρου, έγραφε «No moussaka today». Ισως δεν θα μπορούσε να περιγραφεί πιο εύστοχα η νέα αισθητική που επικρατεί σήμερα και που πιθανόν ένας επισκέπτης να πάρει μαζί του φεύγοντας από την Ελλάδα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT