Περί ρεπερτορίου και άλλων…

Περί ρεπερτορίου και άλλων…

1' 47" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν χρειάζεται καθόλου να είναι απολογητική η ΕΛΣ για τον φετινό «προγραμματισμό της Κρίσης». Ολα τα Θέατρα όπερας και χορού παγκοσμίως στηρίζουν τον προγραμματισμό της εκάστοτε νέας saison στο ρεπερτόριό τους. Παλαιότερο ή νεότερο. Και μετά φτάνουν οι καινούργιες προτάσεις. Δεν χρειάζεται πια να είναι υπερπαραγωγές. Ικανοί καλλιτέχνες, νέα κοιτάγματα από τους σκηνοθέτες, γερή ορχήστρα και χορωδία, ο Αρχιμουσικός. Για το ρεπερτόριο; Ευκαιρία να τραγουδήσουν ή να χορέψουν και νέα φιντάνια, να εμφανιστούν καινούργια ταλέντα. Με πόση χαρά και ανυπομονησία δεν θα ξαναδούμε τον «Μαγικό Αυλό» κατά Αρνό Μπερνάρ, τους «Μποέμ» κατά Λίνα Βερτμίλερ, τον «Κουρέα της Σεβίλλης» κατά Φραντσέσκο Μικέλι (σε συμπαραγωγή, μάλιστα, με το Teatro Comunale di Bologna), τον «Ριγολέτο» κατά Νίκο Πετρόπουλο, που υπογράφει και μία καινούργια παραγωγή της «Μαντάμα Μπάτερφλαϊ» στο Μέγαρο Μουσικής. Αλλά και τον «Βαφτιστικό» σε… αναβάπτιση από τον Σίμο Κακάλα, που θα μας κάνει, ελπίζω, να λησμονήσουμε το φιάσκο, λίγα χρόνια πριν, στο Ακροπόλ. Και έχουμε άλλη μια πρεμιέρα στην Αίθουσα «Αλ. Τριάντη» για πρώτη φορά στην ΕΛΣ το «Καπουλέτοι και Μοντέκοι» του Μπελίνι σε εκλεκτή συμπαραγωγή με την Arena di Verona και το Teatro La Fenice di Venezia!

Για τον χορό: από Μπολσόι και Μαριίνσκι σε Αμέρικαν Μπαλέ Θίατερ και Μπαλέτα Αγ. Φραγκίσκου, από τα Βασιλικά Μπαλέτα της Δανίας και της Αγγλίας στα… Δημοκρατικά της Παρισινής Οπερά, όλα, μα όλα ξεκινούν από το ρεπερτόριο – και να οι «Λίμνες», οι «Ζιζέλ», οι «Μπαγιαντέρες», οι «Ραϋμόντες», οι «Ωραίες Κοιμώμενες», οι «Δον Κιχώτες» και παράλληλα νέες παραγωγές μεγάλων «κλασικών» ή 3 μικρών μονόπρακτων, συνήθως σε triple bill. Τακτική που είχε και το Μπαλέτο της ΕΛΣ αλλά καταργήθηκε τα τελευταία περίπου 20 χρόνια.

Για τα Χριστούγεννα: «Καρυοθραύστης»! Πάντα και παντού. Γιατί όχι και σε μας; Και αν τα εγκαίνια της saison… μετακόμισαν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά με αναβίωση της επιτυχίας «Ταξίδι στην αιωνιότητα» των Ρενάτο Τζανέλλα/Ελένης Καραΐνδρου με ιδιαίτερα σκηνικά-κοστούμια της Κατερίνας Αγγελοπούλου (περί Ταξιδίου στο μέλλον), ιδού και μία μη αναμενόμενη «όπερα-μπαλέτο» για παιδιά (και όχι μόνο, υποψιάζομαι): «Καρμενσίτας» σε χορογραφία της δοκιμαζομένης πρώτης μπαλαρίνας του συγκροτήματος Μαρίας Κουσουνή. Περιμένουμε ανυπόμονα. Οπως και το «Links» του Αντώνη Φωνιαδάκη σε μουσικές –ουάου– Μπαχ και Χαίντελ! Υποδείξτε μου αντίστοιχο προγραμματισμό κάπου εκεί… έξω απ’ εδώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή