Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Η μάνα, η γυναίκα, η «Φόνισσα»

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Η μάνα, η γυναίκα, η «Φόνισσα»

Στις αίθουσες η ταινία της Εύας Νάθενα βασισμένη στο έργο του Παπαδιαμάντη

3' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Φόνισσα ★★★★
ΔΡΑΜΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Εύα Νάθενα
Ερμηνείες: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μαρία Πρωτόπαππα

Η πρωτοεμφανιζόμενη στη μεγάλου μήκους σκηνοθεσία Εύα Νάθενα παραδίδει μια τολμηρή, εξαιρετικά προσεγμένη ερμηνεία του κλασικού έργου του Παπαδιαμάντη, έχοντας στην προμετωπίδα της μια συγκλονιστική Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Αρχές του 20ού αιώνα, σε κάποιο κακοτράχαλο ελληνικό νησί που δεν κατονομάζεται, η μεσήλικη Χαδούλα, χήρα και προστάτις της οικογένειας, βλέπει άλλο ένα κορίτσι να έρχεται στον κόσμο από την κόρη της. Απελπισμένη από τη σκληρή μοίρα που η κοινωνία επιφυλάσσει στα θηλυκά, αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια της, ξεκινώντας έναν τρομερό κύκλο φόνων, οι οποίοι θα τη φέρουν αντιμέτωπη και με τα προσωπικά της φαντάσματα του παρελθόντος, προσωποποιημένα βασικά στη μορφή της δικής της μητέρας.

Εμπειρη σκηνογράφος και ενδυματολόγος, η Νάθενα ποντάρει (σωστά) σε όσα γνωρίζει καλά, δημιουργώντας ένα σχεδόν δυστοπικό, άγριο περιβάλλον, το οποίο της επιτρέπει να περάσει πειστικά από το παπαδιαμαντικό λογοτεχνικό δράμα στο κινηματογραφικό ψυχολογικό θρίλερ. Εδώ δεν χωράνε ελαφρότητες, ούτε ωραιοποιήσεις· τα πάντα είναι βαριά, κλειστά, μαζεμένα, όπως οι ζωές των ανθρώπων –ειδικά των γυναικών– που ξοδεύονται, έρμαια της φτώχειας και των αμείλικτων προκαταλήψεων. Η θέση της γυναίκας, αλλά και η προβληματική σχέση μητέρας – κόρης, βρίσκονται εδώ στο προσκήνιο, με τους άνδρες να σκιαγραφούνται ελαφρώς καρικατουρίστικα στο περιθώριο – ακόμη κι εκείνοι ωστόσο μοιάζουν να υποφέρουν. Ολα τα παραπάνω συμπυκνώνονται δραματουργικά στη μορφή της Φόνισσας. Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη εκμεταλλεύεται τη θεατρική αισθητική που διαπερνά ολόκληρο το φιλμ –μέχρι και χορός αρχαίας τραγωδίας υπάρχει– προκειμένου να ξεδιπλώσει μια αριστοτεχνική ερμηνεία, ισορροπώντας ανάμεσα στην αμείλικτη αίσθηση καθήκοντος και στις τύψεις που κατατρώνε την ψυχή της ηρωίδας της.

Πεσμένα φύλλα ★★★½
ΔΡΑΜΕΝΤΙ (2023)
Σκηνοθεσία: Ακι Καουρισμάκι
Ερμηνείες: Αλμα Πόιστι, Γιούσι Βατάνεν

Το τελευταίο φιλμ του Φινλανδού δεξιοτέχνη Ακι Καουρισμάκι είναι μια μινιμαλιστική ωδή στη σημασία της ανθρώπινης επαφής και γενικώς των φαινομενικά ασήματων πραγμάτων που αποτελούν ωστόσο την ουσία της ζωής. Η Ανσα δουλεύει σε σούπερ μάρκετ και γυρίζει σπίτι μόνο για να ζεστάνει ένα «έτοιμο» γεύμα και να πέσει για ύπνο. Ο Χολάπα τελειώνει τη χειρωνακτική εργασία του και πίνει μερικές γερές γουλιές αλκοόλ προτού ξαπλώσει σε μια στενόχωρη για το μπόι του κουκέτα. Οι δύο μοναχικοί άνθρωποι θα συναντηθούν τυχαία ένα σαββατόβραδο σε κάποιο καραόκε μπαρ· η βουβή έλξη τους είναι ισχυρή, ωστόσο, αρκετές δυσκολίες, άλλες κωμικές και άλλες δραματικές, θα σταθούν εμπόδιο στην κοινή ευτυχία τους. Ο Καουρισμάκι δημιουργεί μια ιδιότυπη ιστορία αγάπης, διανθισμένη με υπέροχα «αμήχανο» χιούμορ, προκειμένου να μιλήσει για τη μοναχικότητα του σύγχρονου ανθρώπου, αλλά και για τα «δώρα» της συμπόνιας, της αλληλεγγύης και του ρομαντισμού, που τα κάνουν όλα λίγο πιο υποφερτά.

Σιωπηλή οργή ★★½
ΔΡΑΣΗΣ (2023)
Σκηνοθεσία: Τζον Γου
Ερμηνείες: Τζόελ Κίναμαν, Καταλίνα Σαντίνο Μορένο

Ο μετρ της δράσης Τζον Γου επιστρέφει με μια κλασική ιστορία εκδίκησης, που έχει και τον ίδιο παραγωγό με το δημοφιλές «John Wick». Ενας πατέρας βλέπει τον μικρό του γιο να πέφτει νεκρός έπειτα από ανταλλαγή πυροβολισμών μεταξύ συμμοριών. Αναρρώνοντας και ο ίδιος από ένα τραύμα στον λαιμό, που του στέρησε τη φωνή, ξεκινά μια βίαιη εκστρατεία προκειμένου να εντοπίσει και να εκδικηθεί τους δολοφόνους. Ο Γου δημιουργεί έναν βουβό ήρωα, ο οποίος δεν είναι επαγγελματίας εκτελεστής, μαθαίνει όμως την… τέχνη στην πορεία. Ο ίδιος ο Ασιάτης σκηνοθέτης από την πλευρά του ολοφάνερα το γλεντάει, ενορχηστρώνοντας μερικές αληθινά απολαυστικές σκηνές δράσης.

Παιχνίδια θανάτου ★★
ΤΡΟΜΟΥ (2023)
Σκηνοθεσία: Ερεν Σελέμπογλου
Ερμηνείες: Εϊζα Μπάτερφιλντ, Ναταλία Ντάιερ

Εφηβικά παιχνίδια με τρομακτική κατάληξη. Στο σύγχρονο Σάλεμ, ένα νεαρό αγόρι ξεκινά ένα φαινομενικά αθώο παιχνίδι, το οποίο όμως θα οδηγήσει στον δαιμονισμό του αδελφού του, Μάρκους. Προκειμένου να τον σώσουν, τα αδέλφια και οι φίλοι του θα αναγκαστούν να παίξουν το παιχνίδι μέχρι τέλους, βάζοντας σε κίνδυνο και τις δικές τους ζωές.

Η κλασική αμερικανική παράδοση του τρόμου βρίσκουν εφαρμογή σε ένα εφηβικό θρίλερ με συμπαθητική ατμόσφαιρα και τον Εϊζα Μπάτερφιλντ («Sex Education») και τη Ναταλία Ντάιερ («Stranger Things») σε βασικούς ρόλους.

Callas – Paris, 1958
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2023)
Σκηνοθεσία: Τομ Βολφ
Εμφανίζεται η Μαρία Κάλλας

Η θρυλική παράσταση-ντεμπούτο της Μαρίας Κάλλας στην Οπερα του Παρισιού στις 19 Δεκεμβρίου 1958 παρουσιάζεται σε μια σχολαστικά αποκατεστημένη εκδοχή, με χρώμα, ανάλυση 4Κ και υψηλότατη ποιότητα ήχου. Οι θαυμαστές της ντίβας της όπερας μπορούν για πρώτη φορά να την απολαύσουν σε ένα φιλμ που αναδεικνύει τόσο τις φωνητικές όσο και τις υποκριτικές της ικανότητες. Στα σινεμά, 2 και 3 Δεκεμβρίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή