Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ο ξεχασμένος «πόλεμος» Audi–Lancia

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Ο ξεχασμένος «πόλεμος» Audi–Lancia

«Αγώνας για τη δόξα». Η αδρεναλίνη σκιάζει το δραματικό βάρος της ταινίας του Μορντίνι

3' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αγώνας για τη δόξα ★★★
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2024)
Σκηνοθεσία: Στέφανο Μορντίνι
Ερμηνείες: Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Ντάνιελ Μπρουλ

Ο συναρπαστικός κόσμος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), μάλιστα στις πιο ένδοξες εποχές του, μεταφέρεται στην οθόνη σε μια παραγωγή η οποία, μεταξύ άλλων, ταξίδεψε και στην Ελλάδα. Το θέμα εδώ είναι ο μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των Ιταλών της Lancia και των Γερμανών της Audi με διακύβευμα τον τίτλο του 1983· η κόντρα προσωποποιείται στους δύο επικεφαλής αγωνιστικού σχεδιασμού των ομάδων, τους οποίους υποδύονται αντίστοιχα δύο εξαιρετικοί Ευρωπαίοι ηθοποιοί: ο Ιταλός Ρικάρντο Σκαμάρτσιο και ο Γερμανός Ντάνιελ Μπρουλ.

Ο σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος Στέφανο Μορντίνι δεν χάνει χρόνο με ιδιαίτερες εισαγωγές και ανάπτυξη των χαρακτήρων, στερώντας έτσι μοιραία κάτι από το δραματικό βάρος της (αληθινής) ιστορίας του. Από την άλλη, ως θεατής αυτά σχεδόν τα λησμονείς, μόλις τα αυτιά γεμίσουν με τον βρυχηθμό των αυτοκινήτων και η αδρεναλίνη του αγώνα αρχίζει να κυλάει. Σε μια εποχή που τα σημερινά ηλεκτρονικά βοηθήματα ήταν ανύπαρκτα και η ασφάλεια των αγώνων υποτυπώδης, οι οδηγοί έμπαιναν στα πανίσχυρα αυτοκίνητα με σοβαρό κίνδυνο της ζωής τους. Το δε πάθος για τη νίκη οδηγούσε συχνά τις ομάδες να τεστάρουν τα όρια ανθρώπου και μηχανής στο μη περαιτέρω. Χαϊλάιτ ο ελληνικός αγώνας του Ράλι Ακρόπολις, εκεί όπου ο οδηγός της Lancia κάνει στάση για… μέλι στον ντόπιο παραγωγό, κάπου στα ελληνικά βουνά.

Χίμαιρα ★★★½
ΔΡΑΜΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Αλίτσε Ρορβάχερ
Ερμηνείες: Τζος Ο’ Κόνορ, Κάρολ Ντουάρτε

Η διακεκριμένη Ιταλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτις Αλίτσε Ρορβάχερ επιστρέφει με το πιο ώριμο έως σήμερα έργο της. Ο Αρθουρ (Τζος Ο’ Κόνορ), ένας Βρετανός αρχαιολόγος ο οποίος έχει μόλις αποφυλακιστεί, επιστρέφει στο ιταλικό χωριό όπου συνελήφθη για υπόθεση αρχαιοκαπηλίας. Σκοπός του είναι να αναζητήσει τη χαμένη αγάπη του, Μπενιαμίνα, ωστόσο, σύντομα θα βρεθεί ξανά μπλεγμένος με μια συμμορία νεαρών τυμβωρύχων, οι οποίοι έχουν «ειδίκευση» στους ετρουσκικούς τάφους της περιοχής. Κινηματογραφώντας στην ιταλική εξοχή με βίντατζ «φίλτρο» που προσδίδει την πατίνα του χρόνου στην εικόνα της, η Ρορβάχερ αφηγείται μια ιστορία που φλερτάρει με τους αρχαίους μύθους και ενώνει (μέσω του μαγικού ρεαλισμού) τον κόσμο των ζωντανών με εκείνον των νεκρών. Οι πρώτοι, απελπισμένοι από την ανέχεια και την επαρχιακή ανία, επισκέπτονται λάθρα τις κατοικίες των δεύτερων, προγόνων τους μάλιστα, προκειμένου να τις λεηλατήσουν και έτσι να λυτρωθούν. Η «χίμαιρα», η εμμονή δηλαδή, παίρνει διαφορετικές μορφές, σε ένα φιλμ που χρησιμοποιεί μεγάλη ποικιλία εκφραστικών μέσων –ίσως και υπερβολική– ανταμείβοντας γενναιόδωρα τον θεατή για την προσοχή του.

Το αγόρι του Θεού ★★½
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΔΡΑΜΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Μάρκο Μπελόκιο
Ερμηνείες: Πάολο Πιερομπόν, Μπάρμπαρα Ρόνκι

Ο βετεράνος Μάρκο Μπελόκιο πηγαίνει πίσω στην ιταλική ιστορία για να αφηγηθεί μια αληθινή υπόθεση με κοινωνικο-θρησκευτικό υπόβαθρο, η οποία έπαιξε τον δικό της ρόλο στην ανατροπή των πολιτικών ισορροπιών της χώρας. Βρισκόμαστε στο 1858 και οι στρατιώτες του Πάπα εισβάλλουν στο σπίτι της εβραϊκής οικογένειας Μορτάρα στην Μπολόνια, προκειμένου να πάρουν μαζί τον επτάχρονο Ενγκάρντο, για τον οποίο υπάρχει η μαρτυρία ότι βαφτίστηκε κρυφά χριστιανός όταν ήταν μωρό. Συντετριμμένοι, οι γονείς του παιδιού θα κινητοποιήσουν την κοινή γνώμη και τη διεθνή εβραϊκή κοινότητα, ώστε να τον πάρουν πίσω. Ο Μπελόκιο έχει στα χέρια του μια αρκετά πλούσια παραγωγή, για να ζωντανέψει πειστικά την εποχή, όπου η θρησκεία –και η παπική εξουσία συγκεκριμένα– καθορίζει ακόμη τις ζωές των ανθρώπων. Η τραγική ιστορία των Μορτάρα είναι ενδεικτική της μετάβασης σε έναν διαφορετικό κόσμο, αν και θα μπορούσε να μεταφερθεί με λιγότερο φλύαρο τρόπο στην οθόνη.

Αδέσποτα κορμιά ★★½
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2023)
Σκηνοθεσία: Ελίνα Ψύκου

Το πολυσυζητημένο φιλμ της Ελίνας Ψύκου, η αφίσα του οποίου έγινε πεδίο διαμάχης στο περασμένο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, έρχεται στις αίθουσες. Μια έγκυος γυναίκα από τη Μάλτα ταξιδεύει στην Ιταλία προκειμένου να υποβληθεί σε άμβλωση, που απαγορεύεται στη χώρα της. Αντίστοιχα, μια ομοφυλόφιλη Ιταλίδα έρχεται στην Ελλάδα για εξωσωματική γονιμοποίηση και μια Ελληνίδα πηγαίνει στην Ελβετία για να παρακολουθήσει τη διαδικασία ευθανασίας. Τρεις ιστορίες (δύσκολης) αυτοδιάθεσης εκτυλίσσονται σε μια Ευρώπη η οποία υπερηφανεύεται για τις ελευθερίες της.

Γκοτζίλα x Κονγκ: η νέα αυτοκρατορία ★½
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2024)
Σκηνοθεσία: Ανταμ Γουίνγκαρντ
Ερμηνείες: Ρεμπέκα Χολ, Νταν Στίβενς

Το franchise των μυθικών τεράτων συνεχίζει να παράγει σίκουελ, φέρνοντας αυτή τη φορά τον Γκοτζίλα και τον Κινγκ Κονγκ στο ίδιο στρατόπεδο, σε μια ψηφιακή σε μεγάλο βαθμό περιπέτεια, έχοντας να αντιμετωπίσουν μια παγκόσμια απειλή. Στο πλευρό τους και μια ομάδα ανθρώπων της οργάνωσης Monarch (όπως η ομώνυμη τηλεοπτική σειρά) με αρχηγό τη δυναμική επιστήμονα της Ρεμπέκα Χολ. Προφανώς εδώ η πλοκή έρχεται σε δεύτερη μοίρα, αφήνοντας τον χώρο στα εντυπωσιακά ειδικά εφέ, στις επικές συγκρούσεις, αλλά και στο… χασμουρητό, που αναπόφευκτα σε πιάνει μετά την πολλοστή σύγκρουση των θηρίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή