Μισός αιώνας «Καμπίρια»

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ή «Sweet Charity», αν προτιμάτε. Έτσι αποφασίστηκε να τιτλοφορηθεί το σενάριο της περίφημης ταινίας του Φελλίνι «Οι Νύχτες της Καμπίρια» (αφιέρωμα στη σύζυγό του Τζουλιέτα Μασσίνα, 1957), όταν αυτό μεταμορφώθηκε σε αμερικανικό μιούζικαλ. Υπό τις οδηγίες του σκηνοθέτη-χορογράφου Μπομπ Φόσση. Άλλο αφιέρωμα σε σύζυγο την εκλεκτή ηθοποιό-τραγουδίστρια-χορεύτρια-σταρ του Μπρόντγουαιη, Γκουέν Βέρντον (1966). Λίγους μήνες μετά η τρανταχτή επιτυχία αναβιώνει και στο Λονδίνο, ενώ το 1969 φτάνει η ταινία που έκανε παγκόσμια γνωστά τα καμώματα της «Τσάριτυ» πλέον, κυρίως χάριν της σταρ Σίρλεϋ ΜακΛέιν. Μπορεί η ταινία να σύναξε κάποιες υποψηφιότητες για Όσκαρ ή Χρυσές Σφαίρες, δεν πήρε καμία και οι κινηματογραφικοί οδηγοί τής προσφέρουν ένα και μόνο αστεράκι (με άριστα το 5!). Ιδιαίτερη μνεία στις 2 κυρίες ηρωϊδες και σε κάποια νούμερα του Φόσση. Και μετά ήρθε η εθνική μας Αλίκη (1975, 1979 με 2 διαφορετικές διανομές) και αργότερα η Σμαρούλα (1993). Από όλην αυτή την επιφανή … παράταξη είχα την τύχη να δω την έκδοση του Λονδίνου (1968), της Ν. Υόρκης (στην αναβίωση του 1986), τις 2 ελληνίδες … Ευσπλαχνίες και του σινεμά σε άφθονες επαναλήψεις.

Η έκδοση του Τσετ Γουώκερ (όπως πληροφορεί το θαυμάσιο έντυπο πρόγραμμα) βασίστηκε στην πρωτότυπη του Μπομπ Φόσση.  Σκόνταψε στο γεγονός ότι θέλησε να την ακολουθήσει ει δυνατόν κατά γράμμα (;) καθώς ήταν βοηθός στην αναβίωση του 1986, 30 ολόκληρα χρόνια πριν. Δύσκολο εγχείρημα. Πρώτα απ’ όλα, για μας τους … παλιούς το μιούζικαλ αποδείχτηκε ‘παλιό’ – πεπερασμένο. Στη συνέχεια, οι κυρίες Αλίκη και Σμαρούλα με το θίασό τους δούλεψαν τότε σε μεταλλαγμένες εκδόσεις στο τραγούδι και στο χορό. Η Πατρίδα δεν διαθέτει, πιστεύω, σταρ του μιούζικαλ a la Μπρόντγουαιη ή Γουέστ Έντ. Παραδόξως, η παρούσα αναβίωση υπήρξε έξοχη στα νούμερα του συνόλου.  Το «Big Spender», το «Aloof», το «Rhythm of Life» (όπου ξεχώρισε ο παντού και πάντα ξεχωριστός Ιβάν Σβιτάιλο), ακόμη και το «I’m a Brass Band» αποδόθηκαν λαχταριστά. Γοητευτικός  comedien ο Σταύρος Ζαλμάς, όμως σκόνταψε στο τραγούδι του. Αντίθετα ο Μέμος Μπεγνής … έσκισε. Μπράβο. Εκλεκτές φιλενάδες η Νάντια Μπουλέ και η Ντορέτ α Παπαδημητρίου. Όμως το έργο ΕΙΝΑΙ η Τσάριτυ. Οι ώμοι της Σμαράγδας Καρύδη σήκωσαν όλο το βάρος (μωρέ μπράβο), ακόμη και με κάτι από την απολαυστικά … χαζοχαρούμενη πλούσια κληρονόμο – σταρ του «Στο Πάρα Πέντε». Όμως, άλλο T.V. σταρ, άλλο σταρ του Μπρόντγουαιη. (Μπάντμιντον, 21/3)

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή