Αποστροφή και έλξη

1' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Οταν λέω στους ανθρώπους πως έχω φτιάξει μία παράσταση για τον κατά συρροήν δολοφόνο, βιαστή και νεκρόφιλο Τεντ Μπάντι, αμέσως παίρνουν μία έκφραση φρίκης… Υστερα ζητούν να μάθουν περισσότερα».

Κάπως έτσι ξεκινάει η σόλο περφόρμανς του συγγραφέα και καλλιτέχνη Greg Wohead, που παρουσιάστηκε στις 24 και 25 Απριλίου στο Bios, στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Americana». Κάτι περισσότερο από μια προσπάθεια διείσδυσης στις πιο μύχιες σκέψεις μιας διαταραγμένης προσωπικότητας, το «Ted Bundy Project» οδηγεί τον θεατή σε ενοχλητικά συμπεράσματα σχετικά με τον ίδιο του τον εαυτό, καθώς αγωνίζεται να καταπιέσει τη νοσηρή επιθυμία να μάθει περισσότερα για τον διαβόητο εγκληματία, τα θύματά του και, το κυριότερο, τις «καυτές» λεπτομέρειες κάθε δολοφονίας.

Εκ πρώτης όψεως χαριτωμένος και γοητευτικός, ο Τεντ Μπάντι ήξερε πώς να κερδίζει την εμπιστοσύνη των υποψήφιων στόχων του, παριστάνοντας τον τραυματισμένο και ζητώντας από ανυποψίαστες γυναίκες να τον βοηθήσουν να μεταφέρει κάτι στο αυτοκίνητό του. Το 2012, ο Greg Wohead έτυχε να ακούσει την ηχογραφημένη ομολογία του, στη διάρκεια της οποίας παραδέχεται ότι διέπραξε 30 φόνους το διάστημα 1974 με 1978. Παρά το αρχικό σοκ, ο καλλιτέχνης δεν άργησε να συνειδητοποιήσει πως του ήταν αδύνατον να σταματήσει να ακούει.

Αυτή η λεπτή γραμμή ανάμεσα στην αποστροφή και την έλξη αποτελεί το κεντρικό θέμα της πρωτότυπης περφόρμανς που, παρά τις σκοτεινές όψεις της, δεν επιτρέπει στο κοινό να βουλιάξει στην κατάθλιψη ή να επιδοθεί σε υπερβολικά σκληρή αυτοκριτική, εκτονώνοντας την ένταση με τη βοήθεια του χιούμορ, της ειρωνείας και του δημιουργικού αυτοσχεδιασμού. Στο τέλος, βέβαια, ο θεατής εγκαταλείπει την αίθουσα με την αδιόρατη υποψία πως ο Τεντ Μπάντι δεν αντιπροσωπεύει τόσο το διαφορετικό, όσο μια υπερβολική εκδήλωση ορισμένων πολύ ανθρώπινων τάσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή