«Τα Γλυπτά έγιναν διακοσμητικά στοιχεία»

«Τα Γλυπτά έγιναν διακοσμητικά στοιχεία»

Η φωτογράφιση Dior στην Ακρόπολη και το ντεφιλέ στο Βρετανικό Μουσείο

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως διακοσμητικά στοιχεία χωρίς να υπάρχει σχέση των αξιών που πρεσβεύουν με την επίδειξη μόδας», λέει η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στην «Κ», στον απόηχο του ντεφιλέ που διοργανώθηκε στην γκαλερί Duveen του Βρετανικού Μουσείου στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου.

Σε ερώτηση μας για την αντίδραση της υπουργού σε σχέση με την επίδειξη μόδας του σχεδιαστή Ερντέμ Μοραλίογλου και την φωτογράφιση του οίκου Dior στην Ακρόπολη το 2021 η κ. Μενδώνη τόνισε ότι οι δύο εκδηλώσεις δεν σχετίζονται καθώς για τη φωτογράφηση του γαλλικού οίκου μόδας (που αναβίωνε την θρυλική φωτογράφηση του ’50) είχαν ληφθεί ειδικά μέτρα στον Ιερό Βράχο, δεν υπήρχαν προσκεκλημένοι και επρόκειτο για μια στατική φωτογράφηση. Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο τότε (Κ, 26/5/2021) είχε εγκρίνει τη φωτογράφηση αλλά όχι τη βιντεοσκόπηση των μοντέλων. Το ντεφιλέ του Dior είχε γίνει τότε στο Καλλιμάρμαρο μετά από διαπραγματεύσεις του ΥΠΠΟ με τον οίκο. «Δεν είμαι κατά του να γίνονται ντεφιλέ σε μουσεία αλλά έχει σημεία το πού και το πώς γίνονται», πρόσθεσε η υπουργός.

Νωρίτερα, το Βρετανικό Μουσείο απαντώντας σε ερώτηση της “Κ” σημείωσε ότι το μουσείο λειτουργεί ως χώρος διοργάνωσης εμπορικών εκδηλώσεων (commercial venue) εκτός ωραρίου για το κοινό και ότι φιλοξενούνται συχνά εκδηλώσεις, όπως έγινε την Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου. «Η φροντίδα της συλλογής παραμένει φυσικά προτεραιότητα μας και όλες οι εκδηλώσεις αξιολογούνται για κάθε ενδεχόμενο κίνδυνο», σημείωσε ο εκπρόσωπος του μουσείου. 

 
 
 
 
 
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη ERDEM (@erdem)

Το μουσείο απέφυγε να σχολιάσει ευθέως την αντίδραση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, η οποία σε δήλωση της το βράδυ του Σαββάτου έκανε λόγο για «μηδενικό σεβασμό» προς τα αριστουργήματα του Φειδία.

Το απόγευμα του Σαββάτου το μουσείο φιλοξένησε στην αίθουσα των Γλυπτών την επίδειξη μόδας του Ερντέμ Μοραλίογλου που ήταν εμπνευσμένη από τη Μαρία Κάλλας και την όπερα Μήδεια του 1953 και οι φωτογραφίες της εκδήλωσης με τα μοντέλα του σχεδιαστή να περπατούν ανάμεσα στα θραύσματα του Παρθενώνα πλημμύρισαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

Η επίδειξη μόδας προκάλεσε την άμεση αντίδραση της Eλληνίδας υπουργού η οποία επέρριψε ευθύνες στη διοίκηση του μουσείου και επανέλαβε το αίτημα για την επιστροφή των Γλυπτών. «Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει. Οι συνθήκες έκθεσης και φύλαξης των γλυπτών, στη Duveen Gallery, συνεχώς επιδεινώνονται. Είναι η ώρα τα κλεμμένα και κακοποιημένα γλυπτά αριστουργήματα να αστράψουν στο αττικό φως», σημείωσε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή