ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση κύκλου εργασιών για τον ΟΛΘ το πρώτο εξάμηνο

ayxisi-kykloy-ergasion-gia-ton-olth-to-proto-examino0

Αύξηση του κύκλου εργασιών, παρά την πανδημία και τις αναταράξεις τις οποίες προκάλεσε στο διεθνές εμπόριο, ανακοίνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης για το πρώτο εξάμηνο του 2020. Παράλληλα έχει ξεκινήσει να τρέχει ο χρόνος έως το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, οπότε και η καταληκτική προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τον μειοδοτικό διαγωνισμό της κατασκευής του προβλήτα 6, ένα έργο προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ. Η εισηγμένη αύξησε και τα κέρδη της, εάν εξαιρεθούν έκτακτες μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες αποζημίωσης στελεχών.

Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών του ΟΛΘ κατά το πρώτο εξάμηνο ανήλθε στα 34,69 εκατ. έναντι 32,95 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 5,3%. Η μεταβολή αυτή αποδίδεται στην αύξηση των εσόδων από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων κατά 2,9 εκατομμύρια (+14,3%), η οποία υπερκάλυψε τη μείωση των εσόδων από τον σταθμό συμβατικού φορτίου κατά 1,2 εκατ. ή 10,3%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 7,8 εκατ. το 2020, έναντι 8 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019, παρουσιάζοντας μείωση της τάξεως του 2,4%.

Ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΟΛΘ Αθανάσιος Λιάγκος υπογραμμίζει ότι «το γεγονός πως τα συνολικά έσοδα της εταιρείας παρουσίασαν ανοδική πορεία το πρώτο εξάμηνο του 2020 είναι ιδιαιτέρως θετικό, ειδικά εάν λάβει κανείς υπόψη του τις προκλήσεις με τις οποίες βρέθηκε αντιμέτωπος ο κλάδος των μεταφορών. Παραμένουμε αισιόδοξοι και επικεντρωμένοι στον στρατηγικό μας στόχο, την ανάπτυξη του λιμένα και την υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου».

Το συνολικό λειτουργικό κόστος του ΟΛΘ αυξήθηκε κατά 12,3% το πρώτο εξάμηνο του 2020 σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019. Σύμφωνα με την εταιρεία, η αύξησή του αφορά έξοδα και δαπάνες που προέκυψαν από την καταβολή αποζημίωσης στελεχών που αποχώρησαν, σύμφωνα με την απόφαση της τακτικής γενικής συνέλευσης στις 30 Ιουνίου. Υπενθυμίζεται πως με εκείνη την απόφαση νέος εκτελεστικός πρόεδρος εξελέγη ο Αθανάσιος Λιάγκος, ενώ τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ανέλαβε ο μέχρι τότε γενικός διευθυντής του λιμένα, Φρανκ Κούπολο.

Ο Σωτήρης Θεοφάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος από την έναρξη της ιδιωτικοποίησης μέχρι και τα τέλη Ιουνίου, παραμένει μέλος του διοικητικού συμβουλίου. «Προσαρμόζοντας αυτά τα μη επαναλαμβανόμενα στοιχεία, καθώς και τον αντίκτυπο των νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας, το λειτουργικό κόστος είναι αντίστοιχο με το κόστος του πρώτου εξαμήνου του 2019 και χαμηλότερο από εκείνο του δευτέρου εξαμήνου», σημειώνει το management.

Εν τω μεταξύ, το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές για ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά έργα του 2020, την επέκταση του προβλήτα 6, προϋπολογισμού 130 εκατ. Το έργο διεκδικούν  σχήμα υπό την ΤΕΡΝΑ, κοινοπραξία της «Μυτιληναίος» με τις Rover Maritime και HDK, η Archirodon μόνη της, κοινοπραξία της Intrakat με τις Intercantieri Vittadello και Sales, και κοινοπραξία της «Αβαξ» με τις Etermar, Besix και Acciona-Dredging.