Πρεμιέρα με πάταγο για «Μπάρμπι» και «Οπενχάιμερ»

Πρεμιέρα με πάταγο για «Μπάρμπι» και «Οπενχάιμερ»

Τελικά είναι φοβερό το τι αποτελέσματα μπορεί να έχει μια γερή διαφημιστική καμπάνια σε συνδυασμό με τη μετατροπή σχεδόν οτιδήποτε στις μέρες μας σε «άχαστο» θέαμα

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τελικά είναι φοβερό το τι αποτελέσματα μπορεί να έχει μια γερή διαφημιστική καμπάνια σε συνδυασμό με τη μετατροπή σχεδόν οτιδήποτε στις μέρες μας σε «άχαστο» θέαμα. Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, ειδικά στην Αμερική, το διπλό κινηματογραφικό εισιτήριο της «Μπάρμπι» και του «Οπενχάιμερ» ήταν το πιο κουλ απόκομμα που μπορούσε να επιδείξει κανείς. Να ανεβάσει τις σχετικές φωτογραφίες στα σόσιαλ μίντια. Να συζητήσει για τις δύο πολυαναμενόμενες ταινίες, οι οποίες έκαναν ταυτόχρονα πρεμιέρα και πάταγο σε ένα box office διψασμένο για επιτυχίες όπως η έρημος για τη βροχή.

Με άνοιγμα 155 εκατ. δολαρίων στις ΗΠΑ και συνολικά 337 εκατ. παγκοσμίως, η «Μπάρμπι» είναι με άνεση η πιο επιτυχημένη ταινία της τρέχουσας κινηματογραφικής σεζόν. Στη χώρα μας ο απολογισμός του τριημέρου ήταν 72.046 εισιτήρια, αριθμός επίσης ρεκόρ για το 2023. Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους τα πρόσφατα «Ιντιάνα Τζόουνς» και «Επικίνδυνη αποστολή» ξεκίνησαν με 60 και 52 εκατ. δολάρια αντίστοιχα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και έχουν μόλις καταφέρει να ισοσταθμίσουν τα έξοδα των πελώριων παραγωγών τους. Το φιλμ της Γκρέτα Γκέργουικ από την άλλη κόστισε περίπου 145 εκατ. δολάρια και στη Warner Bros. –αλλά και στην κατασκευάστρια της διάσημης κούκλας Mattel– τρίβουν ήδη τα χέρια τους από ικανοποίηση.

Στη χώρα μας, ο απολογισμός του τριημέρου για την ταινία της Γκέργουικ ήταν 72.046 εισιτήρια, αριθμός επίσης ρεκόρ για το 2023.

Η αλήθεια είναι ότι πέτυχαν διάνα, αναθέτοντας σε μια «ιέρεια» του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά όπως η Γκέργουικ τη δημιουργία μιας ταινίας (και) για ενηλίκους, με επίκεντρο ένα από τα πιο εμβληματικά σύμβολα της ποπ κουλτούρας παγκοσμίως. Την «Μπάρμπι» μπορούν να δουν περίπου οι πάντες: παρέες γυναικών που μεγάλωσαν παίζοντας μαζί της, φιλελεύθεροι σινεφίλ και των δύο φύλων που ταυτίζονται με τα μηνύματα κατά της πατριαρχίας, των στερεοτύπων κ.ο.κ., «πιστοί» του σινεμά της Γκέργουικ ή φανατικοί θαυμαστές των δύο λαμπερών πρωταγωνιστών της, Μάργκοτ Ρόμπι και Ράιαν Γκόσλινγκ.

Δεν τράβηξε όμως μόνο το ροζ αυτό το Σαββατοκύριακο τον κόσμο στις αίθουσες αλλά και το… μαύρο. Κυριολεκτικά αφού ο σκοτεινός «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν έφερε πίσω 80,5 εκατ. δολάρια στην Αμερική και 174 εκατ. παγκοσμίως. Η επίδοσή του είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη, δεδομένου ότι μιλάμε για μια ιστορική βιογραφία τοποθετημένη στη δεκαετία του 1940, με πρωταγωνιστή τον «πατέρα» της ατομικής βόμβας· όχι ακριβώς το υλικό που τραβάει τους ανθρώπους στο σινεμά. Παρ’ όλα αυτά, είναι τόσο ισχυρός ο μαγνητισμός του ίδιου του Νόλαν –μαζί και του τρομερού καστ της ταινίας– που το κοινό θα δήλωνε πιθανότατα παρόν με οποιοδήποτε θέμα.

Το πραγματικά αξιοσημείωτο φυσικά είναι η ταυτόχρονη εμπορική επιτυχία αυτών των δύο πολύ διαφορετικών κατά τα άλλα ταινιών, η οποία μπορεί ίσως να προσφέρει και μερικά ενδιαφέροντα διδάγματα και σε όσους ασχολούνται με το κινηματογραφικό μάρκετινγκ εν έτει 2023. Στην πραγματικότητα, αυτό που «πουλήθηκε» εδώ ήταν η ίδια η προσμονή. Προσμονή για δύο διαφορετικά θεάματα, τα οποία όμως είναι εξίσου ικανά να προσφέρουν στον θεατή το απροσδόκητο. Σε μια κινηματογραφική ρουτίνα γεμάτη από σίκουελ και «σύμπαντα» υπερηρώων, αυτό από μόνο του μπορεί να αποδειχθεί αρκετό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή