ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αποχωρεί από CEO της L’Oréal ο Ζαν Πολ Αγκόν

Φωτ. A.P.

Την αποχώρηση του Ζαν Πολ Αγκόν από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου (CEO), μετά από 15 χρόνια, ανακοίνωσε η L’Oréal, με τον κ. Αγκόν ωστόσο να παραμένει πρόεδρος της εταιρείας.

Κατά τη συνεδρίασή του την Τετάρτη, το δ.σ. της L’Oréal αποφάσισε ότι, καθώς το καταστατικό της εταιρείας δεν προβλέπει καμία εξαίρεση για την ηλικία συνταξιοδότησης στα 65 έτη, ο κ. Αγκόν θα παραδώσει τα καθήκοντά του ως CEO, πριν από τον Ιούλιο του 2021. Σε αυτό το πλαίσιο, το δ.σ. ανακοίνωσε την πρόθεσή του να αποσυνδέσει τα καθήκοντα του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου και να ανανεώσει τη θητεία του κ. Αγκόν ως προέδρου, θέση που κατέχει από το 2011.

Παράλληλα, το δ.σ. έκανε γνωστό πως προτίθεται να τοποθετήσει στη θέση του CEO από την 1η Μαΐου 2021 τον Νικολά Ιερωνύμους, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του στη L’Oréal πριν από 33 χρόνια, έχοντας αναλάβει μια σειρά από ρόλους σε διαφορετικές χώρες και κλάδους της εταιρείας. Από το 2017 είναι αναπληρωτής CEO, υπεύθυνος για όλους τους κλάδους δραστηριοποίησης της εταιρείας. Απόφοιτος του ESSEC το 1985, εντάχθηκε στη L’Oréal το 1987 ως Product Manager. Έγινε Μarketing Director για τα Laboratoires Garnier το 1993. Το 1998, έγινε Γενικός Διευθυντής του τμήματος Garnier Maybelline στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2000, τοποθετήθηκε Γενικός Διευθυντής της L’Oréal Paris France και στη συνέχεια International General Manager για τη L’Oréal Paris.

Το 2005, ανέλαβε Γενικός Διευθυντής της L’Oréal Mexico. Το 2008, ο Ζαν-Πολ Αγκόν τον διόρισε Γενικό Διευθυντή του τμήματος L’Oréal Professional Products. Τον Ιανουάριο του 2011, διορίστηκε Πρόεδρος της L’Oréal Luxe, ρόλο που κατείχε μέχρι το τέλος του 2018. Το 2013, ανέλαβε τη θέση του Προέδρου Selective Divisions (Luxe, Δερμοκαλλυντικά, Επαγγελματικά Προϊόντα). Ορίστηκε αναπληρωτής CEO και υπεύθυνος για όλους τους Κλάδους δραστηριοποίησης της εταιρείας το Μάιο του 2017.

Η πρόεδρος της Επιτροπής Διορισμών και Διακυβέρνησης, Σοφί Μπεγιόν, σχολίασε πως «η επιτροπή μας εργάστηκε για περισσότερο από δεκαοκτώ μήνες για το σχεδιασμό της μελλοντικής ηγεσίας της L’Oréal και τη διαδοχή του Ζαν Πολ Αγκόν ως CEO, μέσω μίας διαδικασίας που θέλαμε να είναι αντικειμενική, απαιτητική και με προοπτική προς το μέλλον. Αφού εξέτασε τις κύριες προκλήσεις του Ομίλου για τα επόμενα χρόνια, η Επιτροπή επέλεξε αρκετούς υποψηφίους, άνδρες και γυναίκες, με δεξιότητες και προσωπικές ικανότητες για να αντιμετωπίσουν επιτυχώς αυτές τις προκλήσεις». Το δ.σ. ευχαρίστησε τον κ. Αγκόν για τα 15 χρόνια του ως CEO του ομίλου, τονίζοντας πως μεταμόρφωσε ριζικά την εταιρεία για να την προσαρμόσει στις προκλήσεις της εποχής της, παραμένοντας πιστός στις βασικές αρχές της L’Oréal.

Ο κ. Αγκόν σημείωσε πως «κατόπιν αιτήματός μου, η Επιτροπή Διορισμών και Διακυβέρνησης άρχισε να εργάζεται από πολύ νωρίς για την διεξαγωγή μιας διεξοδικής διαδικασίας επιλογής του νέου CEO, την οποία ολοκλήρωσε με υποδειγματικό τρόπο. Ο Νικολά Ιερωνύμους είναι ένας εμπνευσμένος ηγέτης που έχει όλα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται από το CEO της L’Oréal. Η μεγάλη ευαισθησία του στις ανάγκες και τις προσδοκίες των καταναλωτών, η τέλεια κατανόηση του πνεύματος της εποχής, η εμπειρία μάρκετινγκ στο χώρο της ομορφιάς σε όλα τα κανάλια, τις χώρες και τις κατηγορίες, η βαθιά γνώση του για τις μάρκες του Ομίλου και η ικανότητά του να ενώνει και να κινητοποιεί ομάδες,  τον καθιστούν τον καλύτερο υποψήφιο για να ηγηθεί της L’Oréal».

Είπε επίσης πως «λαμβάνοντας υπόψη το υπόβαθρο, τις δεξιότητες και τα προσωπικά της χαρακτηριστικά, η Μπαρμπαρα Λαβερνός έχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για να αναλάβει τον στρατηγικό ρόλο της αναπληρώτριας CEO. Με τον διορισμό της, το Τμήμα Έρευνας τοποθετείται στο υψηλότερο επίπεδο του ομίλου, επιβεβαιώνοντας τον κρίσιμο ρόλο του για την L’Oréal».

Σε συνέντευξή του στην «Κ», στα τέλη Σεπτεμβρίου, ο κ. Αγκόν εξέπεμψε ένα αισιόδοξο μήνυμα για την πορεία της L’Oréal τη φετινή χρονιά. Όπως είπε, οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών άλλαξαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τονίζοντας παράλληλα ότι η έξαρση του ιού είχε σημαντική επίπτωση και στις πωλήσεις των καλλυντικών. Κατά τον ίδιο, η βιομηχανία ομορφιάς αποδείχθηκε ανθεκτική, καθώς όπως τόνισε, σημαντικό ρόλο για την ενίσχυση των ήδη υφιστάμενων καταναλωτικών τάσεων έπαιξε το ηλεκτρονικό εμπόριο.