Ρωσίδα Ζιζέλ στην Αγγλία

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τελικά αυτοκτονεί η Ζιζέλ στο τέλος της α΄ πράξης με το σπαθί του Αλμπρεχτ; Ή πεθαίνει, τρελή, από την ευαίσθητη καρδιά της; Η πρωτότυπη παρισινή έκδοση (1841) τη θέλει να αυτοκτονεί. Στην αναβίωση του Πετιπά (Αγ. Πετρούπολη 1884) -που την ακολούθησε εκείνη των ρωσικών μπαλέτων του Ντιάγκιλεφ στη Δυτ. Ευρώπη (1911) και η οποία με τη σειρά της χρησίμευσε ως βάση για τις εσαεί περαιτέρω- η παρθένος πεθαίνει. Απαγορευόταν στην τσαρική Ρωσία η παρουσίαση αυτοκτονίας από σκηνής! Την αυτοκτονία πιστοποιεί η Μόιρα Σίρερ (παλιά υπέροχη μπαλαρίνα του Βασιλικού Μπαλέτου της Αγγλίας) που τη διδάχθηκε από την Καρσάβινα που τη χόρεψε στα Μπαλέτα του Ντιάλιγκεφ, αλλά και η Αλίσια Αλόνσο.

Ο Πίτερ Ράιτ, που υπήρξε καινοτόμος στη δική του αναβίωση (1966) για πολλά ευρωπαϊκά μπαλέτα, προτίμησε ως λύση τη «σκηνή της τρέλας». Βασικές μετατροπές είναι ο συμπαθής ρόλος του Ιλαρίωνα (ένας ερωτευμένος φουκαράς δασοφύλακας) και, κυρίως, του «Χωριάτικου Pas de deux» σε Pas de Six (στην προκειμένη περίπτωση χορεύτηκε έξοχα, λαμπικαρισμένα και με ακρίβεια). Η μία των δύο ακρογωνιαίων λίθων του αγγλικού Μπαλέτου ντέιμ Μαρί Ραμπέρ έλεγε στον δικό μας αείμνηστο Γιάννη Μέτση: «Η Ζιζέλ κινδυνεύει από την μπαλαρίνα του Pas de deux Paysan στην α΄ πράξη και από τη Μύρτα, βασίλισσα των Γουίλις στη β΄». Κανένα πρόβλημα στην προκειμένη παράσταση του Βασιλικού Μπαλέτου – Covent Garden που είδαμε σε μετάδοση live στο Μέγαρο Μουσικής (27/1). Είπαμε το ντουέτο έγινε… σεξτέτο, και η Μύρτα υπήρξε, να το πω; χάλια!

Ετσι η Ρωσίδα Νατάλια Οσίποβα όργωσε τη σκηνή ανενόχλητη. Με τρομερές «ανυψωτικές» ικανότητες (ballon, elevation), πιρουέτες, ισορροπίες, δεν της συγχωρώ που προτίμησε την «απλή» βαριασόν της α΄ πράξης και στο μεγάλο adage της β΄ στηρίχθηκε με το χέρι στον ώμο του Αλμπρεχτ και όχι με τον γοφό. Λεπτομέρειες; Ακόμη κάποιος έπρεπε να της έχει διδάξει τις εκφράσεις, τις «μούτες», του ρόλου. Ο 40χρονος σούπερ σταρ Κουβανός Κάρλος Ακόστα… γερνάει αξιοπρεπέστατα, αλλά οι ποικίλοι Ευρωπαίοι πρίγκιπες δεν ταίριαξαν ποτέ στη σέξι, λάτιν όψη του. Λατρεύω πάντα τα a la Corot σκηνικά του Τζον ΜακΦαρλέιν, αλλά οι φωτισμοί για την προκειμένη αναμετάδοση δεν ήταν ατμοσφαιρικοί ούτε και η τηλεσκηνοθεσία. Ομως: επιτέλους το Covent Garden στη γειτονιά μας!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή