ΜΟΥΣΙΚΗ

Στην πρεμιέρα του «Ντον Κάρλο», δεν έφτασα ποτέ

stin-premiera-toy-nton-karlo-den-eftasa-pote-2353818

Εντέλει είδα την παράσταση της όπερας, αλλά μία εβδομάδα μετά την πρεμιέρα. Αυτήν, λόγω μποτιλιαρίσματος, την έχασα· αλλά γι’ αυτό θα πούμε αργότερα. Ο «Ντον Κάρλο», λοιπόν, είναι μια πλούσια παραγωγή, γεμάτη εντυπωσιακές άριες, ντουέτα και επιβλητικά σύνολα, ενώ για την παρουσίασή της στην Ελλάδα έχει εξασφαλιστεί ένα καστ κορυφαίων πρωταγωνιστών διεθνούς επιπέδου. Στη πρώτη διανομή που εμείς παρακολουθήσαμε ο νεαρός Αργεντινός τενόρος Μαρσέλο Πουέντε ερμήνευσε τον ρόλο του Ντον Κάρλο, η Ιταλίδα σοπράνο Μπάρμπαρα Φρίτολι την Ελισάβετ των Βαλουά, η Ρωσίδα μέτζο Εκατερίνα Γκουμπάνοβα την Πριγκίπισσα του Εμπολι, ο Τάσης Χριστογιαννόπουλος τον Ροντρίγκο, ενώ στον ρόλο του Φιλίππου Β΄ είχαμε την ευχαρίστηση να παρακολουθήσουμε τον Ρώσο βαθύφωνο Αλεξάντερ Βινογκράντοφ, σίγουρα έναν από τους σημαντικότερους λυρικούς τραγουδιστές της εποχής μας και μια κομψότατη παρουσία.

Η σκηνοθεσία του σερ Νίκολας Χάντερ –ήδη δοκιμασμένη με επιτυχία στο εξωτερικό– αναβίωσε με ακρίβεια στη σκηνή της ΕΛΣ, ενώ τα εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια έχει σχεδιάσει ο επίσης Βρετανός Μπομ Κρόλεϊ, σκηνογράφος πολυβραβευμένος που αξίζει να θυμόμαστε το όνομά του. Η συμβολή του στην επιτυχία της παραγωγής είναι καθοριστική, σε συνδυασμό με τους εντυπωσιακούς φωτισμούς του Μαρκ Χέντερσον που τονίζουν τη σκοτεινή ατμόσφαιρα του εγκλεισμού, ενώ τα έντονα χρώματα υπογραμμίζουν τις συναισθηματικές κορυφώσεις.

Οι παραστάσεις έως και τις 5/1 είναι ήδη πλήρεις, και αν δεν θέλετε να χάσετε τα πολύτιμα εισιτήριά σας, φροντίστε να φτάσετε στην περιοχή του ΚΠΙΣΝ νωρίς, πολύ πριν από την προγραμματισμένη ώρα έναρξης. Γιατί είναι βέβαιο ότι θα υποστείτε ανελέητο μποτιλιάρισμα πέριξ του Κέντρου και θα ταλαιπωρηθείτε για να παρκάρετε ακόμη και μακριά. Ιδίως κατά την περίοδο των γιορτών που οι επισκέπτες του ΚΠΙΣΝ πολλαπλασιάζονται, η περιοχή, στην οποία δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ασφυκτιά. Το ίδιο και το πάρκινγκ του Κέντρου, που γεμίζει πολύ πριν φτάσει η ώρα μιας παράστασης στην ΕΛΣ. Με τον «Ντον Κάρλο» το πρόβλημα που ήδη γνωρίζαμε έχει σοβαρά επιδεινωθεί. Και όπως έμαθα από την πρεμιέρα που έχασα, υπήρξε εκνευρισμός και πολλές διαμαρτυρίες από τους ταλαιπωρημένους θεατές.