Επίκειται έκρηξη γεννήσεων και καταναλωτικών δαπανών

Επίκειται έκρηξη γεννήσεων και καταναλωτικών δαπανών

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μετά τη λήξη της πανδημίας του κορωνοϊού αναμένεται έκρηξη γεννήσεων. Οσοι παράγοντες συνέβαλαν στη μείωσή τους ειδικά στις πλούσιες χώρες είναι πιθανό να αμβλυνθούν, χάρη στο ότι επεκτείνεται το πρόγραμμα εμβολιασμών και οι απαγορευτικοί κανόνες δίνουν τη θέση τους σε συνεστιάσεις και πάρτι. Μεγάλοι όμιλοι καταναλωτικών ειδών και επεξεργασίας τροφίμων, όπως οι Reckitt, Nestlé και Procter & Gamble, θα επωφεληθούν από την επιστροφή στην κανονικότητα.

Η ανάγκη τού κατ’ οίκον περιορισμού για να ανακοπεί η εξάπλωση της ασθένειας έδωσε στα ζευγάρια άφθονο χρόνο για ερωτική επικοινωνία. Εντούτοις, στις προηγμένες οικονομίες, όπου οι άνθρωποι έχουν πρόσβαση στην αντισύλληψη, οι σύντροφοι καθυστερούν να αποκτήσουν παιδιά εξαιτίας της αβεβαιότητας που γέννησε η πανδημία. Λόγου χάριν, στη Γαλλία, εννέα μήνες μετά την επιβολή της πρώτης καραντίνας μειώθηκε κατά 13% ο αριθμός γεννήσεων. Στην Ιταλία και στην Ισπανία, τα ποσοστά γεννήσεων μειώθηκαν κατά περίπου ένα πέμπτο. Το Ινστιτούτο Μπρούκινγκς υπολογίζει πως φέτος θα γεννηθούν 300.000 λιγότερα μωρά στις ΗΠΑ. Ορισμένα ζευγάρια –ειδικά σε χώρες όπως η Ιαπωνία, όπου λίγα μωρά γεννιούνται εκτός του πλαισίου του γάμου– ήθελαν να περιμένουν έως ότου τελεσθεί η διαδικασία αυτή. Επιπλέον, ο σχεδιασμός άλλων ανθρώπων «πάγωσε» διότι οι θεραπείες γονιμότητας δεν ήταν διαθέσιμες στα νοσοκομεία όσο στο παρελθόν, λόγω της προτεραιότητας στον κορωνοϊό.

Η παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008 επίσης οδήγησε σε μείωση των γεννήσεων. Συνέχισαν δε να ελαττώνονται επειδή η οικονομική δυσπραγία παρατάθηκε για χρόνια, σε αντίθεση με την απότομη ανάκαμψη για την οποία αυτή τη φορά κάνει λόγο το ΔΝΤ – εκτιμά πως φέτος το παγκόσμιο ΑΕΠ θα αυξηθεί 6%. Αλλοι παράγοντες, που αιτιολογούν την πτώση και είναι προσωρινοί, υποδηλώνουν ότι η διάθεση των ανθρώπων να αποκτούν απογόνους θα επανέλθει. Ανάλογα με την ταχύτητα του εμβολιασμού, οι οικονομίες των πλούσιων χωρών θα ανακάμψουν γρηγορότερα. Οι γάμοι θα τελούνται ξανά και οι δυνατότητες να συναντιούνται εκ νέου οι άνθρωποι θα συντελέσει στην αύξηση των γεννήσεων. Οι κλινικές γονιμότητας θα επαναλειτουργήσουν. Αυτό σημαίνει πως οι γίγαντες των καταναλωτικών προϊόντων θα αποκομίσουν οφέλη. Σχεδόν το ένα πέμπτο των πωλήσεων της Reckitt προέρχεται από τα είδη που σχετίζονται με τη βρεφική και την παιδική διατροφή. Ο όμιλος των 65 δισ. δολαρίων, με επικεφαλής τον Λάξμαν Ναρασίμχαν, θα κερδίσει επίσης και από την εντονότερη κοινωνικοποίηση, εκτινάσσοντας τις πωλήσεις προφυλακτικών Durex. Οι δε πωλήσεις βρεφικού γάλακτος της Nestlé, αυξήθηκαν πέρυσι και θα γνωρίσουν περαιτέρω ώθηση όταν ανακάμψουν τα ποσοστά γεννήσεων. Οι δε κατασκευαστές πάνας, τέλος, όπως η Kimberly-Clark με τα Huggies και η P&G με τα Pampers, μπορούν να προσβλέπουν στην επιστροφή του παροιμιώδους πελαργού που θα ίπταται στους ουρανούς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή