ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H Huawei επενδύει τώρα σε εξόρυξη και ιχθυοκαλλιέργεια

H Huawei επενδύει τώρα σε εξόρυξη και ιχθυοκαλλιέργεια

Μία φράση ίσως και να ταίριαζε στην περίπτωση του κινεζικού κολοσσού της Huawei, η οποία μέχρι πρότινος ήταν κυρίαρχη στην κατασκευή έξυπνων κινητών τηλεφώνων και τηλεπικοινωνιακών δικτύων σε διεθνή κλίμακα: ο στίχος «από τα ψηλά στα χαμηλά και από τα πολλά στα λίγα», τηρουμένων των αναλογιών, πάντα. Ωστόσο, αυτή η δυναμική πορεία ανεκόπη εξαιτίας των απαγορεύσεων της κυβέρνησης Ντόναλντ Τραμπ να συναλλάσσεται με αμερικανικές εταιρείες, κατεύθυνση την οποία ακολούθησαν και άλλες δυτικές κυβερνήσεις. Εξ ου και πλέον ο κινεζικός γίγαντας των τηλεπικοινωνιών στρέφεται επειγόντως σε λιγότερο λαμπερές εναλλακτικές λύσεις, με τις οποίες ίσως να μπορεί τελικά να αντισταθμίσει τις απώλειες από τις δραστηριότητες στην κινητή τηλεφωνία και τα δίκτυα. Μία επιλογή είναι ιχθυοτροφείο στην ανατολική Κίνα, το οποίο σε μέγεθος είναι διπλάσιο από το Σέντραλ Παρκ της Νέας Υόρκης. Οι εκτάσεις του έχουν καλυφθεί με δεκάδες χιλιάδες συλλέκτες, οι οποίοι με ειδικούς μετατροπείς της Huawei επιτρέπουν στην ηλιακή ακτινοβολία να μετασχηματίζεται σε ενέργεια, ενώ παράλληλα τα ψάρια προστατεύονται από το υπερβολικό φως. Ακόμα μία επιλογή του κινεζικού κολοσσού είναι ο εξορυκτικός κλάδος και συγκεκριμένα η περιοχή Σανζί, η οποία είναι πλούσια σε γαιάνθρακα και κείται 370 χιλιόμετρα δυτικά της ιχθυοκαλλιέργειας, όπως αναφέρεται σχετικά σε δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg. 

Αισθητήρες

Στην περιοχή αυτή η Huawei έχει εξοπλίσει τις εταιρείες με ασύρματους αισθητήρες και υπόγειες κάμερες, ώστε να καταστεί δυνατή η παρακολούθηση των επιπέδων του οξυγόνου καθώς και πιθανές δυσλειτουργίες των μηχανημάτων. Τον Απρίλιο, επίσης, ένα νέο εντυπωσιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αισθητήρα lidar της Huawei θα κάνει το ντεμπούτο του στη μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου της Κίνας. Και αυτή η επιλογή για τον κινεζικό κολοσσό είναι μάλλον μονόδρομος, μιας και η νυν κυβέρνηση του νέου Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν ακολουθεί την ίδια γραμμή απέναντί του. Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής του, Ρεν Ζενγκφέι, τον έχει προσανατολίσει να αναπτύξει τον κατάλογο των εταιρικών πελατών του στον τομέα των μεταφορών, της μεταποίησης, της γεωργίας, καθώς και άλλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Λόγου χάριν, η Huawei παραμένει η κορυφαία προμηθεύτρια σε μετατροπείς σε διεθνή κλίμακα, ενώ σήμερα επιδιώκει να αυξήσει τις πωλήσεις της αυτές παράλληλα με την παροχή εταιρικών υπηρεσιών σε τεχνολογία λογισμικού νέφους και σε λύσεις ανάλυσης δεδομένων.  

Κατά τον ιδρυτή της Ρεν, οι νέες πρωτοβουλίες ενδεχομένως να αντισταθμίσουν τη μειωμένη ροή εσόδων από τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα εντός του έτους, αν και η Ηuawei δεν έχει δώσει συγκεκριμένα αριθμητικά στοιχεία.  Συνολικά η εταιρεία κατόρθωσε να επιτύχει «οριακή αύξηση» στις πωλήσεις και τα κέρδη της πέρυσι, χάρη στο ρεκόρ παραγγελιών σε σταθμούς βάσης τεχνολογίας 5ης γενιάς (5G)  και τις δυναμικές πωλήσεις έξυπνων κινητών τηλεφώνων το πρώτο εξάμηνο, δηλαδή προ των κυρώσεων της Ουάσιγκτον. Ο κινεζικός κολοσσός, επίσης, αν και αρνείται ότι σχεδιάζει τη δική του μάρκα ηλεκτρικού αμαξιού, ωστόσο, συνεργάζεται με αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Daimler για να την προμηθεύσει με τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. Τέλος, εργάζεται ακόμα σε μία πρωτοβουλία, την 5GtoB, η οποία αναπτύσσει τεχνολογία 5η γενιάς σε μεγάλο εύρος κλάδων από την υγεία και τις κατασκευές μέχρι την εξόρυξη και την αεροναυπηγική, σύμφωνα με το Bloomberg. Αλλωστε, η Huawei βοήθησε την Κίνα να χτίσει το μεγαλύτερο δίκτυο 5ης γενιάς στον κόσμο, προμηθεύοντας την με περισσότερους από τους μισούς από τους 720.000 σταθμούς βάσης που λειτουργούν εκεί.