ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλες απώλειες για τη Frigoglass λόγω κορωνοϊού

megales-apoleies-gia-ti-frigoglass-logo-koronoioy0

Η αναστολή λειτουργίας του κλάδου της εστίασης και η λειτουργία της με περιορισμούς, που μείωσαν πολύ την κατανάλωση αναψυκτικών και μπίρας στη λεγόμενη «κρύα αγορά», προκάλεσαν ισχυρές απώλειες στις πωλήσεις της Frigoglass, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα ήταν ζημίες ύψους 7,1 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2020 έναντι κερδών 9,16 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η Frigoglass, οι πωλήσεις της στο γ΄ τρίμηνο του 2020 διαμορφώθηκαν σε 61,05 εκατ. ευρώ έναντι 95,56 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019, καταγράφοντας μείωση 36,8%. Στο εννεάμηνο οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν σε 269,72 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 29,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Κατά 60,8% υποχώρησαν στο γ΄ τρίμηνο τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) και διαμορφώθηκαν σε 6,29 εκατ. ευρώ, ενώ σε επίπεδο εννεαμήνου η μείωση είναι 44,8%. Η εταιρεία στο τρίτο τρίμηνο αύξησε τις ζημιές της στα 7,74 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,64 εκατ. ευρώ το γ΄ τρίμηνο του 2019.

Οπως αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωσή της, η πτώση της κατανάλωσης ποτών και αναψυκτικών στα κανάλια διανομής άμεσης κατανάλωσης, λόγω των μέτρων περιορισμού της πανδημίας, σε αρκετές από τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται έχει επιφέρει σημαντική μείωση στις παραγγελίες ψυγείων και γυάλινων φιαλών από τους στρατηγικούς της εταίρους, κυρίως το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Παρά τη βελτίωση των τάσεων στο τρίτο τρίμηνο, λόγω του ανοίγματος των σημείων πώλησης, κυριαρχεί μεγάλη αβεβαιότητα όσον αφορά τη διάρκεια και τον αντίκτυπο της πανδημίας, καθώς πολλές χώρες έχουν επιβάλει ξανά περιορισμούς για να αναχαιτίσουν το δεύτερο κύμα της πανδημίας.

Σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις απώλειες, η Frigoglass θα συνεχίσει και το τέταρτο τρίμηνο τις ενέργειες μείωσης του κόστους, κυρίως μέσω της μείωσης των ελεγχόμενων εξόδων όπως του κόστους μισθοδοσίας, επαγγελματικών ταξιδιών, των αμοιβών τρίτων και μάρκετινγκ. Η προσπάθεια διατήρησης της ρευστότητας θα ενισχυθεί περαιτέρω μέσω του προσεκτικού ελέγχου των κεφαλαιακών δαπανών, με τις ετήσιες επενδύσεις να μην υπερβαίνουν τα 15 εκατ. ευρώ. Τα χρηματικά διαθέσιμα είναι 59 εκατ., ενώ υπάρχουν 21 εκατ. σε διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές. Επίσης, πρόσφατα επιμηκύνθηκε ο δανεισμός της εταιρείας, για το 2025.