ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νο 1 στα ηλεκτρικά Ι.Χ. φιλοδοξεί να γίνει η VW

no-1-sta-ilektrika-i-ch-filodoxei-na-ginei-i-vw

Μεγαλόπνοο είναι το σχέδιο της Volkswagen, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γηραιά Ηπειρο, η οποία επιδιώκει το αργότερο έως το 2025 να είναι η παγκόσμια ηγετική δύναμη στα ηλεκτρικά οχήματα. Οσον αφορά τις φετινές της επιδόσεις, η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε ότι προβλέπει να πουλήσει περί το 1 εκατομμύριο τέτοιων αυτοκινήτων, όπως αναφέρει σε σχετικό του δημοσίευμα το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg. Συν τοις άλλοις, σχεδιάζει να ενισχύσει τις προσπάθειές της για εξοικονόμηση κόστους και τυποποίηση βασικών τεχνολογιών, με το βλέμμα στραμμένο στην Tesla. Η τελευταία θεωρείται το «αντίπαλον δέος» για όλες ανεξαιρέτως τις συμβατικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ως μία ανταγωνίστρια με αποκλειστική παραγωγή ηλεκτροκίνητων και μόνον.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, έως τη λήξη της τρέχουσας δεκαετίας, δηλαδή το 2030, το μερίδιο των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη αναμένεται να ανέλθει στο 60% των συνολικών πωλήσεων. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου της Volkswagen, Χέρμπερτ Ντίες, επισημαίνει τα εξής: «Συγκεντρώνοντας τα δυνατά σημεία των εμπορικών σημάτων μας, θα είμαστε σε θέση να αναβαθμίσουμε τις μελλοντικές μας τεχνολογίες ακόμη πιο γρήγορα». Υπό το πρίσμα αυτό, η εταιρεία αναθεωρεί τις εκτεταμένες της δραστηριότητες, αποσκοπώντας να αποδεσμεύσει κεφάλαια για τις νέες τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης και αυτόνομης οδήγησης. Εξ ου και παρουσιάζει πολλά νέα μοντέλα με ηλεκτρισμό, ενώ, παράλληλα, καταρτίζει ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ίδια την παραγωγή μπαταριών στη Γηραιά Ηπειρο και έχει ήδη συνάψει συμφωνία με τα συνδικάτα για τη μείωση περισσότερων θέσεων εργασίας στη Γερμανία. 

Οπως αναφέρει το Βloomberg, η γερμανική εταιρεία θα κατασκευάσει έξι εργοστάσια κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη και θα διοχετεύσει επενδυτικά κεφάλαια στη διεθνή αγορά για να δημιουργήσει δίκτυα σταθμών φόρτισης των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων. Συνολικά οι έξι μονάδες, τις οποίες θα κατασκευάσει, όπως ανέφερε στις αρχές της εβδομάδας, θα έχουν παραγωγική ικανότητα της τάξεως των 240 γιγαβάτ ανά ώρα έως το 2030. Το συνεπαγόμενο κόστος ανέρχεται σε 29 δισ. δολάρια και θα καταστήσει τη Volkswagen τη δεύτερη παγκοσμίως σε κατασκευή κυψελών μπαταριών μετά την κινεζική Contemporary Amperex Technologies. «Στον αγώνα της αυτοκίνησης το νήμα έκοψε η ηλεκτροδοτούμενη κινητικότητα», υπογράμμισε ο κ. Ντίες. «Στόχος μας είναι να εξασφαλίσουμε κομβική θέση στη διεθνή κατάταξη κατασκευής μπαταριών».

Επιπλέον, η VW δήλωσε ότι επιδιώκει να χρησιμοποιήσει μια προσέγγιση «πλατφόρμας» για να αξιοποιήσει τις οικονομίες κλίμακας και να αυξήσει την αποτελεσματικότητα της ανάπτυξης τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων του λογισμικού, των μπαταριών και των υποδομών για τους σταθμούς φόρτισης των αυτοκινήτων. Επανέλαβε και τον σχεδιασμό της για να μειωθεί το κόστος επιδιόρθωσης κατά 5% ή 2 δισ. ευρώ (2,4 δισ. δολ.) έως το 2023 και τις δαπάνες υλικών κατά 7%. Εν κατακλείδι, αξίζει να αναφερθεί πως πέρυσι η μονάδα της Volkswagen με το ομώνυμο εμπορικό σήμα είχε δραστική μείωση λειτουργικών κερδών στα 454 εκατ. ευρώ από 3,8 δισ. ευρώ το 2019, στην Audi τα λειτουργικά διαμορφώθηκαν στα 2,7 δισ. ευρώ από 4,5 δισ. ευρώ, ενώ αλώβητη σχεδόν από την πανδημία αποδείχθηκε εκείνη με τα ακριβότερα αμάξια: η Porsche εμφάνισε 4 δισ. ευρώ σε λειτουργικά κέρδη από τα 4,2 δισ. ευρώ του 2019.