Με ένα «κλικ», πεταγόμαστε σε άλλη (τηλεοπτική) χώρα

Με ένα «κλικ», πεταγόμαστε σε άλλη (τηλεοπτική) χώρα

1' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μ​​ιλώντας για ξένη και (κυρίως) αμερικανική τηλεόραση, η οποία τα τελευταία χρόνια τείνει να πάρει και παγκόσμιες διαστάσεις, ο νους πηγαίνει κατά κύριο λόγο σε σειρές. Σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες, οι οποίες ακολουθούνται από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον πλανήτη. Δεν είναι όμως μόνο αυτές. Λίγο η συνεχιζόμενη στροφή των αμερικανικών τηλεοπτικών δικτύων προς την παγκόσμια αγορά και πολύ περισσότερο η ευκολία στην προσβασιμότητα του περιεχομένου (βλ. υψηλών ταχυτήτων Ιντερνετ) παρακινεί όλο και περισσότερους τηλεθεατές να παρακολουθούν και άλλα –από τα πάμπολλα– προγράμματα των ξένων καναλιών.

Κάποιος, για παράδειγμα, στην Ελλάδα (ή στην Ιταλία ή στην Ιαπωνία) που είναι φαν των ριάλιτι, γιατί να περιοριστεί στο εγχώριο «Survivor» ή «Dancing with the Stars» και να μην παρακολουθήσει και το αντίστοιχο αμερικανικό, το οποίο κατά κανόνα είναι πολύ εντυπωσιακότερο; Σήμερα, άλλωστε, που οι καλές γνώσεις των αγγλικών είναι περίπου κανόνας και, το σημαντικότερο, η παρακολούθηση είναι πια μόνο μερικά «κλικ» μακριά, οι περιορισμοί είναι πρακτικά ανύπαρκτοι. Κι αυτό ισχύει για κάθε είδους εκπομπές· ριάλιτι, τηλεπαιχνίδια, εκπομπές αθλητικού περιεχομένου, σατιρικά talk show κ.τ.λ. γίνονται δημοφιλή και στη χώρα μας, όπου μερικές τέτοιες μεγάλες παραγωγές σπανίζουν πλέον, αλλά και αλλού, ακόμα και στις πιο μακρινές γωνιές του παγκόσμιου χωριού.

Και μιας και μιλάμε για talk show, πρέπει να αναφερθεί ότι αποφασιστικό ρόλο στη διεθνή δημοφιλία τέτοιων εκπομπών παίζει το youtube. Σύμφωνα με στοιχεία της κυρίαρχης βίντεο-πλατφόρμας είναι εκατομμύρια οι χρήστες χωρών εκτός ΗΠΑ που παρακολουθούν τις συγκεκριμένες εκπομπές από τα επίσημα κανάλια που όλες τους διαθέτουν στο youtube. Δοκιμάστε απλώς να ψάξετε τις εκπομπές του Jimmy Kimmel, του Jimmy Fallon ή του John Oliver με τους αντίστοιχους ελληνικούς χαρακτήρες και θα τις δείτε να εμφανίζονται αμέσως στην κορυφή της λίστας με τα πιο δημοφιλή.

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως οι Ελληνες ή όποιοι άλλοι, έγιναν ξαφνικά πιστοί των Αμερικανών τηλε-διασκεδαστών. Ακόμα και στο youtube άλλωστε, η δημοφιλία που συγκεντρώνουν κάποια αντίστοιχα εγχώρια κανάλια (π.χ. του ComedyLab) είναι πολύ μεγαλύτερη από τα προαναφερθέντα. Δείχνει, ωστόσο, μια τάση, που έχει κυρίως να κάνει με τον παγκόσμιο χαρακτήρα, σύμφωνα με τον οποίο το Διαδίκτυο σχηματοποιεί πια την οικιακή μας διασκέδαση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή