Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Η Αμερική στη δίνη ενός νέου εμφυλίου

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Η Αμερική στη δίνη ενός νέου εμφυλίου

Φιλμ εναλλακτικής πραγματικότητας που δεν αποφεύγει τα κλισέ

3' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εμφύλιος πόλεμος ★★★
ΘΡΙΛΕΡ (2024)
Σκηνοθεσία: Αλεξ Γκάρλαντ
Ερμηνείες: Κίρστεν Ντανστ, Βάγκνερ Μόουρα, Κέιλι Σπένι

Μερικούς μήνες πριν από τις αμερικανικές εκλογές, ο Αλεξ Γκάρλαντ και η εταιρεία παραγωγής A24 παρουσιάζουν μια φιλόδοξη, μεγάλου μεγέθους παραγωγή, με στόχο να σοκάρουν το κοινό (κυρίως) των ΗΠΑ. Σύμφωνα με το σενάριο, οι τελευταίες βρίσκονται για τα καλά στη δίνη του εμφυλίου πολέμου: με τις πολιτείες του Τέξας και της Καλιφόρνιας να έχουν εξεγερθεί ενάντια στον πρόεδρο, μια ομάδα δημοσιογράφων και φωτορεπόρτερ ταξιδεύει από τη Νέα Υόρκη στην Ουάσιγκτον προκειμένου να καλύψει από κοντά τη σύγκρουση. Για να το καταφέρει, θα χρειαστεί να διασχίσει μια δυστοπία, όπου το χάος, η παράνοια και οι θανάσιμοι κίνδυνοι παραμονεύουν σε κάθε στροφή.

Ο Γκάρλαντ ρίχνει τον θεατή σε μια άγρια εναλλακτική πραγματικότητα, όπου σχεδόν κάθε σταθερά και δεδομένο της οργανωμένης αμερικανικής κοινωνίας μοιάζει να έχουν καταργηθεί. Μέσα από μια ταινία δρόμου βλέπουμε μια χώρα βυθισμένη στο χάος, όπου πέραν των αντιμαχόμενων πλευρών, υπάρχουν πολλοί ακόμη οι οποίοι σκοτώνουν και σκοτώνονται δίχως να ξέρουν καν το γιατί. Ολη αυτή η παράνοια μεταφέρεται μέσα από καλοστημένες σκηνές, με μπόλικο σπλάτερ και διαλεγμένο σάουντρακ, ώσπου να φτάσουμε στο φινάλε. Εκεί έχουμε επί της ουσίας μια ταινία δράσης, όπου τα σχηματικά μοτίβα κυριαρχούν και το σύνολο ξεπέφτει κάπως στον εύκολο εντυπωσιασμό. Για εθνική συμφιλίωση, πάντως, ούτε λόγος…

Το περασμένο καλοκαίρι ★★★
ΕΡΩΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Κατρίν Μπρεγιά
Ερμηνείες: Λεά Ντρουκέρ, Σάμουελ Κίρχερ

Μια τολμηρή ιστορία παράνομου έρωτα μας έρχεται αυτή την εβδομάδα από τη Γαλλία. Η Αν είναι μια μεσήλικη δικηγόρος, η οποία ζει με τον σύζυγο και τις δυο κόρες της μια άνετη, ευτυχισμένη ζωή. Οταν ωστόσο ο έφηβος γιος του άνδρα της από προηγούμενο γάμο έρχεται να μείνει μαζί τους, μια ακαταμάχητη έλξη θα αρχίσει να αναπτύσσεται μεταξύ τους. Η Κατρίν Μπρεγιά δίνει, μέσα από το γυναικείο βλέμμα της, μια διαφορετικού τύπου σεξουαλική φόρτιση στην ταινία της· από τη μία χειρίζεται έξυπνα τις ερωτικές σκηνές και από την άλλη αγγίζει εύστοχα τους προβληματισμούς και τις ηλικιακές ιδιαιτερότητες και των δύο πρωταγωνιστών. Η Λεά Ντρουκέρ είναι εξαιρετική στον ρόλο της Αν, σε ένα βασικά ανάλαφρο φιλμ, το οποίο έχει πάντως κάποιες δραματικές κορυφώσεις και ένα ευχάριστα απροσδόκητο φινάλε.

Η αρπαγή ★★★
ΔΡΑΜΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Ιρις Καλτενμπάκ
Ερμηνείες: Χαφσία Χερζί, Αλέξις Μανεντί

Αλλο ένα γαλλικό φιλμ που δεν φοβάται να αντιμετωπίσει θέματα ταμπού είναι αυτό της Ιρις Καλτενμπάκ. Η Λίντια, μια τριαντάρα μαία από το Παρίσι, έχει μόλις χωρίσει όταν η καλύτερη φίλη της, Σαλομέ, μένει έγκυος. Σχεδόν ταυτόχρονα εκείνη γνωρίζει τον Μίλος, έναν μοναχικό οδηγό λεωφορείου από τη Σερβία. Μερικούς μήνες αργότερα, όταν η κόρη της Σαλομέ γεννιέται και η Λίντια αναπτύσσει σχέση βαθιάς αγάπης μαζί της, η ίδια θα ξεκινήσει μια αλληλουχία ψεμάτων και εξαπάτησης που θα την οδηγήσει σε μια αδιανόητη πράξη. Η Καλτενμπάκ χρησιμοποιεί τη voice over αφήγηση ανακαλώντας τη νουβέλ βαγκ, ωστόσο, το δικό της Παρίσι δεν μοιάζει ακριβώς ρομαντικό· αντιθέτως, είναι ένας τόπος όπου άνθρωποι αποξενωμένοι ψάχνουν την επαφή και την αγάπη, ακόμη κι αν αυτή η αναζήτηση αποδειχθεί αυτοκαταστροφική.

Μη μου λες ψέματα ★★½
ΔΡΑΜΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Πεϊγιόν
Ερμηνείες: Γκιγιόμ ντε Τονκεντέκ, Βικτόρ Μπελμοντό

Η γαλλική… τριλογία της εβδομάδας κλείνει με άλλον ένα μεγάλο έρωτα, ο οποίος σε αυτή την περίπτωση έρχεται από το παρελθόν. Ενας πενηντάρης συγγραφέας επιστρέφει έπειτα από πολλά χρόνια στη γενέτειρά του, το Κονιάκ, για μια παρουσίαση. Εκεί θα συναντήσει τον νεαρό Λούκας, γιο του πρώτου του έρωτα, που έληξε τραυματικά, με την επί δεκαετίες κρυμμένη ιστορία αγάπης να έρχεται στην επιφάνεια. Ο «παράνομος» έρωτας των δύο νεαρών αγοριών στη γαλλική επαρχία τού τότε συνδέεται με τον ενήλικο του σήμερα σε ένα καλοστημένο, αν και αρκετά προβλέψιμο, φιλμ εξιλέωσης και συμφιλίωσης με το παρελθόν. Περισσότερο ίσως ενδιαφέρον έχει η αναφορά (κυρίως στο φινάλε) στο πώς εγγράφονται μέσα μας πρόσωπα, αναμνήσεις και συναισθήματα, για να εμφανιστούν αργότερα, π.χ. με τη μορφή καλλιτεχνικής έμπνευσης, και να αποκτήσουν έτσι καινούργιες διαστάσεις.

Ενα φλιτζάνι καφέ και καινούργια παπούτσια ★★½
ΔΡΑΜΑ (2023)
Σκηνοθεσία: Γκέντιαν Κότσι
Ερμηνείες: Εντγκαρ και Ράφαελ Μοράις

To αλβανικό φιλμ με τους δύο ιδιαίτερους πρωταγωνιστές απέσπασε βραβείο κοινού στο περασμένο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Αγκίμ και ο Γκεζίμ είναι ένα ζευγάρι νεαρών πανομοιότυπων και κωφάλαλων διδύμων.

Οταν ο πρώτος θα διαγνωστεί με μια σπάνια ασθένεια που απειλεί την όρασή του, οι εξετάσεις θα δείξουν ότι τόσο εκείνος όσο και ο αδελφός του πρόκειται να μείνουν και τυφλοί. Μοναδική τους βοήθεια είναι πλέον η πρόσχαρη κοπέλα του Γκεζίμ, Ανα, η οποία θα σταθεί δίπλα τους όταν θα χρειαστεί να πάρουν μια δύσκολη απόφαση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή