Καθηλωτική Καραμπέτη στο «Ραμόνα travel / η γη της καλοσύνης»

Καθηλωτική Καραμπέτη στο «Ραμόνα travel / η γη της καλοσύνης»

1' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην Αποθήκη της Πειραιώς 260 φιλοξενήθηκε το «Ραμόνα travel / η γη της καλοσύνης». Εδώ, δεσπόζει μία παλιά τηλεόραση, που παίζει την κινηματογραφική μεταφορά του θεατρικού έργου του Τενεσί Ουίλιαμς, «Λεωφορείο ο πόθος», με τη Βίβιαν Λη και τον Μάρλον Μπράντο. Στο βάθος, γερμένη σε μια πολυθρόνα, καπνίζοντας, με τη βαλίτσα δίπλα της, η ελληνική –βαλκανική εκδοχή της Μπλανς Ντιμπουά, η Ραμόνα (Καρυοφυλλιά Καραμπέτη), λαϊκή αοιδός σε μαγαζιά της εθνικής οδού. Έχει έρθει μαζί με ένα σακατεμένο αγόρι (Δημήτρης Μοθωναίος) να επισκεφτεί την αδερφή της, τη Στέλλα (Λένα Δροσάκη), που είναι παντρεμένη με έναν Βούλγαρο (Κρις Ραντάνοφ).

Το έργο της Γλυκερίας Μπασδέκη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη, κινείται δραματουργικά ανάμεσα στο «Λεωφορείο ο πόθος» του Τ. Ουίλιαμς, την ταινία «Αυτή η νύχτα μένει» του Νίκου Παναγιωτόπουλου και τη «Στέλλα» του Μιχάλη Κακογιάννη. Η αρχική ιδέα ενδιαφέρουσα, αλλά στην εξέλιξή της γίνεται πομπώδης και αδικαιολόγητα θολή. Μέσα στην καπνιά της δραματουργικής ασάφειας, λάμπει η δυναμική ερμηνευτική διαύγεια της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη σε έναν ρόλο εντελώς κόντρα σε ό,τι έχει παίξει ως τώρα. Το τσαγανό της λαϊκότητας του ρόλου της ραγίζει από τον αιμάτινο πόνο που κουβαλά πατρογονικά μέσα της. Και όταν η απόγνωσή της φωνάζει, «Με ξέσκισε η αγάπη, Βούλγαρε», γίνεται το αρχέγονο θηλυκό, που φέρει ατόφιο μέσα της γονίδιο θηριώδους αρσενικού. Ειλικρινά, καθηλωτική.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή