ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

16 Ελληνες με επιρροή στην παγκόσμια ναυτιλία

16-ellines-me-epirroi-stin-pagkosmia-naytilia-561197119

Δεκαέξι Ελληνες περιλαμβάνονται φέτος στους ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στην παγκόσμια ναυτιλία με βάση τη σχετική κατάταξη που καταρτίζει ετησίως η διεθνής ναυτιλιακή επιθεώρηση Lloyd’s List. Δώδεκα Ελληνες εφοπλιστές, τρεις επιχειρηματίες και ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, επειδή επιχειρεί να «αναστήσει» το ελληνικό νηολόγιο από τα πολύ χαμηλά επίπεδα στα οποία έχει διολισθήσει, συμπληρώνουν την ελληνική συμμετοχή στην ετήσια λίστα της έγκυρης διεθνούς ναυτιλιακής επιθεώρησης Lloyd’s List Top 100 του 2020.

Πρώτος Ελληνας είναι για άλλη μια χρονιά ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο οποίος βρίσκεται στην 7η θέση της κατάταξης. Στην πρώτη θέση της λίστας είναι φέτος οι ναυτικοί της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας, σε μια συμβολική αναγνώριση του έργου που επιτέλεσαν μέσα στις ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες της πανδημίας. Στη 2η θέση βρίσκονται δύο Δανοί, ο διευθύνων σύμβουλος της AP Moller Holding, Robert Uggla, και ο διευθύνων σύμβουλος της AP Moller-Maersk, Soren Skou, ενώ την 3η μοιράζονται ο πρόεδρος της Cosco China Shipping, Xu Lirong, μαζί με τον Miao Jianmin, επικεφαλής της China Merchants Group. Στην 4η εμφανίζονται δύο Κινέζοι τραπεζίτες, οι Zhao Jiong της Bocomm Financial Leasing και ο Zhao Guicai της ICBC Financial. Στην 6η παραμένει και φέτος η οικογένεια Saade που ελέγχει τη ναυτιλιακή CMA-CGM, η οποία μαζί με την Cosco και τη Maersk είναι οι τρεις μεγαλύτερες ναυτιλιακές τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μετά τον Γιάννη Αγγελικούση στην 7η θέση, ο επόμενος Ελληνας στο Top 100 του Lloyd’s List έρχεται στη 13η και είναι ο Γιώργος Προκοπίου της Dynacom/Dynagas. Ακολουθεί στην 24η ο Γιώργος Οικονόμου της TMS και στην 25η η Αγγελική Φράγκου (Navios). Ο Παναγιώτης Γ. Λιβανός της GasLog κατατάχθηκε στην 35η θέση, ενώ λίγο μετά, στην 37η, βρίσκεται ο Πέτρος Παππάς, διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk. Ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης βρίσκεται στην 38η θέση και έπονται στην 59η ο Ευάγγελος Μαρινάκης, στην 60ή ο επικεφαλής της Costamare Κωστής Κωνσταντακόπουλος, στην 81η η Αννα Αγγελικούση, στην 83η ο Νικόλας Τσάκος με την TEN και στην 86η ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός. Οι ελληνικές συμμετοχές ολοκληρώνονται στην 93η θέση με τη Δέσποινα Παναγιώτου-Θεοδοσίου, την πρόεδρο της Wista (Women’s International Shipping & Trading Association). Μεταξύ των 10 σημαντικότερων παραγόντων της τεχνολογίας στη ναυτιλία βρίσκεται στην 8η θέση ο Μάικ Κωνσταντινίδης της METIS Cyberspace Technology και στο αντίστοιχο Top 10 των ασφαλιστικών ο Ηλίας Τσακίρης του American Hellenic Hull Insurance.

Το ελληνικό νηολόγιο έχασε, όμως, μερίδιο αγοράς για μια ακόμη χρονιά και συρρικνώθηκε κατά 5,7%, στα 38 εκατομμύρια GT (ολική χωρητικότητα), σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd’s List Intelligence στα τέλη Οκτωβρίου. Η ελληνική σημαία δεν αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα πέμπτο του ελληνικού στόλου. «Ενώ η σημαία έχει φτάσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, μια νέα πρωτοβουλία της κυβέρνησης μπορεί να της δώσει την ευκαιρία να ανακάμψει», σχολιάζει το Lloyd’s List. Και θυμίζει πως το καλοκαίρι η κυβέρνηση εισήγαγε νομοθεσία που επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρείες να απασχολούν χαμηλόβαθμο πλήρωμα με διεθνείς συμβάσεις συνδικάτων με στόχο να αποκαταστήσει τη χαμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας.