ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ferrari… πατάει γκάζι σε πασαρέλες και γαστρονομία

i-ferrari-pataei-gkazi-se-pasareles-kai-gastronomia-561396877

Αν κάποια εταιρεία δικαιούται να μιλάει για «γρήγορη μόδα», αυτή δεν είναι άλλη από τη Ferrari, την πασίγνωστη κατασκευάστρια πολυτελών και αγωνιστικών οχημάτων, ιδιοκτησίας της επιχειρηματικής οικογένειας των Ανιέλι. Πέραν της παρουσίας της στις διεθνείς πίστες, η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία της στη μόδα, στρεφόμενη στην υψηλή ραπτική αλλά και στη γαστρονομία. Η ουσία είναι πως ενδιαφέρεται να απευθυνθεί σε νέες ομάδες καταναλωτών πέραν όσων ενδιαφέρονται για τους αγώνες υψηλής ταχύτητας και τα συναφή αξεσουάρ, από μπουφάν, μπλουζάκια και γάντια μέχρι θήκες κλειδιών, γυαλιά και καπέλα. Οπως διευκρινίζει ο Νίκολα Μποάρι, διευθυντής του τμήματος διαφοροποίησης εμπορικού σήματος, «στόχος της εταιρείας είναι να διευρυνθεί η πελατειακή βάση με κριτήριο τόσο την ηλικία όσο και την κουλτούρα». Το εμπορικό της σήμα, το περίφημο καλπάζον μαύρο άλογο (Cavallino Rampante), θα εμφανίζεται στη νέα σειρά ρούχων, που θα παρουσιαστούν αύριο και θα φέρουν την υπογραφή του Ρόκο Ιανόνε, πρώην σχεδιαστή του οίκου Armani. Δύο ημέρες αργότερα στο Μαρανέλο της Μόντενα στη βόρεια Ιταλία, όπου βρίσκεται και η έδρα της Ferrari, ανοίγει εκ νέου το εστιατόριό της, όπου συνήθως γευμάτιζε ο ιδρυτής της, Εντζο Φεράρι. Σεφ αναλαμβάνει ο Μάσιμο Μποτούρα, που έχει διακριθεί με αστέρι Μichelin.

Σε επίπεδο αυτοκινήτων, η παραγωγή της Ferrari περιορίζεται σε λιγότερα από 10.000 οχήματα ετησίως, άρα και αντίστοιχους πελάτες – και αυτοί είναι λιγότεροι από όσους μπορεί να εξυπηρετεί μέσα σε ένα δωδεκάμηνο ο Μάσιμο Μποτούρα. Η αυτοκινητοβιομηχανία ευελπιστεί ότι οι νέες δραστηριότητες θα της αποφέρουν το 10% των κερδών της μέσα σε ορίζοντα δεκαετίας, ενώ ανάλογες επιλογές στο πεδίο της υψηλής ραπτικής και των ειδών πολυτελείας έχουν κάνει και άλλες επιχειρήσεις του κλάδου όπως οι Lamborghini και Bentley, αλλά και η αμερικανική εταιρεία κατασκευής μοτοσικλετών της Harley-Davidson. Αναφορικά τώρα με τη διείσδυση της εταιρείας στην υψηλή μαγειρική τέχνη, αυτή ακολουθεί τα βήματα των ομίλων ειδών πολυτελείας, όπως οι LVMH και Kering. Ο Gucci, ο οποίος μεταξύ άλλων ανήκει στον Kering, είχε και αυτός ζητήσει τη συνδρομή του Μάσιμο Μποτούρα όταν άνοιξε το πρώτο εστιατόριό του στη Φλωρεντία και μετά ακόμα ένα στο Μπέρβερλι Χιλς. Κατά τον Μάσιμο Πίτσο της εταιρείας συμβούλων για την αξιολόγηση εμπορικών σημάτων, Brand Finance, «η Ferrari διαθέτει ένα από τα ισχυρότερα εμπορικά σήματα στον κόσμο και μπορεί να επεκτείνει την αναγνωρισιμότητά του και στην υψηλή ραπτική».

Τη νέα στρατηγική στη μόδα, τη γαστρονομία, καθώς και σε άλλες εμπειρίες στο πεδίο της πολυτέλειας είχε ήδη παρουσιάσει το 2019 ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Λουίς Καμιλέρι – ήταν ακριβώς λίγο καιρό πριν ξεσπάσει η πανδημία του κορωνοϊού. Τώρα ήρθε η ώρα εφαρμογής της, ενώ μόλις λίγες ημέρες πριν ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου ο Μπενεντέτο Βίνια, ένας 52χρονος φυσικός, ο οποίος επί 26 χρόνια υπηρέτησε την εταιρεία ημιαγωγών STMicroelectronics. Η ευθέως ανταγωνίστρια Lamborghini προσφέρει πολλές επώνυμες συλλογές μέσω συνεργασιών και αυτές συμπεριλαμβάνουν ανδρικά και παιδικά ενδύματα και είδη διαβίωσης, ενώ η Bentley εστιάζει σε αξεσουάρ και πολυτελή έπιπλα. Τέλος, αναφέρεται πως η Ferrari σχεδιάζει αρχικά να διαθέτει τα ενδύματα σε φυσικά καταστήματα και στο Διαδίκτυο, ενώ οι δημιουργίες της συλλογής της εκτιμάται πως θα εμπίπτουν σε μια μεσαία κατηγορία, δηλαδή μία θέση πίσω από τα κορυφαία εμπορικά σήματα των Gucci, Prada και Dolce & Gabbana.