Μια ελληνική φοιτητική ταινία στο φεστιβάλ των Καννών

Μια ελληνική φοιτητική ταινία στο φεστιβάλ των Καννών

«Το χάος που άφησε πίσω της» του Νίκου Κολιούκου διαγωνίζεται ανάμεσα σε άλλες 17 ταινίες στο σπουδαστικό τμήμα La Cinef και αποτελεί την πρώτη ελληνική συμμετοχή εδώ και 23 χρόνια

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια νεαρή γυναίκα κρατάει το γυμνό σώμα ενός μεγαλύτερου άνδρα, λέγοντάς του να σηκωθεί. Στο επόμενο καρέ, την παρακολουθούμε που αντλεί όλη της τη δύναμη και τον βοηθάει ώστε εκείνος να σταθεί στα πόδια του. Η Αννα ζει με τον πατέρα της και τον φροντίζει όταν εκείνος γίνεται ευάλωτος από την εξάρτησή του στο αλκοόλ. Η κατάστασή του δεν της επιτρέπει να κυνηγήσει το όνειρό της για μουσική καριέρα στο Παρίσι. Αυτή είναι η ιστορία που αφηγείται η σπουδαστική ταινία «Το χάος που άφησε πίσω της», σε σκηνοθεσία Νίκου Κολιούκου. Μια ιστορία για την αγάπη, τους δαίμονες μέσα μας και όλα όσα θέλουμε να αφήσουμε πίσω, η οποία συγκίνησε την επιτροπή του φετινού φεστιβάλ των Καννών. Μετά τα βραβεία που απέσπασε στο φεστιβάλ της Δράμας (σκηνοθεσίας και γυναικείας ερμηνείας), το φιλμ διάρκειας 33 λεπτών διαγωνίζεται ανάμεσα σε άλλα 17 στο σπουδαστικό τμήμα La Cinef και αποτελεί την πρώτη ελληνική συμμετοχή εδώ και 23 χρόνια. Το 2001, συμμετείχε ο Σύλλας Τζουμέρκας με «Τα μάτια που τρώνε».

«Ηθελα να κάνω μια ταινία όπου θα επικεντρωθώ στα πρόσωπα και όχι τόσο σε μια έντονη πλοκή. Στα μικρά καθημερινά προβλήματα τα οποία οι ήρωες βιώνουν σε πολύ μεγάλη φόρτιση», εξηγεί στην «Κ» ο Κολιούκος. Η ιδέα για τη δημιουργία της πρώτης ταινίας του 27χρονου σκηνοθέτη, την οποία γύρισε στο πλαίσιο της διπλωματικής του εργασίας στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, προέκυψε από μία σκηνή την οποία χρησιμοποίησε στο τέλος. «Γνώριζα, όμως, από την αρχή ότι οι Μαρίνα Σιώτου και Γιάννης Τσορτέκης θα υποδύονταν τον πατέρα με την κόρη. Τι πρόβλημα θα μπορούσαν να έχουν; Επρεπε να τους συνδέει ένας δεσμός αλληλεξάρτησης», μας λέει. Παρακολούθησε συνεδρίες των Αλκοολικών Ανωνύμων με σκοπό να κατανοήσει τον λόγο του εθισμού. «Συνειδητοποίησα ότι μέσα σε αυτό το σκοτάδι, υπάρχουν φως και αγάπη».

Οι προκλήσεις του εγχειρήματος ήταν πολλές. Αρχικά, η χρηματοδότηση προήλθε εξ ολοκλήρου από την ομάδα των συντελεστών. «Ο καθένας έβαζε από λίγα χρήματα», τονίζει ο Κολιούκος. Στην ανάπτυξη του φιλμ, σημαντικό ρόλο είχε και ο διευθυντής παραγωγής Στέφανος Ευαγγελόπουλος μαζί με τη βοηθό σκηνοθέτη Σίλβα Τσουμάνα. «Συντόνισαν μια ομάδα φοιτητών, βρήκαν χορηγίες, στήσαμε τα πάντα από το μηδέν. Συγκινήθηκα με τη συμμετοχή επαγγελματιών όπως ο μοντέρ Γιώργος Ζαφείρης και ο Γιάννης Τσορτέκης». Τώρα, ο σκηνοθέτης ανυπομονεί για την προβολή στις Κάννες, που πλησιάζει. «Με είχαν απορρίψει πολλά μεγάλα φεστιβάλ. Νιώθω τυχερός».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή