Διορθώσεις στο Μουσείο της Μαρίας Κάλλας

Διορθώσεις στο Μουσείο της Μαρίας Κάλλας

«Μετά την πιλοτική του λειτουργία επισημάνθηκαν κάποια παροράματα τα οποία έχουν ήδη ενσωματωθεί πλην ενός που θα αποκατασταθεί μέσα στις επόμενες ημέρες», λέει ο διευθυντής της Τεχνόπολης Κ. Μπιτζάνης.

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα εγκαίνια του Μουσείου Μαρία Κάλλας που στεγάζεται στο τριώροφο νεοκλασικό κτίριο ιδιοκτησίας του Δήμου Αθηναίων επί της οδού Μητροπόλεως 44 έγιναν μόλις πριν μία εβδομάδα και το μουσείο, όπως μας λένε οι υπεύθυνοι για τη λειτουργία του, έχει ήδη αποκτήσει το κοινό του.

Μαζί με τους επισκέπτες όμως ήρθαν και τα προβλήματα για το πρώτο μουσείο της χώρας που είναι αφιερωμένο στην divina. Η αφορμή δόθηκε από αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για ελλείψεις και λάθη τεκμηρίωσης που εμφανίζονται στο τυπωμένο κείμενο το οποίο συνοδεύει εκθέματα. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στον πρώτο όροφο, η αφήγηση του οποίου αναπτύσσεται μέσα από ενότητες που ξετυλίγουν τη ζωή και την καριέρα της Κάλλας χρονολογικά. Επίσης εδώ υπάρχουν θεματικές νησίδες που πραγματεύονται πτυχές της ζωής της σε μη χρονολογική σειρά και μπορούν να ιδωθούν αυτόνομα από τον επισκέπτη και με τη βοήθεια πολυμεσικών εφαρμογών.

Για “την υποτίμηση ή και απόκρυψη της σχέσης της Κάλλας με την ΕΛΣ κατά τα χρόνια 1940 έως 1945” στο μουσείο, κάνει λόγο ο υπεύθυνος προβολής, επικοινωνίας & Τύπου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (ΕΛΣ) Βασίλης Λούρας μιας και σίγουρα πρόκειται «για την κορυφαία καλλιτέχνιδα της όπερας για την οποία η ιστορία έχει γράψει ότι ξεκίνησε από την Λυρική Σκηνή της Ελλάδος, η οποία είχε ιδρυθεί λίγους μήνες πριν η Κάλλας υπογράψει το συμβόλαιο της». Με αυτόν τον θίασο άλλωστε η νεαρή τότε Μαρία Καλογεροπούλου έκανε τα πρώτα της καλλιτεχνικά βήματα ερμηνεύοντας πρωταγωνιστικούς ρόλους σε όπερες όπως «Τόσκα» του Πουτσίνι, «Φιντέλιο» του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, «Ο κάμπος» του Ντ’ Αλμπέρ και «Ο πρωτομάστορας» του Μανώλη Καλομοίρη.

Προφανώς το ζήτημα της επαρκούς έρευνας και τεκμηρίωσης χρειάζεται διευκρινίσεις τις οποίες έδωσε στην «Κ» ο Kώστας Μπιτζάνης, διευθύνων συμβούλος της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων, φορέα διαχείρισης του μουσείου για τα επόμενα 5 χρόνια. «Το Μουσείο παραδόθηκε και όπως συμβαίνει σε κάτι που έχει πάμπολλες πτυχές επιδέχεται βελτιώσεις. Το βλέπουμε να έχει συμβεί και σε άλλα μουσεία στο παρελθόν άλλωστε. Μετά την πιλοτική του λειτουργία επισημάνθηκαν κάποια παροράματα τα οποία έχουν ήδη ενσωματωθεί πλην ενός που θα αποκατασταθεί μέσα στις επόμενες ημέρες. Ορισμένες παρατηρήσεις μουσειολογικού χαρακτήρα έχουν επίσης επισημανθεί και αξιολογούνται. Η προσπάθεια που έχει γίνει για να υλοποιηθεί το μουσείο κατά τα τελευταία δέκα χρόνια πιστεύουμε δικαιώνεται από το αποτέλεσμα όπως φάνηκε και από όσους το έχουν επισκεφθεί και θα συνεχίσουν να το επισκέπτονται. Το μουσείο έχει έρθει για να μείνει και να αποτελέσει μία από τις σημαντικότερες προσθήκες στην πολιτιστική ζωή της Αθήνας».

Στη διεθνή συνείδηση η Μαρία Κάλλας έχει καταγραφεί ως η πιο διάσημη σύγχρονη προσωπικότητα της χώρας μας. Είναι λοιπόν σημαντικό να επισημανθούν οι ελληνικές καλλιτεχνικές ρίζες της – η ίδια στο ηχητικό ντοκουμέντο του Μουσείου μιλά για το «ελληνικό αίμα» της. Για κάποιους από τους λάτρεις της όπερας βεβαίως, η Κάλας αποτελεί την ιέρεια μιας προσωποκεντρικής «θρησκείας». Προφανώς αυτός είναι και ο λόγος που ήδη ένας από τους επισκέπτες ανωνύμως άφησε ένα μπουκέτο λουλούδια στην πρώτη αίθουσα του δευτέρου ορόφου, στο δωμάτιο της «Νόρμα» όπου ακούγεται η υπέροχη άρια Casta Diva με τη φωνή της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή