Ντένζελ Ουάσιγκτον, «Μάκβεθ» πέρα από στερεότυπα

Ντένζελ Ουάσιγκτον, «Μάκβεθ» πέρα από στερεότυπα

Από τις πιο αναμενόμενες φετινές ταινίες της Apple TV και ήδη μέσα στην οσκαρική κουβέντα, η κινηματογραφική μεταφορά του κλασικού έργου του Σαίξπηρ διά χειρός του σπουδαίου Τζόελ Κοέν σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

The Tragedy of Macbeth ★★★
∆ΡΑΜΑ (2022)
Σκηνοθεσία: Τζόελ Κοέν
Ερμηνείες: Ντένζελ Ουάσιγκτον, Φράνσις Μακ Ντόρμαντ, Κάθριν Χάντερ

Από τις πιο αναμενόμενες φετινές ταινίες της Apple TV και ήδη μέσα στην οσκαρική κουβέντα, η κινηματογραφική μεταφορά του κλασικού έργου του Σαίξπηρ διά χειρός του σπουδαίου Τζόελ Κοέν σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης αποφασίζει να αφήσει επί της ουσίας απείραχτο το θεατρικό πρότυπό του σε επίπεδο γλώσσας αλλά και ύφους, αφού και ο δικός του «Μάκβεθ» θυμίζει έντονα θεατρικό. Η φωτογραφία του είναι ασπρόμαυρη, ενώ τα σκηνικά του είναι σε μεγάλο βαθμό σχηματικά και υποτυπώδη, δίνοντας καθολικό και ταυτόχρονα μυθικό χαρακτήρα στην ούτως ή άλλως διαχρονική ιστορία προδοσίας και εκδίκησης.

Εκεί που πρωτοτυπεί η καινούργια αυτή μεταφορά είναι σίγουρα στο κάστινγκ, με τον Ντένζελ Ουάσιγκτον, έναν Αφροαμερικανό σούπερ αστέρα του σινεμά, να αναλαμβάνει τον κεντρικό ρόλο, δίνοντας διαφορετική φωνή και υπόσταση στον σαιξπηρικό αντιήρωα. Στο πλευρό του, στον ρόλο της Λαίδης Μάκβεθ, βρίσκεται η σύζυγος του σκηνοθέτη, Φράνσις Μακ Ντόρμαντ, η οποία παραδίδει άλλη μία από τις συνηθισμένες εξαιρετικές ερμηνείες της. Αξιοσημείωτη είναι και η δουλειά της ελληνικής καταγωγής Κάθριν Χάντερ, η οποία υποδύεται μοναδικά τις Τρεις Μάγισσες, σε ένα φιλμ που συνολικά βασίζεται πολύ στην απόδοση των ηθοποιών του και λιγότερο στις όποιες περίτεχνες κινηματογραφικές πρακτικές. Αντιθέτως, η λιτότητα και η τελετουργική απόδοση κυριαρχούν εδώ, ώστε τελικά να μη βρισκόμαστε μακριά από την ατμόσφαιρα ενός απόκοσμου θρίλερ.

Ντένζελ Ουάσιγκτον, «Μάκβεθ» πέρα από στερεότυπα-1
Η Βικτόρια Μιροσνιτσένκο στο φιλμ «Ενα ψηλό κορίτσι», που είναι διαθέσιμο στο Cinobo.

Ενα ψηλό κορίτσι ★★★½
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ∆ΡΑΜΑ (2019)
Σκηνοθεσία: Καντεμίρ Μπαλάκοφ
Ερμηνείες: Βικτόρια Μιροσνιτσένκο, Βασίλισα Περελίγκινα

Από την πλατφόρμα του Cinobo επιλέγουμε ένα φιλμ με πολύ σύγχρονο χαρακτήρα παρά το ιστορικό του περιεχόμενο. Βασισμένη στο βιβλίο «Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας» της βραβευμένης με Νομπέλ συγγραφέως Σβετλάνα Αλεξέγιεβιτς, η ταινία του Καντεμίρ Μπαλάκοφ («Closeness») μας ταξιδεύει στο Λένινγκραντ του 1945, αμέσως μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Εκεί, σε μια πόλη που υπέστη μία από τις αγριότερες πολιορκίες της πολεμικής ιστορίας, δύο νεαρές γυναίκες, καλές φίλες, προσπαθούν να στεριώσουν τις ζωές τους. Τα τραύματα, ωστόσο, όσων έχουν ζήσει είναι ακόμη νωπά και το περιθώριο για όνειρα περιορισμένο. Ο Μπαλάκοφ καταφέρνει να συλλάβει άρτια την ατμόσφαιρα της εποχής, κάτι ανάμεσα στην αυθόρμητη αισιοδοξία του νικητή, αλλά και στη μαύρη πραγματικότητα μιας χώρας ισοπεδωμένης, γεμάτης ορφανά και τραυματίες πολέμου – η ιστορία των δύο γυναικών, γεμάτη από μυστικά, λάθη και ενοχές, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της. Η ταινία απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας αλλά κι εκείνο της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών στο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή