Πώς θα έρθουν οι επενδυτές…

Πώς θα έρθουν οι επενδυτές…

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ο ανταγωνισμός στον κινηματογραφικό χώρο της Ευρώπης είναι μεγάλος. Αν δεν προσφέρετε κάτι παραπάνω, δεν θα είστε ψηλά στη λίστα των επενδυτών. Χωρίς κίνητρα και νέα εναλλακτικά εργαλεία, οι ξένοι επενδυτές δεν θα έρθουν για να μιλήσουν μαζί σας. Δεν θα τους προσελκύσετε». Πόσο πιο ξεκάθαρα μπορεί να ανοίξει τη συμβουλευτική του ατζέντα ένας Ευρωπαίος εμπειρογνώμονας στην Ελλάδα για την αναπτυξιακή της πολιτική στην κινηματογραφική παραγωγή, τη στιγμή που άλλοι Ευρωπαίοι εταίροι μάς αρπάζουν ευκαιρίες;

Διευθύνων σύμβουλος της ευρωπαϊκής εταιρείας peaceful fish, με πείρα είκοσι ετών στην ανάπτυξη κινηματογραφικών κινήτρων σε ευρωπαϊκές χώρες (Μάλτα, Κροατία, Νορβηγία, Ολλανδία, Λιθουανία), ο Τιερί Μπογιάρ βρέθηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Συνάντησε επενδυτές, μίλησε και συζήτησε με το κοινό σε εκδήλωση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του ευρωπαϊκού προγράμματος MEDIA για έναν αναπτυξιακό τομέα γύρω από τον οποίο η χώρα μας κινείται μόνο αποσπασματικά. Κι ας έχουμε στα συρτάρια –σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΚΚ Γρηγόρη Καραντινάκη– πολλές μελέτες (της Τράπεζας της Ελλάδος και του Ιδρύματος Ωνάση) που καταδεικνύουν μεγάλα ανταποδοτικά οφέλη από την προσέλκυση επενδύσεων στον κινηματογράφο.

Βασικά αναπτυξιακά εργαλεία για τον κ. Μπογιάρ είναι οι φοροαπαλλαγές (επιστροφή φόρου, απαλλαγή από φόρο, έκπτωση), ωστόσο κλειδιά αποτελούν συμπαραγωγές και συνέργειες φορέων, πρόσβαση σε δημόσια κονδύλια, χρηματοδότηση από τηλεοπτικούς σταθμούς, σύνδεση τουρισμού-κινηματογράφου. Σήμερα, 17 ευρωπαϊκές χώρες εφαρμόζουν τέτοιου είδους κίνητρα (Ισπανία, Βέλγιο, Λιθουανία παρέχουν ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση) με εντυπωσιακά οφέλη: «Για κάθε ευρώ που μπαίνει, η οικονομία κερδίζει 15 ευρώ!».

Οσο για τη σύνδεση με την τουριστική βιομηχανία; Εκεί τα βήματά μας αργούν πολύ να φθάσουν άλλες χώρες: Κροατία και Μάλτα ακολουθούν ήδη στρατηγικές στον κινηματογραφικό τουρισμό. Η σειρά Game of Τhrones στην Κροατία προσέλκυσε νέους τουρίστες. Στη Λαπωνία αναζητούν χρηματοδοτήσεις από τουριστικές εταιρείες. Στο Λονδίνο, στη Μάλαγα και άλλες πόλεις ερευνούν, μέσω Interreg, τα οικονομικά οφέλη από τη σχέση τουρισμού και κινηματογράφου. Ακούσαμε και άλλα πολλά από τον Ευρωπαίο εμπειρογνώμονα: Νέα επενδυτικά εργαλεία, αποτελεσματικούς φορείς με στρατηγικό ρόλο στην Ευρώπη, ταμεία για επιτροπές κινηματογράφου προκειμένου να διευκολύνουν εταιρείες παραγωγής στη χρηματοδότηση. Το ερώτημα είναι, θα φθάσουν σε ώτα ακουόντων;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή