ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Amazon ετοιμάζει δυναμική είσοδο στην ένδυση, με δικά της ρούχα και καταστήματα

Ετοιμάζει δυναμική είσοδο στην ένδυση, σχεδιάζει ρούχα με το εμπορικό της σήμα και δικά της καταστήματα

i-amazon-etoimazei-dynamiki-eisodo-stin-endysi-me-dika-tis-roycha-kai-katastimata-561511261

Δοκιμαστήρια ρούχων υψηλής τεχνολογίας σε μικρά καταστήματα με χρήση κινητών συσκευών και ρομποτικής υπόσχεται στους καταναλωτές ο τεχνολογικός κολοσσός της Amazon, αλλά και ενδύματα με το δικό του εμπορικό σήμα – αυτά ακόμη βρίσκονται σε επίπεδο φημών.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας The Wall Street Journal, ο προφανής στόχος είναι να δώσει η εταιρεία κάποιες λύσεις σε όσους δυσκολεύονται με τη διαδικασία αυτή, να επαυξήσει την αναγνωρισιμότητα του εμπορικού της σήματος, αλλά και να καταστήσει πιο αποδοτικά τα καταστήματα στο μέτρο του δυνατού. Μία από τις ιδέες που εξετάζονται είναι οι πελάτες να χρησιμοποιούν εφαρμογή στο έξυπνο κινητό τους τηλέφωνο και να κάνουν σάρωση σε κώδικες QR των ειδών που θέλουν να δοκιμάσουν. Οι υπάλληλοι θα τα συγκεντρώνουν και θα τα τοποθετούν σε δοκιμαστήρια, ενώ η όλη διαδικασία ίσως δυνητικά μπορούσε και περαιτέρω να αυτοματοποιηθεί με τη χρήση ρομπότ. Αφ’ ης στιγμής μπεις εντός του δοκιμαστηρίου, θα έχεις τη δυνατότητα να ζητήσεις περισσότερα ρούχα, χρησιμοποιώντας μία οθόνη αφής, από την οποία μπορείς να ενημερωθείς και για άλλα είδη, που μπορεί να σε ενδιαφέρουν βάσει όσων ήδη έχεις διαλέξει. Και τα επιπλέον πράγματα τα πηγαίνει στο δοκιμαστήριο ο/η υπάλληλος και τα περνάει μέσα από συρόμενη πόρτα, η οποία περιφρουρεί την ιδιωτικότητά σου.

Στο παρελθόν, η Amazon είχε πειραματιστεί και με άλλες εμπειρίες αγορών όπως το AR, το οποίο ουσιαστικά δείχνει πώς με διαφορετικά χρώματα βαφών φαίνονται τα μαλλιά σου. Επιπλέον, είχε δημιουργήσει με πατέντα έναν καθρέφτη για να δοκιμάζει κανείς ψηφιακά ρούχα, αλλά δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι θα χρησιμοποιηθεί ανάλογη τεχνολογία στα καταστήματα. Επιπλέον, η Amazon διέθετε μέχρι και πέρυσι μια κάμερα, τη λεγόμενη Echo Look, η οποία ήταν ανεξάρτητη συσκευή και έδινε στους ιδιοκτήτες καταστημάτων συμβουλές περί μόδας με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και τεχνολογίας εκπαίδευσης μηχανών. 

Επιπροσθέτως, ο κολοσσός της υψηλής τεχνολογίας θα διαθέτει στην αγορά ενδύματα ιδιωτικής ετικέτας μαζί με μια επιλογή ρούχων από τρίτες εταιρείες. Πέραν όλων των παραπάνω, όπως αναφέρει η Wall Street Journal, ήδη από τον Αύγουστο είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν πληροφορίες ότι η Amazon ετοιμάζει τα δικά της καταστήματα στο ένα τρίτο του μεγέθους των κανονικών. Ωστόσο, με το να εκτείνονται σε 30.000 τετραγωνικά πόδια, και πάλι θα είναι μεγαλύτερα από τα άλλα καταστήματα της εταιρείας, πλην αυτών της αλυσίδας σούπερ μάρκετ βιολογικών τροφίμων Whole Foods, που της ανήκει. Αξίζει να αναφερθεί πως η επιλογή του αμερικανικού κολοσσού να επενδύσει σε φυσικά καταστήματα λιανικής παρατηρείται σε μια περίοδο κατά την οποία μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου, όπως οι JC Penney και Niemen Marcus, έχουν ζητήσει προστασία έναντι πιστωτών. Ωστόσο, οι πωλήσεις της Amazon εκτινάχθηκαν διαρκούσης της πανδημίας, διότι οι καταναλωτές μετέφεραν μαζικά τις αγορές τους στο Διαδίκτυο, όντας έγκλειστοι στο σπίτι.

Παρά ταύτα, σε πρόσφατη έρευνα της Wells Fargo, οι καταναλωτές απάντησαν ότι προτιμούν να επισκέπτονται τα παραδοσιακά καταστήματα ή πολυκαταστήματα και δεν θέλουν να πληρώνουν τα μεταφορικά των ηλεκτρονικών αγορών – και αυτά, στην περίπτωση της Amazon, τους βαρύνουν εάν δεν έχουν γραφτεί συνδρομητές της υπηρεσίας Prime. Tέλος, εκτός από τα ρούχα, στα νέα καταστήματα Amazon θα διατίθενται και συσκευές της εταιρείας, όπως τηλεοπτικοί δέκτες, βοηθοί και ηλεκτρονικά βιβλία.