ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μόνο ηλεκτρικά, ο στόχος της Volvo

mono-ilektrika-o-stochos-tis-volvo-561282769

Με μεγαλόπνοους στόχους ατενίζει το μέλλον η σουηδική Volvo, η οποία ανακοίνωσε χθες πως έως το 2030 θα κατασκευάζει αποκλειστικά οχήματα ηλεκτρικά, ενώ ορισμένα θα τα διαθέτει μόνον από την ιστοσελίδα της. Την ίδια στιγμή, οι δύο γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen και BΜW μέσω της Ιοnity, της κοινοπραξίας σταθμών φόρτισης που έχουν συμπήξει, σχεδιάζουν να επεκτείνουν το ευρωπαϊκό τους δίκτυο, ούτως ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στην αυξανόμενη ζήτηση για αμάξια με μπαταρίες. Στην εν λόγω κοινοπραξία συμμετέχουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η επίσης γερμανική Daimler, η αμερικανική Ford και η νοτιοκορεατική Ηyundai. Μιμούμενη την καλιφορνέζικη και ανταγωνιστική Τesla, η Ιonity από το 2017 και εντεύθεν κατασκευάζει σημεία φόρτισης στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητοδρόμους. Αλλωστε, ενδεικτικό των τάσεων των καταναλωτών είναι πως, ανεξαρτήτως των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας του κορωνοϊού, oι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων πέρυσι στη Γηραιά Ηπειρο τριπλασιάστηκαν και οι εταιρείες φοβούνται πως θα δημιουργούνται μεγάλες ουρές για να φορτιστούν. Οπότε επίκεινται νέες επενδύσεις της κοινοπραξίας για να κατασκευαστούν τάχιστα υποδομές για σταθμούς γρήγορης φόρτισης, αλλά εξετάζονται και άλλες ιδέες, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Μίκαελ Χάζες.

Στα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας η εταιρεία αποσκοπεί να καταργήσει πλήρως τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσεως, συντασσόμενη και αυτή με τους ολοένα και περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων, που επενδύουν στην «πράσινη» αυτοκίνηση. «Είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι μέχρι τότε δεν θα υπάρχουν πελάτες που πραγματικά θα θέλουν να μείνουν με βενζινοκίνητα αμάξια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Χέκαν Σάμιουελσον στους δημοσιογράφους, ερωτηθείς για τη μελλοντική ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων. «Εκτιμούμε πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα είναι ελκυστικότερο για την πελατεία μας». Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της θα πρέπει να αφορά πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2025 και το άλλο μισό θα αφορά υβριδικά μοντέλα.

mono-ilektrika-o-stochos-tis-volvo0
Χθες, η Volvo παρουσίασε στη διεθνή αγορά ακόμα ένα ηλεκτρικό μοντέλο της, το δεύτερο κατά σειράν (φωτ. AP). 

Η Volvo, σημειωτέον, πλέον έχει εξαγοραστεί από τον κινεζικό όμιλο Zhejiang Geely Holding Group, ο οποίος εδρεύει στη Χανγκζού, και ανακοίνωσε πως ορισμένα από τα ηλεκτρικά της μοντέλα τα επόμενα χρόνια θα διατίθενται αποκλειστικά και μόνον από την ιστοσελίδα της. Χθες, η Volvo παρουσίασε στη διεθνή αγορά ακόμα ένα ηλεκτρικό μοντέλο, το δεύτερο κατά σειράν με την επωνυμία C40. Κατά τον Σάμιουελσον, στόχος της εταιρείας του είναι να παρέχει στην πελατεία της ασύρματες αναβαθμίσεις και διορθώσεις για τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της – μια προσέγγιση στην οποία πρωτοπορεί η καλιφορνέζικη Tesla, που κατασκευάζει μόνον ηλεκτρικά αμάξια. Αξίζει να αναφερθεί, τέλος, πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε διεθνή κλίμακα ετοιμάζονται πυρετωδώς να μεταβούν σε μοντέλα μηδενικών εκπομπών, διότι τίθενται υψηλότερα επίπεδα στην Ε.Ε. και στην Κίνα για τους στόχους εκπομπών CO2, ενώ σε ορισμένες χώρες επίκειται απαγόρευση στην κυκλοφορία οχημάτων που καίνε βενζίνη ή πετρέλαιο. Τον Ιανουάριο η Ford δήλωσε ότι η σειρά των μοντέλων της για την Ευρώπη θα είναι πλήρως ηλεκτρική έως το 2030, ενώ ο ινδικός όμιλος Tata Motors, στον οποίο ανήκει η Jaguar Land Rover, δήλωσε ότι τα πολυτελή οχήματα της Jaguar θα είναι αποκλειστικά και μόνον ηλεκτρικά έως το 2025.